Η Oxford University Press ανακήρυξε τη φράση «rage bait» («δόλωμα οργής») ως τη λέξη της χρονιάς. Σύμφωνα με την ανάλυση του Πανεπισημίου της Οξφόρδης, η χρήση αυτού του όρου έχει τριπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο. Το rage bait είναι το «διαδικτυακό περιεχόμενο που δημιουργείται σκόπιμα για να προκαλέσει θυμό ή αγανάκτηση στους χρήστες των κοινωνικών δικτύων μέσω προκλητικών ή προσβλητικών καταστάσεων». Έχετε δει ποτέ ένα βίντεο, ένα άρθρο γνώμης ή ένα ποστ που είναι τόσο...κακό ή λάθος, που αναρωτιέστε αν κάποιος μπορεί σοβαρά να το υποστηρίζει (μια συζήτηση σε πάνελ, ίσως...); Έχετε φροντίσει μετά να σχολιάσετε πόσο τρομερά λάθος είναι; Έχετε πέσει θύμα rage bait!
Ο Casper Grathwohl, πρόεδρος της Oxford Languages, τόνισε ότι η ίδια η ύπαρξη αυτού του όρου δείχνει ότι οι άνθρωποι γίνονται ολοένα και πιο συνειδητοποιημένοι απέναντι στις «χειριστικές τακτικές» που χρησιμοποιούνται για να τραβήξουν την προσοχή τους online. Εξάλλου, κάθε φορά που μοιράζεστε ή σχολιάζετε ένα περιεχόμενο rage bait, πέφτετε θύμα της στρατηγικής του μάρκετινγκ. Αφού δεν υπάρχει κακή διαφήμιση, οι δημιουργοί περιεχομένου συχνά ποστάρουν επί τούτου προκλητικές θέσεις -τις οποίες συχνά δεν στηρίζουν ούτε οι ίδιοι- προκειμένου να προκαλέσουν συζήτηση.
Από την εποχή του clickbait στην εποχή του rage bait
«Κάποτε το διαδίκτυο επικεντρωνόταν στο να κινεί την περιέργεια για να αποσπάσει κλικ, αλλά πλέον έχουμε δει μια δραματική αλλαγή: το περιεχόμενο αρπάζει και επηρεάζει τα συναισθήματά μας, αλλάζοντας τον τρόπο που αντιδρούμε. Φαίνεται σαν φυσική εξέλιξη σε μια συνεχή συζήτηση για το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος σε έναν κόσμο που καθοδηγείται από την τεχνολογία και τις ακρότητες της online κουλτούρας».
