Αντιδράσεις προκαλεί ρύθμιση της ΕΕ για το χύμα ελαιόλαδο στα εστιατόρια

Την χλεύη του ευρωπαϊκού Τύπου έχει προκαλέσει απόφαση της ΕΕ να απαγορεύσει στα εστιατόρια να σερβίρουν το ελαιόλαδο σε μικρά δοχεία ή μπολ από την 1η Ιανουαρίου 2014, αναγκάζοντάς τα να χρησιμοποιούν σφραγισμένα μπουκάλια που πρέπει να πετάγονται όταν αδειάζουν.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή Επιτροπή, το μέτρο αυτό αποσκοπεί στο να βελτιώσει τις συνθήκες υγιεινής και να διαβεβαιώσει τους καταναλωτές ότι το λάδι ελιάς δεν έχει αραιωθεί με κάποιο κατώτερο. Οι επικριτές όμως τονίζουν ότι το μέτρο αποτελεί «δωράκι» προς τους ελαιοπαραγωγούς. Τονίζουν επίσης ότι το μόνο που θα καταφέρει είναι να ενισχύσει την απογοήτευση που αισθάνονται οι ευρωπαίοι πολίτες για την διογκωμένη ευρωπαϊκή γραφειοκρατία, την οποία θεωρούν όλο και περισσότερο αποκομμένη από την καθημερινότητά τους.

«Αν η ΕΕ ήταν λογική και διοικούνταν σωστά, δεν θα υπήρχαν τόσοι αντιευρωπαϊστές. Όταν όμως επινοεί τρελά πράγματα όπως αυτό, μόνη της αμφισβητεί τη νομιμότητα και την ορθή της κρίση»
, δήλωσε η Μαρίνα Γιαννακουδάκης, ελληνικής καταγωγής ευρωβουλευτίνα του Συντηρητικού Κόμματος της Βρετανίας.
Η Επιτροπή απαντάει ότι το μέτρο το υποστήριξαν οι 15 από τις 27 κυβερνήσεις των κρατών-μελών, περιλαμβανομένων εκείνων των μεγαλύτερων ελαιοπαραγωγών χωρών _ Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας.
Ο Τύπος ειρωνεύεται το μέτρο αυτό, συστήνοντας στην ΕΕ να αφήσει το λάδι και να επικεντρωθεί στην λύση της κρίσης του ευρώ.
Η γερμανική εφημερίδα «Sueddetsche Zeitung» το περιέγραψε ως την «πιο παράξενη απόφαση ύστερα από τον μυθικό κανονισμό για τα καμπυλωτά αγγούρια» _ αναφερόμενη στους καταργημένους πλέον ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το σχήμα των φρούτων και των λαχανικών που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.
Η βρετανική «Telegraph» χαρακτήρισε το μέτρο «ανόητο», επικρίνοντας τη Βρετανία που απείχε από την ψηφοφορία στην ΕΕ και λέγοντας ότι θα έπρεπε να το είχε καταψηφίσει.
Ο Εντζο Σίκα, ιδιοκτήτης ιταλικού εστιατορίου στις Βρυξέλλες, δήλωσε στο «Reuters» ότι ο νέος κανονισμός θα τον εμποδίσει από το να αγοράζει ελαιόλαδο απευθείας από έναν παραδοσιακό παραγωγό στην Ιταλία. «Λένε ότι σκέφτονται τους καταναλωτές, όμως αυτό θα αυξήσει το κόστος για μας και τους πελάτες μας. Σε εποχές κρίσης θα όφειλαν να ασχολούνται με άλλα πράγματα και όχι με αυτές τις ανοησίες», είπε.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.