Τέσσερις στους πέντε μαθητές κάνουν φροντιστήριο

Τέσσερις στους πέντε μαθητές έχουν σήμερα εξωσχολική απασχόληση και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι ακόμα και οικογένειες με εισόδημα που φτάνει τα 500 ευρώ μηνιαίως κατά 65% παρέχουν στα παιδιά τους εκπαιδευτική υποστήριξη εκτός σχολείου. Το ποσοστό αυτό φτάνει το 94% στις οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα πάνω από 2.000 ευρώ.

Τέσσερις στους πέντε μαθητές έχουν σήμερα εξωσχολική απασχόληση και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι ακόμα και οικογένειες που έχουν εισόδημα μέχρι και 500 ευρώ μηνιαίως, παρέχουν κατά 65% στα παιδιά τους εκπαιδευτική υποστήριξη εκτός σχολείου. Το ποσοστό αυτό φτάνει το 94% στις οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα πάνω από 2.000 ευρώ.
Τα αποτελέσματα έρευνας που παρουσίασε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσής του φανερώνουν την αποτυχία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς φαίνεται ότι ελάχιστοι είναι εκείνοι που εμπιστεύονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του.
Την έρευνα πραγματοποίησε η εταιρεία Palmos Analysis και αφορά τον κοινωνικό αποκλεισμό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων οι ελληνικές οικογένειες εξαιτίας της κρίσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, ο κύριος όγκος των μαθητών που δεν συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις προέρχονται από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα.
Οπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των φροντιστών, οι ελληνικές οικογένειες «αντιστέκονται στην κρίση και σε ποσοστό 91% παρέχουν εξωσχολική υποστήριξη στα παιδιά τους, παρά το γεγονός πως το εισόδημά τους κυμαίνεται από 1.501 ως 2.000 ευρώ».
Το ποσοστό αυτό φτάνει το 94% για εισοδήματα πάνω από 2.000 ευρώ, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οικογένειες με μηναίο εισόδημα μόλις 500 ευρώ, που κινούνται στα όρια της φτώχειας, κάνουν τα «αδύνατα δυνατά» και σε ποσοστό 65% παρέχουν στα παιδιά τους μαθήματα εκτός σχολείου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι εντυπωσιακά:
–Οι 4 στους 5 μαθητές (80%) έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου.
– Ως ο βασικός λόγος για την έλλειψη εξωσχολικής υποστήριξης στους μαθητές της Γ’ Λυκείου αναφέρεται η οικονομική δυσχέρεια (47%).
–Ο ένας στους τρεις μαθητές που δεν έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου δεν συμμετέχει στις πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχεται από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα.
–Το ποσοστό αποτυχίας στους μαθητές με εξωσχολική υποστήριξη είναι 12%, ενώ στους μαθητές χωρίς εξωσχολική υποστήριξη στο Λύκειο είναι τριπλάσιο (35%).
Επίσης σχετικά με την εξωσχολική υποστήριξη:
–Σε όσους δηλώνουν ότι έχουν εξωσχολική υποστήριξη, σχεδόν όλοι παρέχουν υποστήριξη στα παιδιά τους στη Γ’ Λυκείου, 4 στους 5 παρέχουν εξωσχολική υποστήριξη στη Β’ Λυκείου και περίπου οι μισοί στην Α’ Λυκείου.
–Το φροντιστήριο αποτελεί την κύρια οδό υποστήριξης των παιδιών στον Λύκειο, είτε αυτόνομα είτε -σε πολύ μικρότερο βαθμό- σε συνδυασμό με ιδιαίτερα μαθήματα.
–Το 88% των παιδιών που παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήριο πετυχαίνουν την εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
–Η συνολική δαπάνη εξωσχολικής υποστήριξης ενός μαθητή για μαθήματα σε φροντιστήριο -σε όλο το Λύκειο- ανέρχεται στις 7.937 ευρώ. Το κόστος των ιδιαίτερων μαθημάτων και για τις τρεις τάξεις φτάνει τις 10.190 ευρώ.
–Το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης (42%) αφορά τη Γ’ Λυκείου.

Δείτε αναλυτικά την έρευνα

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.