Για δεύτερη ημέρα απεργούν οι πιλότοι της Lufthansa

Απεργιακή κινητοποίηση στη Lufthansa προκήρυξε για αύριο 18 Μαρτίου το συνδικάτο των πιλότων Vereinigung Cockpit. Η απόφαση να προκηρυχθεί η απεργιακή κινητοποίηση καταγράφεται καθώς συνεχίζεται η μακρόχρονη διένεξη ανάμεσα στο συνδικάτο και τη διεύθυνση της επιχείρησης, με αφορμή τους σχεδιασμούς της Lufthansa για την επέκταση της δραστηριότητας των εταιρειών χαμηλού κόστους που της ανήκουν.

Η Lufthansa ακύρωσε 750 πτήσεις, πάνω από τις μισές επί του συνόλου της πτητικής της δραστηριότητας, εξαιτίας της απεργίας των πιλότων της που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη

Αργά το βράδυ της Τρίτης, το συνδικάτο των πιλότων προκήρυξε απεργία και για την Πέμπτη.

Η απεργία, η οποία επηρεάζει χιλιάδες επιβάτες της εταιρείας, αποτελεί το αποκορύφωμα της μακράς διαμάχης του γερμανικού αερομεταφορέα με τους πιλότους, λόγω των σχεδίων επέκτασης των θυγατρικών της εταιρειών χαμηλού κόστους, αλλά και των σχεδίων της πρόωρης συνταξιοδότησης.

Η εταιρεία θέλει να μειώσει το λειτουργικό κόστος της και να επαναδιαπραγματευθεί τις συμβάσεις εργασίας, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί αερομεταφορείς χαμηλού κόστους.

Τα σχέδια της Lufthansa βρίσκουν όμως αντίσταση από τους πιλότους, οι οποίοι το 2014 προχώρησαν σε 10 απεργιακές κινητοποιήσεις.

Το συνδικάτο Vereinigung Cockpit (VC), ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Δευτέρας ότι προχωρά σε απεργιακή κινητοποίηση, τη δεύτερη για το 2015, η οποία θα επηρεάσει τις πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων.

Το συνδικάτο ανέφερε επίσης ότι παραμένει αμετάπειστο όσον αφορά τις προσπάθειες της Lufthansa να μεταβάλει προς το χειρότερο τους εργασιακούς όρους για τους νεότερους πιλότους.

Η εταιρεία είχε προγραμματισμένες για την Τετάρτη 1.400 πτήσεις και η απεργία των πιλότων έπληξε 80.000 επιβάτες, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Lufthansa.

Η Lufthansa, η οποία θεωρεί ότι η ανάπτυξή της εξαρτάται από την περικοπή του κόστους, απαντώντας στην κήρυξη της απεργίας κάλεσε το συνδικάτο των πιλότων σε νέο γύρο συνομιλιών.

Οι απεργίες των πιλότων και το προσωπικό ασφαλείας, κόστισαν πέρυσι στη Lufthansa περίπου 232 εκατ. ευρώ.

Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία προέβλεψε αύξηση των καθαρών κερδών για το τρέχον έτος, αλλά με την σημείωση ότι η πρόβλεψη δεν περιλαμβάνει το κόστος ενδεχόμενων νέων απεργιακών κινητοποιήσεων.

Το συνδικάτο των πιλότων έχει ζητήσει την παρέμβαση της διαιτησίας για την επίλυση των εκκρεμών ζητημάτων, όπως το ζήτημα της μείωσης του κόστους για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων σε τουριστικούς προορισμούς και για τις αμοιβές.

ΗLufthansa δέχεται τη διαιτησία μόνο για το θέμα των παροχών στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, ένα καθεστώς που επιτρέπει στους πιλότους να συνταξιοδοτούνται στα 55 τους χρόνια και να λαμβάνουν ένα μέρος του μισθού τους μέχρι την κύρια ηλικία συνταξιοδότησης που είναι τα 65 έτη.

Η Lufthansa δέχεται να παραμείνει αυτό το καθεστώς για τους πιλότους που ξεκίνησαν να εργάζονται στην εταιρεία πριν από το 2014, αλλά θέλει να αυξήσει τη μέση ηλικία συνταξιοδότησης στα 61 έτη. Η διοίκηση της εταιρείας λέει ότι η σημερινή μέση ηλικία συνταξιοδότησης για τους πιλότους της είναι τα 59,5 έτη.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.