Το 1960, στο πλαίσιο των γυρισμάτων της ταινίας Λόρενς της Αραβίας, γεννήθηκε μια ιστορία που θα φαινόταν απίθανη ακόμα και στον πιο δημιουργικό σεναριογράφο. Ο βασιλιάς της Ιορδανίας, Hussein, ούτε 25 ετών αλλά σχεδόν μια δεκαετία στον θρόνο, συνάντησε την Toni Avril Gardiner, κόρη αξιωματικού από το Suffolk, και ερωτεύτηκαν. Η Toni, γεννημένη στις 25 Απριλίου 1941, ήταν παιδί του Walter Percy ‘Tony’ Gardiner, που ξεκίνησε την καριέρα του στον στρατό ως ξυλουργός και έφτασε μέχρι τον βαθμό του υπολοχαγού-συνταγματάρχη, ενώ για τη μητέρα της, Doris Sutton, γνωρίζουμε ελάχιστα. Η παιδική της ηλικία περιλάμβανε περιόδους στο εξωτερικό, μεταξύ άλλων και στην Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας (τότε ακόμη βρετανική αποικία). Μέσα από τις διεθνείς μεταθέσεις του πατέρα της λόγω του στρατού, βρέθηκε τελικά στο δρόμο του βασιλιά Hussein.
Η συνάντησή τους δεν ήταν εντελώς τυχαία. Η Toni, τότε 19 ετών, είχε ταξιδέψει για να μείνει με τον πατέρα της στην Ιορδανία, εξασφαλίζοντας εργασία στο ραδιόφωνο της χώρας και ως γραμματειακή βοηθός στα γυρίσματα του Λόρενς της Αραβίας. Ο βασιλιάς Hussein, που είχε επιτρέψει σε στρατιώτες να δουλέψουν ως κομπάρσοι, επισκεπτόταν περιστασιακά τα γυρίσματα για να δει την πρόοδο της ταινίας. Στην πρώτη τους συνάντηση, σε ένα πάρτι μασκέ, ο Hussein εμφανίστηκε ντυμένος πειρατής. Η Toni δεν μπόρεσε να συγκρατήσει το σχόλιό της: «Σας κάνει να φαίνεστε κάπως ατημέλητος, Μεγαλειότατε». Ο βασιλιάς, αργότερα, έγραψε: «Για πρώτη φορά στη ζωή μου, μπροστά μου υπήρχε ένα κορίτσι που ενδιαφερόταν για μένα ως άνθρωπο και όχι ως βασιλιά».
Ο Hussein, γιος του Βασιλιά Talal, είχε αναλάβει τον θρόνο το 1952, μόλις τρεις μήνες πριν από τα 17α γενέθλιά του, μετά την παραίτηση του πατέρα του λόγω διάγνωσης με σχιζοφρένεια. Είχε ήδη παντρευτεί την πρώτη του σύζυγο, Sharifa Dina bint Abdul-Hamid, το 1955 και είχαν αποκτήσει μια κόρη, την Πριγκίπισσα Alia, πριν χωρίσουν το 1957. Η συνάντηση με την Toni Gardiner, ωστόσο, σηματοδότησε μια νέα πορεία.
Ο γάμος τους τελέστηκε το 1961, μόλις έναν χρόνο μετά τη γνωριμία τους. Η Toni έγινε γνωστή ως Πριγκίπισσα Muna al-Hussein (muna στα αραβικά είναι η επιθυμία, η ευχή και η φιλοδοξία). Το επόμενο έτος γεννήθηκε ο γιος τους, Abdullah, που σήμερα είναι ο βασιλιάς της Ιορδανίας. Ακολούθησαν τρία ακόμη παιδιά: ο Faisal, η Aisha και ο Zein.
Παρά την αγάπη και τη δημόσια εικόνα τους, ο γάμος δεν άντεξε στον χρόνο και το διαζύγιο οριστικοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 1971. Οι New York Times της εποχής έγραψαν: «Η Πριγκίπισσα Muna, από την οποία έχει χωρίσει ο βασιλιάς Hussein, διατηρεί την επιμέλεια των τεσσάρων παιδιών τους και της παραχωρήθηκε το Παλάτι Humar, 15 μίλια δυτικά από το Αμμάν. Οι δύο γιοι θα επιστρέψουν σε ιδιωτικό σχολείο στη Βρετανία». Ο Abdullah φοίτησε στο St Edmund’s School στο Surrey. Ο Hussein παντρεύτηκε συνολικά τέσσερις φορές και απέκτησε 11 παιδιά. Μάλιστα, η Toni δεν ήταν η μόνη ξένη γυναίκα που αγάπησε. Η τελευταία του σύζυγος, πριν τον θάνατό του, ήταν η Αμερικανίδα Lisa Najeeb Halaby, ή όπως την έμαθε ο περισσότερος κόσμος: βασίλισσα Νουρ αλ Χουσεϊν της Ιορδανίας.
Η πριγκίπισσα Muna παρέμεινε στην Ιορδανία και ίδρυσε το Princess Muna Scholarship Fund για τη Νοσηλευτική και το Princess Muna College of Nursing and Allied Health Professions. Παράλληλα, παρέμεινε ενεργή στην οικογένεια, παρευρισκόμενη στους γάμους του γιου της, του διαδόχου του θρόνου Hussein, με τη βασίλισσα Rania, και της εγγονής της, πριγκίπισσα Iman, με τον Jameel Alexander Thermiótis.
Πρόσφατα, έχοντας μπει στην εορταστική περίοδο, η πριγκίπισσα εξέδωσε τις δικές της πρωτοχρονιάτικες κάρτες ως είθισται. Η 84χρονη πλέον καλλονή εμφανίζεται στην κάρτα με ένα εντυπωσιακό custom φόρεμα από την Ιορδανή σχεδιάστρια Reema Dahbour, εμπνευσμένο από τη φύση της Ιορδανίας, από τις απαλές αποχρώσεις του φασκόμηλου μέχρι την μαύρη ίριδα. Μια κομψή μνεία στην παράδοση της χώρας την οποία αγάπησε και έγινε το σπίτι της για τόσες δεκαετίες.
Αυτό το love story δεν ήταν απλώς μια ιστορία έρωτα ανάμεσα σε έναν βασιλιά και μια ξένη κοπέλα. Πολύ περισσότερο, ήταν μια αφήγηση για την πολιτική, την κοινωνία, τη μοίρα και την τυχαία μαγεία των συγκυριών. Η συνάντηση στο πλαίσιο μιας ταινίας, η μετεφηβική τόλμη της Toni, η προσοχή του Hussein σε ένα ανθρώπινο βλέμμα πέρα από τον θρόνο, όλα αυτά μαζί δημιουργούν την αίσθηση ότι, ακόμα και μέσα στις επίσημες, βασιλικές δομές, η ζωή δεν παύει να αναζητά στιγμές προσωπικής αυθεντικότητας και απροσδόκητης αγάπης.
