Τα κουδούνια έχουν ήδη χτυπήσει. Οι μαθητές έχουν επιστρέψει στα θρανία τους και οι σχολικές αυλές έχουν ξαναγεμίσει με τις γνώριμες φωνές της έναρξης. Ωστόσο, οι πρώτες ημέρες της σχολικής χρονιάς δεν είναι ποτέ απλές. Οι ειδικοί εξηγούν ότι αυτή η περίοδος μοιάζει με «δεύτερη Πρωτοχρονιά». Το παιδί καλείται να ξαναβρεί ρυθμούς μετά από σχεδόν τρεις μήνες καλοκαιρινής ανεμελιάς, να συντονιστεί με νέα προγράμματα μαθημάτων, και συχνά να γνωρίσει καινούριους δασκάλους ή συμμαθητές. Έρευνα της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης (APA) δείχνει ότι η προσαρμογή των παιδιών στο σχολείο ολοκληρώνεται, κατά μέσο όρο, σε τρεις με τέσσερις εβδομάδες, ανάλογα με την ηλικία και το οικογενειακό περιβάλλον.
Γενικά, η επιστροφή στο σχολείο συχνά συνοδεύεται από αυξημένο άγχος και δυσκολία προσαρμογής. Οδηγοί ψυχικής υγείας υπογραμμίζουν ότι η έγκαιρη στήριξη και η σταδιακή επανένταξη στη ρουτίνα μειώνουν σημαντικά τα συμπτώματα. Η ιδέα ότι «το παιδί θα το ξεπεράσει μόνο του» δεν είναι αξιόπιστη προσέγγιση· απαιτείται ενεργή υποστήριξη και επικοινωνία από την αρχή.

Όχι υπερφόρτωση
Ο Σεπτέμβριος είναι μήνας προσαρμογής, όχι υπερφόρτωσης. Η πίεση για αριστεία από τις πρώτες μέρες μπορεί να οδηγήσει σε άρνηση και αποστροφή. Οι γονείς χρειάζεται να ενθαρρύνουν την προσπάθεια, όχι το αποτέλεσμα. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από ελεύθερο χρόνο, παιχνίδι και δραστηριότητες που τους προσφέρουν χαρά και κοινωνικοποίηση.


