Υπάρχουν σειρές που τελειώνεις από περιέργεια. Υπάρχουν κάποιες που τις τελειώνεις από επαγγελματική υποχρέωση. Υπάρχουν και άλλες που τις τελειώνεις με το στανιό, με τη σιωπηλή οργή κάποιου που αρνείται να χάσει από κάτι τόσο ανόητο. Σαν να τρως την τελευταία μπουκιά από φαγητό που δεν σου αρέσει, ένα πράγμα. Αυτή τη σειρά, δεν την τελείωσα, πράγμα σπανιότατο για μένα. Την άφησα ενάμιση επεισόδιο πριν το τέλος.
Το Monster: The Ed Gein Story, ο τρίτος κύκλος του franchise του Ryan Murphy, είναι ίσως η πιο άδεια, η πιο μπερδεμένη απόπειρα «αληθινού εγκλήματος» που έχουμε δει τελευταία. Θα μπορούσα να συγχωρέσω το ότι είναι βαρετή, αν ήταν τουλάχιστον ιστορικά ακριβής. Ή να συγχωρέσω το ότι παραποιεί τα γεγονότα, αν το έκανε με φαντασία, με κάποιο νεύρο και σκοπό (ακόμη κι αν ο σκοπός ήταν απλώς να μας διασκεδάσει). Αλλά το Monster δεν είναι ούτε ιστορικά ακριβές ούτε ενδιαφέρον, πράγμα ασυγχώρητο.
Ναι, ο Ed Gein έχει εμπνεύσει αμέτρητες ταινίες τρόμου, από το Psycho μέχρι το Texas Chainsaw Massacre και το Silence of the Lambs. Όλες αυτές οι ταινίες βασίστηκαν χαλαρά στα πραγματικά γεγονότα. Δεν προσπάθησαν να τα αναπαραστήσουν πιστά, δεν διαφημίστηκαν ποτέ ως “true crime”. Το Monster όμως το κάνει και γι’ αυτό μένω να αναρωτιέμαι: πού ακριβώς είναι το “true”;
Η πραγματική ιστορία του Ed Gein δεν χρειαζόταν καμία υπερβολή. Ήταν ήδη αρκετά τρομακτική. Ένας ερημίτης κλεισμένος σ’ ένα αγροτόσπιτο στο Ουισκόνσιν, φυλακισμένος μέσα στη θρησκευτική παράνοια που του είχε εμφυσήσει η μάνα του και στην κακοποιητική παρουσία της, ακόμη και μετά το θάνατό της. Ένα σκοτεινό ταξίδι στη διαταραγμένη ψυχή ενός ανθρώπου. Αντί να το εξερευνήσει αυτό, το Monster επιλέγει τη φτηνή αισθητική του shock value και της ηδονοβλεπτικής βίας.
