Χαμηλών τόνων, υψηλών προδιαγραφών και ευαίσθητων ερεθισμάτων η Ελληνίδα δημιουργός, ηθοποιός και σκηνοθέτρια Ραφίκα Σαούις, μετά την επιτυχία της διεθνούς περιοδείας του έργου της Europeana το 2019 σε συμπαραγωγή με την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η οποία στέφθηκε με τη διάκριση καλύτερης δραματουργίας και σκηνοθετικής πρότασης της Υποτροφίας Ίψεν στα επίσημα Βραβεία Ίψεν της Νορβηγίας το 2019, παρουσίασε, έπειτα από πρόσκληση του Οργανισμού La MaMa Experimental Theatre Club, τον Νοέμβριο του 2024 για πρώτη φορά, στις ΗΠΑ το νέο της έργο «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος», βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου.
Η παράσταση αυτή, μια διασκευή που μεταφέρει το έργο στη σύγχρονη πολιτική σκηνή ενός δυτικού κράτους, όπου, στο τέλος του πολέμου, όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης- ήρθε για λίγες παραστάσεις στην Αθήνα και την Πάτρα, τώρα βρίσκεται στο Φεστιβάλ Αβινιόν και ετοιμάζεται να κατακτήσει και τον υπόλοιπο κόσμο.
Στην παράσταση, διαφορετικοί άνθρωποι μιλούν για το πώς αντιλαμβάνονται και πώς βιώνουν το κομμάτι του πολέμου.
Θέλω να ξεκινήσω από όλα αυτά τα δημιουργικά project που έχεις στο μυαλό σου, που έχεις ήδη κάνει, και που προφανώς θέλεις να εξελίξεις κιόλας;
Με μεγάλη χαρά παρουσιάσαμε την παράσταση "Αγαμέμνονας ο κύκλος του αίματος" στη Νέα Υόρκη για δύο εβδομάδες το Νοέμβριο και μετά παρουσιάστηκε στο Ακροπόλ στην Αθήνα τον Ιανουάριο. Πήγαμε στην Πάτρα και εκεί το καλοδέχτηκαν, δηλαδή υπήρχε πολύ ωραία πρόσληψη γιατί είναι ένα έργο ουσιαστικά που σχολιάζει τον πόλεμο. Έχει μια φόρμα ντοκιμαντερίστικη καθώς βλέπεις μέσα από τέσσερα monitors ένα ντοκιμαντέρ, που έχουμε γυρίσει παράλληλα με τη σκηνική δράση με μαρτυρίες ανθρώπων, οι οποίοι συμμετέχουν αυτή τη στιγμή σε εμπόλεμες ζώνες. Διαφορετικοί άνθρωποι μιλούν για το πώς αντιλαμβάνονται και πώς βιώνουν το κομμάτι του πολέμου.