Πιλοτική λειτουργία σε 15 δήμους για το Μητρώο Πολιτών

Η διασύνδεση των βάσεων δεδομένων του Δημοσίου, όπως τα δημοτολόγια, τα ληξιαρχεία, ο ΑΜΚΑ, το Taxis,

Η διασύνδεση των βάσεων δεδομένων του Δημοσίου, όπως τα δημοτολόγια, τα ληξιαρχεία, ο ΑΜΚΑ, το Taxis, αποτελεί εδώ και χρόνια το «ιερό δισκοπότηρο» των κυβερνήσεων. Συνεχείς οι λεκτικές κορόνες από πρώην και νυν πολιτικές ηγεσίες της κεντρικής εξουσίας περί πλήρους ηλεκτρονικοποίησης υπηρεσιών, όταν αναφέρονται στον στόχο για βαθιές μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση και νέα σχέση στις συναλλαγές των πολιτών με το κράτος. Και αυτό ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με βάση και τις μνημονιακές δεσμεύσεις για αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Πάντως κάθε διαδικασία προς αυτή την κατεύθυνση έχει… διασυνδεθεί με πολλά δισεκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκά προγράμματα χωρίς πλούσια αποτελέσματα. Και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει θέσει σε προτεραιότητα τη λεγόμενη διαλειτουργικότητα, τη διασύνδεση του Μητρώου Πολιτών που αντικαθιστά το δημοτολόγιο και το ληξιαρχείο με όλες τις υπηρεσίες που διατηρούν στοιχεία στις βάσεις δεδομένων τους (Taxis, ασφαλιστικά ταμεία και προοδευτικά με όλα τα μητρώα). Σε αυτή τη φάση και στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «Μητρώο Πολιτών» ολοκληρώνεται η φάση δοκιμαστικής λειτουργίας του πληροφορικού συστήματος και ξεκινά η πιλοτική λειτουργία στην οποία συμμετέχουν 15 δήμοι της χώρας.


Ενιαία διαδικτυακή εφαρμογή

Οπως εξηγεί σε πρόσφατο έγγραφό του το υπουργείο Εσωτερικών (αρ. πρωτ. 543/9.1.2017), το Μητρώο Πολιτών θα περιλαμβάνει μια ενιαία διαδικτυακή εφαρμογή που θα αντικαταστήσει τόσο την τρέχουσα τοπική εφαρμογή του δημοτολογίου των δήμων όσο και το πληροφορικό σύστημα ληξιαρχικών πράξεων (ΠΣΛΗΠ), τα οποία πλέον θα λειτουργούν σε ενιαία κεντρική βάση δεδομένων, η οποία θα τηρείται στο ΥΠΕΣ.
Οι αρμόδιοι υπάλληλοι ληξιαρχείου και δημοτολογίου, βάσει ειδικών δικαιωμάτων πρόσβασης, θα εισέρχονται ως διαπιστευμένοι χρήστες στο πληροφορικό σύστημα και θα έχουν τη δυνατότητα να καταχωρίζουν ληξιαρχικές πράξεις και δημοτολογικές εγγραφές, να αναζητούν και να εκτυπώνουν οποιοδήποτε είδος ληξιαρχικής πράξης, πιστοποιητικών και βεβαιώσεων δημοτολογίου.
Η διαδικασία θα ξεκινήσει μετά τις 16 Ιανουαρίου 2017 με διάρκεια ενός μήνα. Ως δήμοι-«πιλότοι» για τον έλεγχο λειτουργίας των υποσυστημάτων δημοτολογίου ή/και ληξιαρχείου επελέγησαν έξι από την Αττική (Ηλιουπόλεως, Κηφισιάς, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Παλαιού Φαλήρου, Πειραιώς, Χαϊδαρίου) και άλλοι εννέα από την υπόλοιπη Ελλάδα (Ηρακλείου Κρήτης, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καλαμαριάς, Κατερίνης, Λαρισαίων, Νεάπολης Συκεών, Πατρέων, Ρεθύμνης).

Με στόχο τη διεκπεραίωση από το σπίτι!
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν παραλείπει να υπόσχεται ότι ήρθε η ώρα που οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν αρκετές υποθέσεις τους από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σπιτιού τους. Παράλληλα, σε κάθε ευκαιρία τα κυβερνητικά στελέχη που ενεπλάκησαν ή εμπλέκονται στη διαμόρφωση των πολιτικών για το Δημόσιο θυμίζουν ό,τι και παλαιότερα στελέχη άλλων κυβερνήσεων, ότι πρέπει και η Ελλάδα να αποκτήσει μια ενιαία βάση δεδομένων που θα δίνει άμεσα όλη την εικόνα των στοιχείων ενός πολίτη, π.χ. αλλαγή της οικογενειακής του κατάστασης, μεταδημοτεύσεις κ.ά. και με το Μητρώο Πολιτών μέσω ενός ολοκληρωμένου πληροφορικού συστήματος θα υπάρχει αυτομάτως διασύνδεση με άλλους φορείς.
Ο υπουργός Εσωτερικών κ. Πάνος Σκουρλέτης και ο ΓΓ του υπουργείου κ. Κώστας Πουλάκης προχωρούν την υπόθεση αυτή στη γραμμή της διαρκούς απλούστευσης αλλά και αναβάθμισης των δημόσιων υπηρεσιών.

Κουρουμπλής: €7 δισ. πήγαν στον βρόντο

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρώην υπουργός Εσωτερικών και νυν Ναυτιλίας κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής ανέφερε τον περασμένο Οκτώβριο σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ότι με την ολοκλήρωση του έργου της διαλειτουργικότητας και του ενιαίου Μητρώου Πολιτών θα καταστεί δυνατό ο πολίτης:
l Να ενημερώνει τις υπηρεσίες των δήμων για το ληξιαρχικό γεγονός που τον αφορά, προσκομίζοντας τα σχετικά δικαιολογητικά (μόνο όσα δεν αντλούνται αυτεπάγγελτα) και ακολούθως χωρίς καμία πρόσθετη διαδικασία θα ενημερώνονται αυτομάτως οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες για τη μεταβολή της κατάστασής του.
l Να διορθώνει και να συμπληρώνει στοιχεία μέσω ειδικής και ασφαλούς ηλεκτρονικής ταυτοποίησης-αυθεντικοποίησης. Πρόκειται για κάτι που, σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, «θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια και αντ’ αυτού ξοδεύτηκαν 7 δισ. ευρώ από ευρωπαϊκά προγράμματα χωρίς καμία πρόοδο».
Το έργο του Μητρώου Πολιτών υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ), και συγκεκριμένα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση». Η λειτουργία του Μητρώου Πολιτών αποβλέπει, όπως ανέφερε και έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών τον περασμένο Νοέμβριο (ΑΠ: ΤΑΔΚ 1163 / 4.11.2016) τόσο στην ενίσχυση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης όσο και «στην προώθηση του οργανωτικού και διοικητικού εκσυγχρονισμού της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και θα συμβάλει σημαντικά στην εκκαθάριση και επικαιροποίηση άλλων κρίσιμων εξειδικευμένων μητρώων που τηρούνται από φορείς της δημόσιας διοίκησης».

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.