Η άλλη όψη

Η πρωτιά της Toyota με 10.026 πωλήσεις στις συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας το 2017, οι οποίες έφτασαν τις 88.083 μονάδες, ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένη. Αντιστοίχως - και με φόρα από το 2016 - η Mercedes-Benz κυριάρχησε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στην premium κατηγορία με 3.920 πωλήσεις. Ωστόσο, άλλοι είναι οι αριθμοί που προκαλούν έκπληξη:

Η πρωτιά της Toyota με 10.026 πωλήσεις στις συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας το 2017, οι οποίες έφτασαν τις 88.083 μονάδες, ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένη. Αντιστοίχως –και με φόρα από το 2016 –η Mercedes-Benz κυριάρχησε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στην premium κατηγορία με 3.920 πωλήσεις. Ωστόσο, άλλοι είναι οι αριθμοί που προκαλούν έκπληξη:
–Οι 34 πωλήσεις της Subaru τους προηγούμενους 12 μήνες συνιστούν αρνητικό ρεκόρ για τη εταιρεία την τελευταία τετραετία. Παρά την αναγνωρισμένη τετρακίνηση που χρησιμοποιεί και τα μοτέρ των 1,6 λίτρων που έχει στην γκάμα της, τα μοντέλα της δεν φαίνεται να συγκινούν περισσότερους στην Ελλάδα.
–Αν και μετά το 2013 η Mazda έπαψε, επισήμως, να υφίσταται στη χώρα μας, το 2017 ταξινομήθηκαν 76 καινούργια αυτοκίνητα. Ο αριθμός έχει ενδιαφέρον διότι πρόκειται για εταιρεία χωρίς επίσημη αντιπροσώπευση, την ώρα που η μονίμως παρούσα SsangYong διέθεσε 50 αυτοκίνητα σε δώδεκα μήνες.
–Το μερίδιο αγοράς της Honda το 2017 (0,7% με 636 ταξινομήσεις) ήταν χαμηλότερο από εκείνο του 2016 (0,9% με 697 πωλήσεις). Οποιαδήποτε σύγκριση με Toyota και Nissan (7.194 πωλήσεις) θα ήταν απλώς άστοχη διότι η Suzuki ως τρίτη ιαπωνική φίρμα της ελληνικής αγοράς διέθεσε την περασμένη χρονιά 5.364 αυτοκίνητα.
–Ο υπερδιπλασιασμός των πωλήσεων της Skoda (3.086 ταξινομήσεις το 2017 έναντι 1.428 ταξινομήσεων το 2016) μεταφράζεται σε θεαματική βελτίωση του μεριδίου αγοράς: 3,5% το 2017 από 1,8% το 2016. Δείχνει εύκολο όταν τα νούμερα ξεκινούν από χαμηλά, αλλά θέλει τρόπο για να επιτευχθεί ο στόχος.
–Ωστόσο το απόλυτο ρεκόρ αύξησης του μεριδίου αγοράς πέτυχε η Hyundai, η οποία από τις 1.088 πωλήσεις και το 1,4% του 2016 σκαρφάλωσε στις 4.038 ταξινομήσεις και το 4,6% του 2017. Το μυστικό της επιτυχίας «κρύβεται» στη σταθερή διοίκηση μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας της εισαγωγικής εταιρείας στη χώρα μας και την επίλυση χρόνιων οικονομικών προβλημάτων που ταλάνιζαν ακόμη και τους ήδη ιδιοκτήτες μοντέλων Hyundai. Η πρόοδος αυτή ωφέλησε και την «αδελφή» Κia η οποία ολοκλήρωσε το 2017 με 1.257 πωλήσεις.
–Η Ford «κόλλησε» στο 4,4% το 2017 έναντι 4,7% το 2016. Απώλεια αμελητέα για τους περισσότερους, αλλά αρκετή για να την αφήσει εκτός της πρώτης δεκάδας της ελληνικής αγοράς. Η «μπλε οβάλ» φίρμα έχει δρόμο μπροστά της για να καταφέρει να συγκριθεί με άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως η Peugeot για παράδειγμα, η οποία όχι μόνο αυξάνει το μερίδιό της, με ποσοστό 7,4% και 6.503 πωλήσεις το 2017, αλλά και παραμένει σταθερά μέσα στην πρώτη πεντάδα της αγοράς, αποσπώντας τα εύσημα της κορυφαίας σε πωλήσεις γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας.
ΥΓ.: Ο νέος τρόπος επεξεργασίας των στοιχείων της αγοράς από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είναι αποδοτικότερος και πολλαπλώς χρήσιμος. Αξίζουν συγχαρητήρια στον εμπνευστή του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.