O E65

Το μεγαλύτερο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, τα 136 χλμ. από τα συνολικά 182,1 χλμ. δόθηκαν στην κυκλοφορία.

Ο τρίτος εναλλακτικός κάθετος οδικός άξονας της χώρας κατασκευάστηκε από την ΤΕΡΝΑ και θα τον διαχειρίζεται και λειτουργεί η «Κεντρική Οδός».

Από χθες δόθηκαν στην κυκλοφορία το νότιο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα και μέρος του βόρειου τμήματος, και συγκεκριμένα το Τρίκαλα – Καλαμπάκα. Από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά, το έργο αναμένεται να παραδοθεί προς το τέλος του 2025.

Η οδική ασφάλεια

default

Στη διάρκεια της τελετής των εγκαινίων που διοργάνωσαν χθες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Κεντρική Οδός στη σήραγγα Όθρυος, ο πρόεδρος και CEO του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης τόνιζε στους προσκεκλημένους που ήρθαν να τον επισκεφτούν μία ακόμη συμβολή ζωτικής σημασίας όχι μόνο του Ε65 αλλά συνολικά των αυτοκινητοδρόμων: «Η κατασκευή και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων έχει ως αποτέλεσμα τον σχεδόν μηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων».

Και πράγματι με στοιχεία που παρουσίασε ο CEO της Κεντρικής Οδού κ. Ροδιανός Αντωνακόπουλος για τα χρόνια λειτουργίας τα αποτελέσματα της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο – Ιωάννινα) είναι εντυπωσιακά: Το 2007 πριν τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου είχαν σημειωθεί 145 τροχαία ατυχήματα και 42 δυστυχήματα στον οδικό άξονα. Τα αντίστοιχα νούμερα για το 2018 ήταν 20 και 0!

Οι τοπικοί βουλευτές

Παρόντες στη χθεσινή εκδήλωση των εγκαινίων ήταν οι αρμόδιοι υπουργοί Υποδομών – Μεταφορών και Ανάπτυξης, οι οποίοι κατάγονται και εκλέγονται από τις περιοχές της Φθιώτιδας και των Τρικάλων. Ο λόγος για τους κ.κ. Χρήστο Σταϊκούρα και Κώστα Σκρέκα.

Προσκεκλημένοι ήταν και άλλοι τοπικοί βουλευτές και διέκρινα μεταξύ άλλων και τον κ. Γιάννη Οικονόμου.

Όλοι τους χαρούμενοι για το έργο έσπευδαν να χαιρετούν και να συνομιλούν με τους εκπροσώπους της περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης και οικονομίας.

Κάπου πήρε το αυτί μου, έναν τοπικό παράγοντα να συγχαίρει τον κ. Σκρέκα καθώς το 2014 από τη θέση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας είχε υπογράψει τη χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του Ε65… Είχε συμβάλλει και αυτός από τη θέση του να μείνει ζωντανό το έργο…

Πρώτη φορά

Για όλα τα πράγματα πάντα υπάρχει η πρώτη φορά! Κι οι εκλογές του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας (ΣΕΒ) δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση! Ετσι για πρώτη φορά στην ιστορία του ισχυρότερου εργοδοτικού συνδέσμου της ελληνικής αγοράς, στις επόμενες εκλογές για την ανάδειξη της νέας διοίκησης θα υπάρχουν δύο υποψήφιοι! Είναι βέβαιο;

Ο κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος

Με βάση την «ιεροτελεστία» του τυπικού – δηλαδή το καταστατικό του – μέχρι τώρα υπάρχει ένας υποψήφιος. Πρόκειται για τον κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο – επί 11 συναπτά έτη αντιπρόεδρο του ΣΕΒ!

Η κυρία Ιουλία Τσέτη

Την δεύτερη υποψηφιότητα, της κυρίας Ιουλίας Τσέτη, την ανακοίνωσε η ίδια στο συνέδριο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων. Αλλά δεν την κατέθεσε στην προχθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΒ. Σύμφωνα με το καταστατικό έχει το δικαίωμα να την καταθέσει δέκα ημέρες πριν από τις εκλογές. Αρα έχει χρόνο ακόμη!

Καμπάνια

Πηγές από το περιβάλλον της αφού σημείωσαν αυτή την λεπτομέρεια, μου έλεγαν πως «δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει» και κάνει την προεκλογική της καμπάνια. Μάλιστα! Οταν ρώτησα ποια είναι τα τμήματα του επιχειρηματικού κόσμου στα οποία βασίζεται, μου είπαν πως πρωτίστως είναι η Βόρειος Ελλάδα – η οποία συνεχίζει να κάνει λόγο για «το κράτος των Αθηνών»….

Ο ΣΒΕ

Να σας θυμίσω ότι προ ετών και σε μία περίοδο σοβαρών εντάσεων εντός της Ξενοφώντος – δεν θέλω να ξύνω παλιές πληγές – ο άλλοτε Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, μετονομάστηκε σε Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος. Δηλαδή έκανε το πρώτο βήμα για την πιθανή διάσπαση του ΣΕΒ!

Ο κ. Δημήτρης Παπαλεξόπουλος

Ε, τότε ακριβώς ήταν που ο απερχόμενος πρόεδρος κ. Δημήτρης Παπαλεξόπουλος αποφάσισε να τελικώς να αναλάβει την προεδρία του συνδέσμου. Και έτσι κατευνάστηκαν τα πνεύματα….

Περιφέρεια

Τώρα, λοιπόν, η κυρία Τσέτη φαίνεται πως απέσπασε την στήριξη ισχυρών κύκλων του επιχειρηματικού κόσμου της Βορείου Ελλάδος. Επίσης μου είπαν ότι εκτός του ΣΒΕ, η κυρία Τσέτη φαίνεται να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους επιχειρηματίες της περιφέρειας (Θεσσαλία, Κρήτη, κλπ). Και στα μεσαία μεγέθη της βιομηχανίας.

«Βαθύ σύστημα»

Αντιθέτως ο κ. Θεοδωρόπουλος, αυτοδημιούργητος και με περισσότερα από 40 χρόνια στην επιχειρηματική σκηνή, αποτελεί «οργανικό μέρος» του «βαθέος συστήματος» του ΣΕΒ. Κι επιλογή των ισχυρών «συνιστωσών» της Ξενοφώντος. Δηλαδή πρόκειται για αδιαφιλονίκητο φαβορί. Αυτές οι εκλογές μοιάζουν με «μάχη» της «ελαφράς ταξιαρχίας» εναντίον του «βαρέος πυροβολικού»!

Θα το ξανασκεφτεί;

Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι μέχρι η κυρία Τσέτη να ανακοινώσει και επισήμως την υποψηφιότητα της, θα θεωρώ ότι υπάρχει μία υποψηφιότητα. Και θα σας το εξηγήσω αμέσως. Αν η προεκλογική της εκστρατεία – ως «αουτσάιντερ» τουλάχιστον – δεν της επιτρέψει να καταγράψει μία «αξιοπρεπή ήττα», δεν νομίζω ότι η ίδια θα το αποτολμήσει. Η εν πάση περιπτώσει θα το σκεφτεί και δύο και τρεις φορές.

Δυσαρέσκειες

Διότι επί της ουσίας αυτό το οποίο επιδιώκει στην προκειμένη περίπτωση είναι να συγκεντρώσει πίσω από την υποψηφιότητα της, όλα εκείνα τα μέλη του ΣΕΒ, που είτε θεωρούν ότι δεν εκφράζονται από την σημερινή διοίκηση, είτε είναι δυσαρεστημένα για διάφορους λόγους. Η θεωρούν γενικότερα πως η διοίκηση του συνδέσμου δεν είναι τόσο … ευρύχωρη! Θα το καταφέρει;

—-
Οι επενδύσεις της ΕΥΔΑΠ….

Σε επενδυτικό mood βρίσκεται η ΕΥΔΑΠ η οποία σταδιακά ξεδιπλώνει το διόλου ευκαταφρόνητου κόστους, επενδυτικό της πλάνο, ύψους 2 δις. ευρώ μέχρι το 2034.
Σε αυτό, περίοπτη θέση κατέχουν η ενεργειακή εξοικονόμηση και ο εκσυγχρονισμός του αποχετευτικού δικτύου της Ανατ. Αττικής.

…κλείνουν τους βόθρους στην Ανατ. Αττική

Στο πλαίσιο αυτό, χθες, παρουσία του υπουργού Επικρατείας, Μάκη Βορίδη, εγκαινιάστηκε το υπερσύγχρονο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας, το οποίο θα εξυπηρετεί 100.000 κατοίκους βγάζοντας επιτέλους την περιοχή από τον… μεσαίωνα των βόθρων.

Επέκταση

Με τα μελλοντικά σχέδια επέκτασής του, το Κέντρο θα μπορεί σταδιακά να υποδεχθεί το πρόσθετο φορτίο λυμάτων των παραλιακών περιοχών των Δήμων Σαρωνικού και Κρωπίας, εξυπηρετώντας, μέχρι το 2049, 125.000 κατοίκους.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories