Νέα τιμολογιακή πολιτική στις συγκοινωνίες εξήγγειλε ο Σπίρτζης

Νέα τιμολογιακή πολιτική για τις αστικές συγκοινωνίες εξήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο των έκτακτων κυβερνητικών μέτρων για την αναγκαστική αργία των τραπεζών εν όψει δημοψηφίσματος.

Νέα τιμολογιακή πολιτική για τις αστικές συγκοινωνίες εξήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο των έκτακτων κυβερνητικών μέτρων για την αναγκαστική αργία των τραπεζών εν όψει δημοψηφίσματος.
Ο κ. Σπίρτζης μίλησε για «ένα άλλο σύστημα τιμολόγησης», «που δεν θα επιτρέπει να μπαίνει κάποιος στα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς να έχει εισιτήριο».
«Το τι τελικά θα επιλεγεί είναι θέμα μελέτης με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ και με τους κατάλληλους επιστήμονες συγκοινωνιολόγους που θα κάτσουμε να το εξετάσουμε. Γιατί μπορεί να προβλέψουμε και εναλλακτικούς πόρους εκτός από αυτούς, προκειμένου να πριμοδοτήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς» τόνισε.
Σημειωτέον ότι η δωρεάν παροχή υπηρεσιών από τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) στους πολίτες της Αττικής ως τις 6 Ιουλίου 2015 θα κοστίσει στον ΟΑΣΑ περί τα 5 εκατ. ευρώ, δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Ωστόσο, δεν έχει υπολογιστεί το κόστος της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, η οποία θα έχει αόριστη διάρκεια.
«Είναι απόφαση της κυβέρνησης να επιδοτήσει έτσι και αλλιώς με την τιμολογιακή πολιτική, με την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης, είναι η ΟΣΥ μέσα, να επιδοτήσει τους ανέργους, ώστε να καλυφθούν και αυτά τα λειτουργικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες» είπε ο κ. Σπίρτζης σε ερώτηση του «Βήματος».
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι θα μπουν στα ταμεία του ΟΑΣΑ χρήματα από το υπουργείο Εργασίας και τον ΟΑΕΔ και υπογράμμισε ότι «το κενό έχει δημιουργηθεί από την προηγούμενη πολιτική, συν το κόστος της απώλειας που θα έχουμε από αυτή τη μία εβδομάδα ή τις δύο εβδομάδες όσο ισχύουν τα μέτρα που σας ανακοινώσαμε».
«Τα ελλείμματα του ΟΑΣΑ δεν θα πάνε να καλυφθούν μέσα από τους ανέργους. Το κόστος είναι πραγματικά μηδέν» τόνισε, ενώ παραδέχθηκε ότι ούτε η διαγραφή των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε ανέργους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών έχει εκτιμηθεί.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, το 2015 η πορεία των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας είναι προβληματική, καθώς τα έσοδα έχουν μειωθεί 15-20%.
Ωστόσο, σε διευκρινιστική ερώτηση του «Βήματος», ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι θα δώσει στη δημοσιότητα τα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΑ, «όταν τα στοιχεία που θα μας παρουσιαστούν θα είναι αυτά που ισχύουν» και πρόσθεσε ότι «πριν από λίγους μήνες επιχειρήθηκε να βγει δελτίο Τύπου που παρουσίαζε και αύξηση, δεν ξέρω αν το θυμάστε αυτό».
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «αυτό που εγκαταλείπεται σε όλες τις δράσεις είναι οι οριζόντιες πολιτικές που μέχρι τώρα ήταν ίδιες για όλους». Ωστόσο επιφυλάχθηκε να πει περισσότερα, αν και σημείωσε ότι «υπάρχουν τρόποι που μπορούμε να βρούμε έσοδα για τα μέσα μαζικής μεταφοράς από άλλες πηγές, υπάρχουν και από εξοικονόμηση».
Κεραυνοί κατά ΟΑΣΘ
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών άσκησε εντονότατη κριτική στη σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ, τονίζοντας ότι η δυσανάλογη επιδότηση που λαμβάνει, σε σχέση με το μεταφορικό του έργο, «θα αλλάξει».
Σημειωτέον ότι για τη δωρεάν μετακίνηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης ως τις 6 Ιουλίου ο ΟΑΣΘ ζητεί από το Δημόσιο ημερήσια επιδότηση της τάξης των 280.000 ευρώ.
«Αυτό που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι ότι θα αλλάξει αυτό το άθλιο καθεστώς με το οποίο λειτουργεί σκανδαλωδώς τόσα χρόνια ο ΟΑΣΘ. Και μαζεύουμε τα στοιχεία, γιατί αυτό είναι δύσκολο για τον ΟΑΣΘ, προκειμένου να σας ενημερώσουμε. Η εξοικονόμηση από εκεί θα είναι τεράστια και από αυτά τα χρήματα θα επιδοτηθεί η μετακίνηση των ανέργων και στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα αστικά κέντρα» τόνισε.
Ωστόσο απέκλεισε να υπάρξουν εξελίξεις αυτή την εβδομάδα. «Δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε να διαπραγματευτούμε με φορείς οι οποίοι έχουν λεηλατήσει το ελληνικό Δημόσιο» είπε.
Παράλληλα, το πρώην υπουργείο Υποδομών δηλώνει άγνοια για το κόστος που θα έχει τυχόν δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων το Σαββατοκύριακο εν όψει δημοψηφίσματος, ενώ ούτως ή άλλως εκκρεμεί η απάντηση των παραχωρησιούχων των οδικών αξόνων.
«Όχι» για δωρεάν μετακίνηση σε σιδηρόδρομους, ΚΤΕΛ
Στο μεταξύ, ο αναπληρωτής υπουργός απέκλεισε την δωρεάν χρήση του εθνικού και προαστιακού σιδηρόδρομου, καθώς «το κόστος είναι μεγάλο».
Ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι «δεν προβλέπεται δωρεάν μετακίνηση» για τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, αν και τόνισε ότι θα επιχειρηθεί μία συνεννόηση με το υπουργείο Εσωτερικών προς την κατεύθυνση να δοθεί κάποια έκπτωση.
Μάλιστα, σημείωσε ότι εάν επιμηκυνθεί η περίοδος κλεισίματος των τραπεζών, θα επιμηκυνθούν και τα συγκεκριμένα μέτρα.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.