ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Dior Cruise 2026: Μια ερωτική επιστολή στη Ρώμη

Dior Cruise 2026: Μια ερωτική επιστολή στη Ρώμη 1

Η ίδια η συλλογή ξετύλιξε ιστορίες που περιπλανήθηκαν ανάμεσα στους αιώνες.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Μια βροχερή Τρίτη, στις 27 Μαΐου 2025, οι πύλες της Villa Albani Torlonia άνοιξαν για ένα γεγονός σχεδόν εξωπραγματικό: την παρουσίαση της συλλογής Dior Cruise 2026, της Maria Grazia Chiuri. Στην καρδιά μιας πόλης που δεν παύει ποτέ να σαγηνεύει, η σχεδιάστρια που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αιώνια Πόλη, επέστρεψε όχι μόνο στον τόπο της, αλλά και στις ρίζες της μνήμης, του ονείρου και της προσωπικής της μυθολογίας.

Η Villa Albani, ένα αριστοκρατικό κόσμημα του 18ου αιώνα, που σπάνια ανοίγει τις πύλες της στο κοινό, μεταμορφώθηκε για μία βραδιά σε σκηνικό ενός φανταστικού, θεατρικού χορού – ενός ονειρικού κόσμου που έμοιαζε να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες παραμυθιού. Η έμπνευση ήρθε από τη Mimi Pecci Blunt, μια εκκεντρική και κομψή προσωπικότητα της ρωμαϊκής κοινωνίας, που υπήρξε προστάτιδα των τεχνών και ιδρύτρια του Teatro della Cometa – ενός θεάτρου που η Chiuri και η κόρη της Rachele Regini σήμερα αναλαμβάνουν να επαναφέρουν στη ζωή.

Η βραδιά, σαν να βγήκε από κινηματογραφική ταινία του Fellini, τυλίχτηκε σε μια «bella confusione»—μια όμορφη σύγχυση, όπως την είχε αποκαλέσει κάποτε ο σεναριογράφος Εννιο Φλαϊάνο. Η παρουσίαση έγινε ένας ύμνος στη ρευστότητα ανάμεσα στο όνειρο και την ιστορία, το ένδυμα και το θεατρικό κοστούμι, το παρελθόν και την αιώνια επιστροφή του.

Οι καλεσμένες—ανάμεσά τους η Natalie Portman, η Rosamund Pike, η Alexandra Daddario και η Ashley Park—είχαν προσκληθεί να φορέσουν αποκλειστικά λευκά. Οι άνδρες, αντίθετα, κατέφθασαν ντυμένοι εξ ολοκλήρου στα μαύρα, δημιουργώντας μια εικαστική αντίστιξη στο καταπράσινο φόντο των κήπων της βίλας. Η σκηνή: ένας σουρεαλιστικός πίνακας σε κίνηση.

Η ίδια η συλλογή ξετύλιξε ιστορίες που περιπλανήθηκαν ανάμεσα στους αιώνες. Φορέματα από βελούδο και δαντέλα, μακριά και δραματικά, συνοδεύονταν από ανδρικά γιλέκα και tailcoats, συνδέοντας τον ρομαντισμό του παρελθόντος με μια φρέσκια, σύγχρονη αφήγηση. Μιλιτέρ λεπτομέρειες, χιτώνια που θυμίζουν ιερατικά άμφια, και σύνολα που τιμούσαν τις αδελφές Fontana—εκείνες που έντυσαν τη θρυλική Anita Ekberg στη «Dolce Vita»—πρόσφεραν μια συναισθηματική, σχεδόν κινηματογραφική ένταση στη συλλογή.

Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η χρήση του χρυσού, ρευστού βελούδου σε ένα και μόνο φόρεμα, που έμοιαζε να ακτινοβολεί σαν ιερό κειμήλιο. Η Chiuri εμπνεύστηκε επίσης από το ιστορικό ατελιέ κοστουμιών Tirelli, που έχει ντύσει αριστουργήματα του ιταλικού κινηματογράφου, και τα φαντάσματα της Ρώμης περπάτησαν μέσα στους κήπους, ενσαρκωμένα από μοντέλα με λευκά σύνολα—σε υφάσματα από τα πιο βαριά μπροκάρ μέχρι τη σχεδόν άυλη μουσελίνα.

Dior Cruise 2026: Μια ερωτική επιστολή στη Ρώμη 2

Photo by Giovanni Giannoni/WWD via Getty Images

Η χρωματική παλέτα, κυριαρχημένη από το λευκό, δεν ήταν απλώς αισθητική επιλογή αλλά ποιητικό σχόλιο για την αίσθηση ονείρου και μετάβασης—ένα όραμα καθαρότητας και αναγέννησης.

Για τη Maria Grazia Chiuri, αυτή η συλλογή έμοιαζε σαν κάτι περισσότερο από επαγγελματική καταγραφή. Έμοιαζε με προσωπική εξομολόγηση, ίσως και με αποχαιρετισμό. Οι φήμες για αποχώρησή της από τον οίκο Dior πληθαίνουν, με πολλούς να βλέπουν σε αυτή την παρουσίαση ένα λυρικό κύκνειο άσμα—μια κατάθεση ψυχής για την πόλη που τη διαμόρφωσε, για τη μόδα ως εργαλείο διατήρησης και αναδημιουργίας του παρελθόντος.

Και όταν, στο τέλος της βραδιάς, η Chiuri έκανε την τελευταία της βόλτα στον κήπο της Villa Albani, η βροχή σταμάτησε ξαφνικά. Ο ουρανός καθάρισε, αποκαλύπτοντας ένα γαλήνιο, ρωμαϊκό λυκαυγές. Μια συγκινητική σιωπή απλώθηκε, σαν να επικύρωνε το τέλος μιας εποχής και την έναρξη μιας νέας.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ