68η Μόστρα: Τα «Ανεμοδαρμένα ύψη» συναρπάζουν ακόμα

Είναι μάλλον παράξενο να ακούς από μια σκηνοθέτιδα που παρουσιάζει μια κινηματογραφική εκδοχή του κλασικού βιβλίου «Ανεμοδαρμένα υψη» της Εμιλι Μπροντέ ότι δεν της αρέσει η ιδέα της ...διασκευής μυθιστορημάτων για τον κινηματογράφο. Ομως η Αντρέα Αρνολντ το εννοεί. «Ενα βιβλίο είναι μια εντελώς διαφορετική γλώσσα από αυτήν της ταινίας, ενώ αυτό που λένε τα βιβλία είναι από μόνο του αρκετό_ δεν χρειάζεται συμπλήρωμα.»

Είναι μάλλον παράξενο να ακούς από μια σκηνοθέτιδα που παρουσιάζει μια κινηματογραφική εκδοχή του κλασικού βιβλίου «Ανεμοδαρμένα υψη» της Εμιλι Μπροντέ ότι δεν της αρέσει η ιδέα της …διασκευής μυθιστορημάτων για τον κινηματογράφο. Ομως η Αντρέα Αρνολντ το εννοεί. «Ενα βιβλίο είναι μια εντελώς διαφορετική γλώσσα από αυτήν της ταινίας, ενώ αυτό που λένε τα βιβλία είναι από μόνο του αρκετό_ δεν χρειάζεται συμπλήρωμα.»

Παρ’ όλ’ αυτά η Αρνολντ όχι μόνον πήγε κόντρα στην ίδια της την φιλοσοφία αλλά ανέλαβε να σκηνοθετήσει για τον κινηματογράφο ένα κλασικό αριστούγημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. «Νομίζω ότι τελικά δεν μπορούσα να αντισταθώ στον πειρασμό» είπε η σκηνοθέτιδα μιλώντας το μεσημέρι της Τρίτης στους δημοσιογράφους.

Το επίσης παράξενο είναι ότι η Αντρέα Αρνολντ ανακάλυψε τα «Ανεμοδαρμένα ύψη» πρώτα στον κινηματογράφο. Οταν ως έφηβη η Αρνολντ παρακολούθησε για πρώτη φορά την ταινία του Γουίλιαμ Γουάιλερ με την Μερλ Ομπερον και τον Λόρενς Ολίβιε στους ρόλους της πλούσιας Κάθι που ερωτεύεται τον φτωχό τσιγγάνο Χίθκλιφ, κυριολεκτικά συγκλονίστηκε. Ανέτρεξε αμέσως στο βιβλίο και αυτό αντιλήφθιηκε διαβάζοντάς το ήταν κάτι παραπάνω από το love story που είχε στο μυαλό της παρακολουθώντας την ταινία.

«Είναι γκόθικ, είναι σοσιαλιστικό, είναι φεμινιστικό, είναι φροϋδικό, είναι βίαιο, είναι διεστραμμένο_ είναι τα πάντα!» είπε η Αρνολντ που έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές φωνές του ευρωπαίκού κινηματογράφου με ταινίες όπως το «Red Road» και το «Fish Tank».

Με δεδομένο ότι το μυθιστόρημα της Μπροντέ που εκδόθηκε το 1847 και ανήκει στα πιο πολυδιαβασμένα της παγκόσμιας λογοτεχνίας έχει κινηματογραφηθεί αρκετές φορές (έχουν ασχοληθεί με αυτό εκτός του Γουάιλερ σκηνοθέτες όπως ο Λουίς Μπουνιουέλ και ο Ζακ Ριβέτ), η Αρνολντ αποφάσισε να δουλέψει την δική της εκδοχή όσο πιο πρωτότυπα μπορούσε. Ο Χίθκλιφ είναι μαύρος και για πρώτη φορά βλέπουμε στην οθόνη την ιστορία του ζευγαριού από την στιγμή που άρχισε, δηλαδή όταν και οι δυο ήρωες ήταν παιδιά και ο Χίθκλιφ υιοθετήθηκε από τον πατέρα της Κάθι (τους ήρωες υποδύονται οι Σόλομον Γκλέιβ και Σάνον Μπέερ σε μική ηλικία και οι Τζέιμς Χόουσον ,Κάγια Σκοντελάριο σε μεγάλη).

Η σκηνοθέτις έδωσε επίσης ρόλο στην φύση η οποία δεν είναι μόνον όμορφη αλλά εγωίστρια και καταστροφική. «Η φύση παίζει σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη του ερωτικού δράματος γιατί ο Χίθκλιφ είναι μια δύναμη της φύσης, ένα κρυμμένο ζώο που παραμονεύει για την στιγμή που θα επιτεθεί. Ανεξαρτήτως από τι νομίζουμε ότι είμαστε, αυτό το ζώο υπάρχει πάντοτε μέσα μας» και γι’ αυτό ο Χίθκλιφ είναι ένας τόσο σημαντικός ήρωας της παγκόσμιας λογοτεχνία.

.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.