Lexus LBX: Ο «δούρειος ίππος» στα premium B-SUV

Η έναρξη προ-παραγγελιών για το LBX στην ελληνική αγορά αλλάζει ριζικά τον χάρτη - Ποια τα δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί.

Ο ρόλος του μικρότερου μοντέλου της premium μάρκας στον όμιλο Toyota ήταν σαφής ήδη από την επίσημη παρουσίασή του τον περασμένο Ιούνιο στο Μιλάνο, καθώς το μέγεθος – άρα – και η χαμηλότερη τιμή πώλησής του το καθιστούν καταλληλότερο όλων για τη διάδοση της «ιδέας Lexus» στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Με τις online κρατήσεις του να έχουν ήδη ξεκινήσει από το καλοκαίρι, φτάσαμε πλέον στην επίσημη πρεμιέρα του, καθώς οι προ-παραγγελίες για αυτό αρχίζουν τώρα στη χώρα μας σε τιμές από 31.300 ευρώ και οι πρώτες παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για τις πρώτες εβδομάδες του 2024.

Εξαιρουμένης της βασικής έκδοσης του LBX, η οποία θα παραδίδεται από την ερχόμενη άνοιξη, η Lexus έχει συνθέσει μια γκάμα με τέσσερις εκδόσεις (ή ατμόσφαιρες όπως η ίδια χαρακτηρίζει τις Elegant, Relax, Emotion και Cool) προκειμένου να προσελκύσει διαφορετικούς τύπους πελατών σε μια κατηγορία – αυτή των B-SUV – όπου ο όρος premium έχει διαφορετικές εκφάνσεις.

Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών αλλά και της έκδοσης περιορισμένης παραγωγής Original Edition αποτελεί το εκτόπισμα του αμαξώματος με μήκος 4,19, πλάτος 1,825 και ύψος 1,545 μέτρα. Το βάρος του ξεκινά από τα 1.280 κιλά, ενώ αναφέρεται και η ικανότητα ρυμούλκησης 750 κιλών για το supermini SUV, το οποίο, αν και διατίθεται τόσο ως δικίνητο όσο και ως τετρακίνητο, αξιοποιεί αποκλειστικά τη νέα γενιά της αυτοφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας της Lexus, η οποία του προσθέτει τον χαρακτηρισμό «Hybrid Electric».

Αυτή η τεχνολογία εδράζεται στη συνύπαρξη ενός τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και ενός ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 136 ίππων και ολοκληρώνεται από μια μπαταρία υδριδίου νικελίου – μετάλλου κατασκευασμένη από ελαφρά υλικά, την οποία για πρώτη φορά συναντήσαμε στο κορυφαίο SUV της Lexus, το RX 500h, από το ανανεωμένο κιβώτιο ταχυτήτων και τη νέα μονάδα ελέγχου ισχύος.

Συγκριτικά με άλλες υλοποιήσεις το LBX συνδυάζει αξιοσημείωτες επιδόσεις σε θέματα απόδοσης εξοικονομώντας βάρος και όγκο, με ταχύτερη απόκριση που αποτυπώνεται στην επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα). Η μέση κατανάλωση καυσίμου προσδιορίζεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ., οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 115 γρ,/χλμ. και η αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε μερικά χιλιόμετρα.

Πλουραλισμός 

Η Lexus αξιοποιεί στο LBX το σύστημα τετρακίνησης E-four, επιλογή που μεταφράζεται στην τοποθέτηση ενός πρόσθετου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και μεταβάλλει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες εμπρός-πίσω σε αναλογίες από 100%- 0% έως 20%- 80%, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο, επηρεάζοντας την κατανάλωση καυσίμου, τον ρυθμό της επιτάχυνσης στην εκκίνηση και την οδηγική συμπεριφορά.

Αυτή η δυναμική κατανομή ροπής εμπρός-πίσω μπορεί να προβληθεί στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών, παρουσιάζοντας στον οδηγό πώς λειτουργεί το E-four σε πραγματικές συνθήκες.

Παράλληλα, τα τετρακίνητα LBX διαθέτουν νέα διάταξη στην πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, με στόχο τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών και της άνεσης, επιδιώκοντας την απόσβεση των κραδασμών και τη σταθερότητα στα πολύ δύσκολα οδοστρώματα.

Το τεχνολογικό προφίλ του μοντέλου, που ουσιαστικά εισάγει στα B-SUV τα χαρακτηριστικά των μεγαλύτερων και ακριβότερων Lexus, συμπληρώνεται από την τρίτη γενιά της σουίτας συστημάτων ασφάλειας Lexus Safety System+, η οποία περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, επιτηρώντας μεταξύ άλλων το κυκλοφοριακό περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο, δίνοντας έγκαιρες προειδοποιήσεις όταν εντοπίζεται κίνδυνος ατυχήματος και παρέχοντας βοήθεια όταν χρειάζεται παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης, στα φρένα και στην απόδοση του υβριδικού συστήματος για την αποφυγή σύγκρουσης.

Στη διαδικασία στάθμευσης το σύστημα Advanced Park καθοδηγεί το αυτοκίνητο στη θέση του ελέγχοντας το τιμόνι, το φρενάρισμα και τη λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων, ενώ με το Remote Park ο οδηγός μπορεί να ξεκινήσει την αυτόματη στάθμευση χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή στο smartphone του χωρίς εκείνος να είναι μέσα στο αυτοκίνητο τη δεδομένη χρονική στιγμή. Καινοτομία για την κατηγορία αποτελεί η λειτουργία e-Latch που ανοίγει τις πόρτες ηλεκτρικά και συνδυάζεται με το σύστημα Safe Exit Assist που αποτρέπει αυτόματα το άνοιγμα μιας πόρτας όταν έρχεται αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα ή ή ποδήλατο από πίσω.

Αναφορικά με την ψηφιακή εμπειρία οδηγού και επιβατών, το LBX διαθέτει digital  οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών με προσαρμοζόμενη απεικόνιση πληροφοριών, ενώ στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής 9,8 ιντσών «διαχειρίζεται» τη λειτουργία των πολυμέσων Lexus Link Connect, το σύστημα πλοήγησης μέσω cloud, τον φωνητικό βοηθό που αναγνωρίζει εντολές, το σύστημα ήχου surround 13 ηχείων της Mark Levinson και το πακέτο πολυμέσων Lexus Link+. Οι δε ενημερώσεις λογισμικού πραγματοποιούνται Over-The-Air μέσω Διαδικτύου χωρίς να επιβάλλεται η επίσκεψη σε σημείο συντήρησης Lexus.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.