ΤΟ ΒΗΜΑ logo

The Devil Wears Prada 2: Μήπως βλέπουμε πολλά, πολύ νωρίς;

The Devil Wears Prada 2: Μήπως βλέπουμε πολλά, πολύ νωρίς; 1

Ας το πούμε καθαρά: οι παπαράτσι, τα social media και η ανάγκη όλων μας να ξέρουμε τα πάντα «εδώ και τώρα», σκοτώνουν τη μαγεία του σινεμά. Όχι το ίδιο το έργο — αλλά την προσμονή του. Την έκπληξη.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Η είδηση της συνέχειας του The Devil Wears Prada προκάλεσε ενθουσιασμό, νοσταλγία και —για πολλούς— μια σχεδόν παιδική ανυπομονησία. Το iconic τρίο Hathaway–Streep–Blunt επιστρέφει, και μόνο η σκέψη αυτής της επανένωσης θα έφτανε για να γεμίσουν οι αίθουσες. Όμως πριν προλάβει να κυκλοφορήσει ούτε καν teaser, το timeline μας γέμισε με φωτογραφίες από τα γυρίσματα και φυσικά -τα looks.

The Devil Wears Prada 2: Μήπως βλέπουμε πολλά, πολύ νωρίς; 2

Και κάπου εκεί, μια σκέψη γεννιέται: Μήπως χάνουμε κάτι πολύτιμο χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε;

Ζούμε σε μια εποχή που δεν ξέρει να περιμένει. Κι αυτό δεν φαίνεται μόνο στο πώς παραγγέλνουμε φαγητό, πώς ψωνίζουμε ή γνωρίζουμε ανθρώπους, αλλά και στο πώς καταναλώνουμε εικόνες πριν καν προλάβουν να γίνουν ιστορίες. Ο κινηματογράφος βρίσκεται πια σε μια διαρκή κατάσταση πρόωρης φθοράς.

Ας το πούμε καθαρά: οι παπαράτσι, τα social media και η ανάγκη όλων μας να ξέρουμε τα πάντα «εδώ και τώρα», σκοτώνουν τη μαγεία του σινεμά. Όχι το ίδιο το έργο — αλλά την προσμονή του. Την έκπληξη. Την πρώτη ματιά που μας κάνει να ανασηκωθούμε από το κάθισμα.

Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό να μιλάμε έτσι για μερικές φωτογραφίες από ένα γύρισμα. Αλλά είναι;

The Devil Wears Prada 2: Μήπως βλέπουμε πολλά, πολύ νωρίς; 3

Η Anne Hathaway, ας πούμε, δεν πρόλαβε καλά καλά να φορέσει τα Chanel πέδιλα της στο σετ του Devil Wears Prada 2 και πριν καλά καλά τελειώσει το πλάνο, είχαμε ήδη απομνημονεύσει όλη της την εμφάνιση. Το ίδιο με τον τίτλο του νέου περιοδικού, με το υπονοούμενο ότι η Andy είναι πάλι πίσω στον κόσμο του Runway, με τη Miranda να μας χαιρετά από τον 30ό όροφο με το γνωστό, παγωμένο βλέμμα.

Δεν λέω — είμαι από τους πρώτους που θα πατήσουν κλικ. Αλλά, κάθε φορά που το κάνω, νιώθω πως κλέβω κάτι απ’ τον εαυτό μου. Την απόλαυση τού να μην ξέρω. Να μπω σ’ ένα σινεμά και να εκπλαγώ. Kαι όχι να πω “Α, ναι, το είχα δει στο TikTok τον Ιούλιο”.

Η αποκάλυψη έγινε φθηνή. Και το σινεμά είναι ό,τι πιο αντίθετο απ’ αυτό. Είναι υπομονή, είναι σύνθεση, είναι δουλειά μηνών ή και χρόνων που χτίζεται για να κορυφωθεί σ’ ένα σκοτεινό δωμάτιο με ανθρώπους που θέλουν να μαγευτούν.

Κι όμως, τους το χαλάμε.

Οι παπαράτσι κάνουν τη δουλειά τους — κάποιοι μάλιστα με δημιουργικότητα, με ένστικτο, με σχεδόν καλλιτεχνική εμμονή. Αλλά όταν πρόκειται για γυρίσματα, για ταινίες που δεν έχουν ακόμη πει τη δική τους ιστορία, τότε τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα. Γιατί τότε, η εικόνα δεν είναι ντοκουμέντο — είναι διαρροή περιεχομένου.

Και για να είμαστε δίκαιοι, δεν φταίνε μόνο αυτοί. Φταίμε κι εμείς που αναπαράγουμε, που ψάχνουμε, που διψάμε για κάθε «πρώτη ματιά» περισσότερο απ’ όσο διψάμε για την εμπειρία τού να μην ξέρουμε τι έρχεται.

Ο κόσμος ίσως να μην ξαναγυρίσει ποτέ σε εποχές αγνής κινηματογραφικής αναμονής. Αλλά ίσως να πρέπει να το σκεφτούμε ξανά: Μήπως η αληθινή απόλαυση δεν βρίσκεται στο να δεις τα πάντα, αλλά στο να μην τα δεις — μέχρι να έρθει η ώρα τους;

Μέχρι τότε, τουλάχιστον, ας αφήσουμε κάτι να μείνει μυστικό.


Demy: Όρια, φόβοι και η επιστροφή στον πυρήνα

Η Ειρήνη και η Έλενα υποδέχονται στο στούντιο τη Demy για μια ειλικρινή συζήτηση που θα σας αγγίξει περισσότερο από όσο φαντάζεστε.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ