Το πρόβλημα ήταν η φωνή της. Το μοναδικό χαρακτηριστικό της Γκρέις Κέλι που δεν συμβάδιζε με την αψεγάδιαστη εμφάνισή της ήταν η χροιά της φωνής της κάθε φορά που μιλούσε –έλεγαν ότι ήταν επίπεδη και χωρίς το απαραίτητο βάθος. Αυτό, όμως, δεν την εμπόδισε να δουλέψει σκληρά, να περάσει στο πάνθεο των κορυφαίων σταρ του Χόλιγουντ, να κρατήσει το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο στα χέρια της και να σταθεί δίπλα σε έναν πρίγκιπα στα σκαλιά της εκκλησίας. Και τούτο γιατί η όψη της δεν ήταν συνηθισμένη. Ούτε και το περπάτημά της. Είχε καταφέρει να ενσωματώσει όλα τα στοιχεία της μπαλαρίνας που είχε διδαχθεί από μικρή, και έτσι, φορώντας τα λευκά γάντια που κάλυπταν τα χέρια της, και με βασιλικό παράστημα, κρατούσε τους ώμους πίσω και το κεφάλι ψηλά, αφήνοντας έτσι τα κοσμήματα που ο οίκος Cartier δημιουργούσε αποκλειστικά για εκείνη να αναδεικνύονται με τον καλύτερο τρόπο.
Από το Μονακό στις Κάννες
Οταν βλέπει κανείς ακόμη και σήμερα μια σκηνή με πρωταγωνίστρια την Γκρέις Κέλι, αντιλαμβάνεται εύκολα ότι η κάμερα τη λάτρευε. Με βάση τα φωτογραφικά κλισέ, αυτό συνέβαινε επειδή είχε την κατάλληλη μύτη για τον φακό. Τη μύτη που δεν ξεχωρίζει έντονα στο προφίλ και δεν δημιουργεί περιττές σκιές. Αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό για να δικαιολογήσει τέτοιο έρωτα με την κάμερα. Δεν μπορεί να ήταν μόνο οι τέλειες αναλογίες και οι σωστές γωνίες που έκαναν την Γκρέις Κέλι να λάμπει και να εμπνέει ακόμη και σήμερα τον Ολιβιέ Νταάν να τραβήξει όλα τα βλέμματα με τη νέα ταινία για τη ζωή της. Στο «Grace of Monaco», η Νικόλ Κίντμαν καλείται να σηκώσει το βάρος των μοναδικών κοσμημάτων του οίκου Cartier –είναι ακριβή αντίγραφα των αγαπημένων κομματιών της Γκρέις Κέλι –και να ταυτιστεί με την ψυχολογία μιας πριγκίπισσας, κυρίως κατά τη μετάβασή της από σταρ του σινεμά στον θρόνο του παλατιού. Και ένας τέτοιος ρόλος δεν είναι εύκολος. Η ιδιαίτερη προσωπικότητα της Κέλι, η οποία κατάφερνε να συνδυάζει την κομψότητα και τον ρομαντισμό με τη θηλυκότητα και τον αισθησιασμό, την καθιστούσε μοναδική.
Η ώρα της κρίσης, όμως, πλησιάζει και η μεγάλη αναμονή για την πολυσυζητημένη πρεμιέρα φτάνει στο τέλος της.
Επειτα από αρκετές αναβολές και ενστάσεις από την πλευρά της βασιλικής οικογένειας των Μονεγάσκων –ο Αλβέρτος, η Καρολίνα και η Στεφανί έχουν αποκηρύξει την ταινία, κρίνοντας ότι διαστρεβλώνει τη ζωή και την προσωπικότητα της Γκρέις Κέλι και δεν συμφωνούν με συγκεκριμένα στοιχεία της –η παγκόσμια πρεμιέρα έχει πλέον προγραμματιστεί για τις 14 Μαΐου και αναμένεται να σηματοδοτήσει την έναρξη του 67ου Φεστιβάλ των Καννών, με τη Νικόλ Κίντμαν να περπατά αγέρωχη σε ένα ακόμη κόκκινο χαλί. Η ιστορία της ταινίας τοποθετείται στο 1962, έξι χρόνια μετά τον γάμο της Γκρέις Κέλι με τον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό, και βρίσκει την πάλαι ποτέ πρωταγωνίστρια να προσπαθεί να συμβιβάσει την ως τότε ζωή της με τα νέα της καθήκοντα ως σύζυγος και μητέρα. Η νέα πρόταση που καταφθάνει από τον Αλφρεντ Χίτσκοκ για έναν ακόμη ρόλο σε ταινία του δεν φαίνεται να βοηθά την κατάσταση, απεναντίας την ταλανίζει ακόμη περισσότερο.
Αν και το σενάριο επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της ζωής της, η ιστορία της μούσας του Χόλιγουντ ξεκινά στις 12 Νοεμβρίου του 1929 στη Φιλαδέλφεια, εκεί όπου ήρθε στον κόσμο η Γκρέις Πατρίσια Κέλι, το τρίτο παιδί από τα τέσσερα της οικογένειας. Οι γονείς της, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν ήθελαν να φύγει από το σπίτι μεγαλώνοντας για να πάει στη Νέα Υόρκη, ωστόσο εκείνη έκανε φυσικά το αντίθετο, για να δικαιωθεί τελικά, διαγράφοντας έναν σύντομο, αλλά χρυσό δρόμο στο σελιλόιντ: στην εξαετία που εργάστηκε για τη μεγάλη οθόνη (1951-1956) γύρισε 11 ταινίες, απέσπασε τρεις Χρυσές Σφαίρες, συνεργάστηκε τρεις φορές με τον Χίτσκοκ– για τις ταινίες «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως», «Σιωπηλός μάρτυς»και«Το κυνήγι του κλέφτη» –και κατάφερε να κερδίσει το Οσκαρ το1955 για την ταινία«Η χωριατοπούλα». Μόλις έναν χρόνο αργότερα, η πριγκίπισσα Γκρέις του Μονακό θα άφηνε την ανοδική πορεία της στη μέση, κλείνοντας πίσω της την πόρτα του παλατιού.
Η εξαφάνιση των ταλαντούχων ξανθών καλλονών δεν είναι σπάνιο φαινόμενο στο Χόλιγουντ. Ωστόσο, η συγκεκριμένη αποχώρηση στοίχισε ιδιαίτερα στον χώρο. Η σκηνή από τη νέα ταινία, στην οποία η Νικόλ Κίντμαν με ένα χαρακτηριστικό ροζ καπέλο και απαστράπτοντα κοσμήματα λάμπει μπροστά από την μπουτίκ του οίκου Cartier στη Rue de la Paix ενώ ανακοινώνει ότι εγκαταλείπει την καριέρα της για να αφοσιωθεί στην οικογένεια και τις βασιλικές υποχρεώσεις της, το επιβεβαιώνει ακράδαντα. Η επιλογή του συγκεκριμένου μέρους δεν είναι τυχαία, αφού η αμερικανίδα ηθοποιός είχε –εκτός από αρκετούς ερωτικούς δεσμούς –και ένα ιδιαίτερο δέσιμο με τον οίκο Cartier, που σφραγίστηκε και τον Ιανουάριο του 1956, όταν ο πρίγκιπας Ρενιέ του Μονακό τής χάρισε για τον αρραβώνα τους ένα δαχτυλίδι του οίκου από λευκόχρυσο με ένα διαμάντι 10.47 καρατίων, το οποίο δημιουργήθηκε εκ νέου για τις ανάγκες της ταινίας. Ακολούθησε, στις 18 Απριλίου 1956, ο «γάμος του αιώνα» –όπως χαρακτηρίστηκε τότε –με 2.000 ρεπόρτερ να καλύπτουν το γεγονός που προβλήθηκε ζωντανά καθηλώνοντας περισσότερους από 30 εκατομμύρια θεατές στην Ευρώπη.
Με την ίδια πειθαρχία και λεπτότητα που χαρακτήριζαν την πορεία της στην ηθοποιία, η Κέλι αντιμετώπισε και τα καθήκοντά της ως πριγκίπισσα. Ο γάμος αποδείχτηκε δύσκολη και απαιτητική υπόθεση, χωρίς παραμυθένιο φόντο, με την ίδια να μην μπορεί να κρύψει ότι της έλειπε η καριέρα της, ενώ οι ρόλοι που της προσφέρονταν τη δελέαζαν και με το παραπάνω. Παρά τις δυσκολίες, πάντως, ο Ρενιέ και η Γκρέις τελικά γιόρτασαν 25 χρόνια γάμου και απέκτησαν τρία παιδιά, την πριγκίπισσα Καρολίνα, τον πρίγκιπα Αλβέρτο και την πριγκίπισσα Στεφανί. Το 1982, όμως, σε ηλικία μόλις 52 ετών και ενώ βρισκόταν πίσω από το τιμόνι συνοδευόμενη από τη μικρότερη κόρη της, το αυτοκίνητό της ανετράπη κόβοντας το νήμα της ζωής της. Εκτοτε, η ξανθιά αγαπημένη του Χόλιγουντ παραμένει αναντικατάστατη.
Δεν μπήκε άλλωστε τυχαία στο παλάτι του Μονακό, δεν τρύπωσε άδικα στις λίστες με τις πιο καλοντυμένες γυναίκες του πλανήτη και δεν «κατέκτησε» τον οίκο Cartier χωρίς να το αξίζει. Με τη Σοφία Λόρεν και την Οντρεϊ Χέπμπορν να είναι οι μοναδικές που μπορούν να τη συναγωνιστούν σε φήμη και ομορφιά, η Κέλι δικαίως εκπροσωπεί μια εποχή στην οποία το Photoshop δεν είχε καμία θέση. Και είναι ευρέως αποδεκτό ότι τα διαμάντια λάμπουν με διαφορετικό τρόπο όταν είναι αληθινά.
*
Η ταινία «Grace of Monaco» θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 29/5. **Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 19 Απριλίου 2014
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ