Νίκη της EΕ στη μάχη για τις εγκρίσεις τύπου

Ως θρίαμβος της έννοιας «κοινή ευρωπαϊκή πρακτική» στα τετράτροχα τεκταινόμενα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης προβάλλεται η εισαγωγή προς ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο ενός νέου νομοσχεδίου που επηρεάζει δραστικά τις διαδικασίες εγκρίσεων τύπου των νέων αυτοκινήτων.

Ως θρίαμβος της έννοιας «κοινή ευρωπαϊκή πρακτική» στα τετράτροχα τεκταινόμενα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης προβάλλεται η εισαγωγή προς ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο ενός νέου νομοσχεδίου που επηρεάζει δραστικά τις διαδικασίες εγκρίσεων τύπου των νέων αυτοκινήτων. Εγκρίσεις τύπου χωρίς τις οποίες δεν επιτρέπονται η πώληση και η κυκλοφορία οχημάτων στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου. Στο υπό διαμόρφωση νέο πλαίσιο για την παροχή τους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι μόνο αποκτά τη δυνατότητα ελέγχου των Αρχών κάθε χώρας που είναι αρμόδιες για τις συγκεκριμένες διαδικασίες, αλλά και τη δικαιοδοσία να προβαίνει σε ανακλήσεις, να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα προς έγκριση οχήματα και βέβαια να επιβάλλει πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν έως και τα 30.000 ευρώ για κάθε όχημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία.
Ταυτόχρονα θεσμοθετείται ένα όριο ελάχιστων ελέγχων τους οποίους υποχρεωτικά κάθε κράτος-μέλος πρέπει να πραγματοποιεί σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να χορηγηθούν αλλά και να διατηρηθούν οι εγκρίσεις τύπου. Μέχρι σήμερα για τις εγκρίσεις τύπου νέων αυτοκινήτων προβλεπόταν ότι μόνο οι κρατικές αρχές κάθε χώρας έχουν τη δικαιοδοσία να ανακαλέσουν μια έγκριση τύπου.
Παράλληλα, στο νομοσχέδιο που θα τεθεί προς ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο διατηρείται η απαγόρευση χρήσης λογισμικών τα οποία αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των ελέγχων, ενώ οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση και στα πρωτόκολλα λογισμικού των αυτοκινήτων.

Η στάση των ισχυρών

Παρά τα αυτονόητα πλεονεκτήματα της πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το συγκεκριμένο ζήτημα, υπήρξε τεράστια αντίδραση από τη Γερμανία και την Ιταλία, οι οποίες, επιθυμώντας να διατηρήσουν το εθνικό κεκτημένο, προέβαλαν διάφορα επιχειρήματα για τη μη ανατροπή των δεδομένων, με κυριότερο την αύξηση της γραφειοκρατίας –ζήτημα για το οποίο οι υπηρεσίες της ΕΕ συχνά επικρίνονται.
Με ενδιαφέρον, δε, αναμένεται η αντίδραση της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία απέκτησε νέα ηγεσία, με τον Κ. Ταβάρες, διευθύνοντα σύμβουλο της PSA (Peugeot-Citroen), να διαδέχεται από την 1η Ιανουαρίου τον δρα Ντίτερ Τσέτσε, επικεφαλής του ομίλου Daimler.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.