Ποδήλατο απευθείας από τον …εκτυπωτή!

Οι επιστήμονες της εταιρίας EADS (European Aeronautic Defence and Space Company, δηλαδή «Ευρωπαϊκή Αεροναυτική Αμυντική και Διαστημική Εταιρεία») που εδρεύει στο Μπρίστολ, σχεδίασαν το ποδήλατο στον κομπιούτερ και στη συνέχεια το έστειλαν στον εκτυπωτή, ο οποίος έκανε όλη τη δουλειά «ψεκάζοντας», αντί για μελάνη, αλλεπάλληλα στρώματα σκόνης λιωμένου νάιλον, ώσπου να δημιουργηθεί ένα κανονικό ενιαίο ποδήλατο

Βρετανοί ερευνητές κατάφεραν να δημιουργήσουν το πρώτο ποδήλατο που δεν βγήκε από κάποιο εργοστάσιο, αλλά… εκτυπώθηκε σε τρισδιάστατο εκτυπωτή, με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Οι επιστήμονες της εταιρίας EADS (European Aeronautic Defence and Space Company – Ευρωπαϊκή Αεροναυπηγική Αμυντική και Διαστημική Εταιρεία) που εδρεύει στο Μπρίστολ, σχεδίασαν το ποδήλατο στον υπολογιστή και στη συνέχεια το έστειλαν στον εκτυπωτή, ο οποίος έκανε όλη τη δουλειά «ψεκάζοντας», αντί για μελάνη, αλλεπάλληλα στρώματα λιωμένης σκόνης νάιλον, ώσπου να δημιουργηθεί ένα κανονικό ενιαίο ποδήλατο.

Τα μέρη του «Airbike», του «ποδήλατου του αέρα» όπως ονομάστηκε, δηλαδή οι ταχύτητες, τα πεντάλ και οι ρόδες, «εκτυπώθηκαν» και στη συνέχεια ενσωματώθηκαν στο πρωτότυπο δίκυκλο. «Πρωτότυπο» ; Οχι ακριβώς, αφού σε λίγα χρόνια η τεχνολογία των τρισδιάστατων εκτυπωτών θα είναι αρκετά διαδεδομένη ώστε να υπάρχουν σε αρκετά σπίτια και ό,τι σπάει, χαλάει ή είναι απαραίτητο για το νοικοκυριό ( από πιάτα και ποτήρια μέχρι μικροέπιπλα από ξύλο, σίδερο, ή πλαστικό ) να μπορεί να «εκτυπωθεί» ξανά και ξανά.

Η υπερσύγχρονη διαδικασία χρησιμοποιεί έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή, που εκτός από σκόνη νάιλον μπορεί να δεχτεί ως πρώτη ύλη άλλου είδους πλαστικό, ενισχυμένο με άνθρακα, ή μέταλλο, όπως το τιτάνιο, ο χάλυβας και το αλουμίνιο. Ο υπολογιστής διαχωρίζει το τρισδιάστατο σχέδιο σε πολλά επί μέρους στρώματα και μια ακτίνα λέιζερ λιώνει την πρώτη ύλη έως ότου να της δώσει το επιθυμητό σχήμα, μια διαδικασία που επαναλαμβάνεται με τον ίδιο τρόπο για κάθε διαδοχικό στρώμα.

Ειδικά για το άρτι κατασκευασθέν ποδήλατο, ο μηχανικός Άντι Χόκινς, που συμμετείχε στην επιστημονική ομάδα της EADS, διαβεβαιώνει ότι χρησιμοποιεί περίπου το ένα δέκατο των υλικών που θα χρειαζόταν ένα συμβατικό ποδήλατο, κάνοντας έτσι σημαντική εξοικονόμηση πρώτων υλών.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.