Στη λιανική ρεύματος η Protergia

Αλλάζουν οι όροι του παιχνιδιού στην αγορά ηλεκτρισμού καθώς ο ένας μετά τον άλλον οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί, κρίνοντας ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες,

Αλλάζουν οι όροι του παιχνιδιού στην αγορά ηλεκτρισμού καθώς ο ένας μετά τον άλλον οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί, κρίνοντας ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες, αποφασίζουν να δραστηριοποιηθούν με φθηνότερα τιμολόγια, όπως στην περίπτωση του ομίλου Μυτιληναίος, που εισέρχεται στη λιανική αγορά ρεύματος μέσω της θυγατρικής του εταιρείας Protergia, η οποία και αποτελεί τον ενεργειακό βραχίονά του.

Το τάιμινγκ εισόδου της Protergia στη λιανική, όπως και άλλων ιδιωτών προμηθευτών, συνδέεται με την έναρξη από το φθινόπωρο των δημοπρασιών φθηνής λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας, την κατάργηση του ΕΕΤΗΔΕ από τους λογαριασμούς ρεύματος και την αποκρατικοποίηση της ΔΕΗ, με την πώληση της «μικρής ΔΕΗ» και αργότερα του 17% της «μεγάλης».
Ανακοινώθηκαν τα τιμολόγια


Στοχεύοντας σε πρώτη φάση στις μεσαίες και μεγάλες οικιακές καταναλώσεις, καθώς επίσης στο περίπου 1 εκατομμύριο των εμπορικών πελατών της χαμηλής και μέσης τάσης, η Protergia ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη την εμπορική πολιτική της μαζί με τα τιμολόγια και τις υπηρεσίες της για νοικοκυριά, επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Πρόκειται για το σύνολο σχεδόν των καταναλωτών σε χαμηλή και μέση τάση, με εξαίρεση όσους ανήκουν στην κατηγορία 0-800 κιλοβατώρες, όπου ο ανταγωνισμός δεν είναι ακόμη εφικτός, αφού τα τιμολόγια συνεχίζουν να είναι επιδοτούμενα.
Την εμπορική πολιτική της εταιρείας παρουσίασε ο γενικός διευθυντής της κ. Ντίνος Μπενρουμπή λέγοντας ότι η είσοδος στη λιανική απουσίαζε από το χαρτοφυλάκιο του ομίλου και ότι, εκτός από ανταγωνιστικά τιμολόγια, θα παρέχει και μια σειρά μπόνους και κίνητρα στους συνεπείς πελάτες.
Στο πλαίσιο αυτό ο λογαριασμός θα εκδίδεται κάθε μήνα (αντί για δίμηνο στην περίπτωση της ΔΕΗ), ενώ οι πελάτες που τον εξοφλούν εμπρόθεσμα θα επιβραβεύονται με επιστροφή της εγγύησης που έχουν καταβάλει, καθώς και με έκπτωση 50% στο πάγιο.
Τρεις μονάδες παραγωγής


Η δραστηριοποίηση στη λιανική του ρεύματος, προκειμένου να έχει προϋποθέσεις επιτυχίας, απαιτεί ο προμηθευτής να έχει τις δικές του μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, όπως έχει δείξει και η πρόσφατη εμπειρία.
Πίσω της η Protergia διαθέτει τα τρία εργοστάσια φυσικού αερίου του ομίλου Μυτιληναίου σε Κόρινθο και Βοιωτία, ένα δηλαδή ενεργειακό χαρτοφυλάκιο ισχύος άνω των 1.200 MW, που ξεπερνά το 10% της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας.
Οπως μάλιστα χαρακτηριστικά τονίστηκε και κατά την παρουσίαση της νέας δραστηριότητας του ομίλου Μυτιληναίος, πρόκειται για ένα εγχείρημα το οποίο σχεδιάζεται τουλάχιστον την τελευταία διετία.
Η εταιρεία ήδη λετουργεί το κεντρικό της κατάστημα στο Ηράκλειο Αττικής, όπου και θα υπάρχει το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών, ενώ στην ιστοσελίδα της (www.protergia.gr) παρέχονται online υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα στους καταναλωτές να καταχωρίσουν εκείνοι τις ενδείξεις του μετρητή τους και η εξόφληση με πιστωτική κάρτα.
Καταλύτης οι δημοπρασίες


Καταλύτης σε κάθε περίπτωση για την είσοδο της Protergia στη λιανική είναι η έναρξη από το φθινόπωρο του νέου συστήματος δημοπρασιών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ σε «τιμές κόστους» (βασισμένου στο γαλλικό μοντέλο NOME).
Το νέο σύστημα θα δώσει για πρώτη φορά τη δυνατότητα στους ιδιώτες προμηθευτές να αποκτήσουν πρόσβαση στη φθηνή λιγνιτική και υδροηλεκτρική ενέργεια που σήμερα παράγει και εμπορεύεται μόνο η ΔΕΗ και επομένως θα μπορούν να διαμορφώσουν ανταγωνιστικά τιμολόγια έχοντας ως πρώτη ύλη το ίδιο φθηνό μείγμα καυσίμου.
Στόχος της Protergia, όπως και των άλλων εταιρειών που το τελευταίο διάστημα εισήλθαν στη λιανική (Elpedison, Ηρων κ.ά.), είναι ως το φθινόπωρο να δημιουργήσει μια βάση πελατών προκειμένου, όταν αγοράσει μέσω των δημοπρασιών τα πρώτα πακέτα ενέργειας, να προσφέρει ακόμη πιο ανταγωνιστικά τιμολόγια στους πελάτες της.
Οσο για τους πελάτες μέσης τάσης (επιχειρήσεις κτλ.), τα τιμολόγια θα είναι εξατομικευμένα, ανάλογα δηλαδή με τα χαρακτηριστικά του κάθε πελάτη. Ηδη στο χαρτοφυλάκιο της Protergia έχουν ενταχθεί επιχειρήσεις όπως οι Χαλκόρ, Druckfarben, Knauf, Shell κ.ά.
Η αλλαγή εταιρείας θα μπορεί να γίνεται με μια απλή αίτηση, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για τα τιμολόγια μέσω του πενταψήφιου 18311.
Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ στον χώρο της ενέργειας
Ο όµιλος Μυτιληναίος έχει υλοποιήσει, ως σήµερα, επενδύσεις στον χώρο της ενέργειας που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ. Η Protergia, η οποία ιδρύθηκε το 2010, είναι η εταιρεία που συγκεντρώνει τη διαχείριση όλων των ηλεκτροπαραγωγικών µονάδων του οµίλου, από εκείνες που λειτουργούν µε φυσικό αέριο, ως τις µονάδες Ανανεώσιµων Πηγών Ενέργειας (αιολικά πάρκα, φωτοβολταϊκά, µικρά υδροηλεκτρικά).
Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται τρεις θερμικές μονάδες: πρόκειται για δύο μονάδες συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, η μία στο Ενεργειακό Κέντρο Αγίου Νικολάου Βοιωτίας (444,48 MW, και η άλλη στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας (436,6 MW).
Η τρίτη είναι μονάδα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας (ΣΗΘΥΑ), ισχύος 334 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο της Αλουμίνιον ΑΕ, στο Ενεργειακό Κέντρο Αγίου Νικολάου Βοιωτίας. Διαθέτει παράλληλα 54 MW μονάδων ΑΠΕ σε λειτουργία, καθώς επίσης άδεια εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας για 310 MW και άδεια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για 500 MW.

Το μελλοντικό τοπίο της αγοράς
Ολα δείχνουν ότι σε μία τριετία από σήμερα το τοπίο της λιανικής αγοράς ρεύματος θα είναι εντελώς διαφορετικό. Οι ιδιώτες προμηθευτές εκτιμάται ότι θα κατέχουν διψήφιο μερίδιο αγοράς στη λιανική, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι θα το μοιράζονται, ανάλογα με το δυναμικό τους, οι δύο μεγάλες εταιρείες, η ΔΕΗ και η «μικρή ΔΕΗ». Σήμερα στη λιανική η ΔΕΗ ελέγχει περίπου το 98% έναντι μόλις 1,5% των ιδιωτών προμηθευτών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version