Υπουργείο Πολιτισμού Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για την ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ. «Αυτό που χρειάζεται είναι κάποιος να αναλάβει την ευθύνη και το κόστος της αλλαγής» είπε ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος.

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για την ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ.

«Αυτό που χρειάζεται είναι κάποιος να αναλάβει την ευθύνη και το κόστος της αλλαγής» είπε ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος επανέλαβε τους στόχους του νομοσχεδίου:

– Αύξηση των χρημάτων που πηγαίνουν στην παραγωγή (εκτός των φορολογικών κινήτρων) με μέσω της ανακατανομής των κονδυλίων, της ορθότερης αξιοποίησης των πόρων, της διαφάνειας και της λογοδοσία από τους οργανισμούς, με απλούστερες, καθαρότερες δομές και ενισχυμένους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

– Αύξηση των πηγών των χρημάτων με την συμμετοχή ιδιωτών (τα τηλεοπτικά κανάλια, τα συνδρομητικά, τους παρόχους υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας και τη δημόσια τηλεόραση), τη δημιουργία μηχανισμών και την προσέλκυση ξένων παραγωγών.

– Πάταξη της γραφειοκρατίας που «παρακρατούσε κονδύλια από τους μηχανισμούς της
Πολιτείας και τώρα κατευθύνονται στην παραγωγή. «Αυτό από μόνο του είναι μια τομή στον τρόπο που γινόντουσαν τα πράγματα μέχρι σήμερα» είπε ο κ. Γερουλάνος.

Υπερασπιζόμενη τον προτεινόμενο νόμο η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ ΠέγκυΖούνη ανέφερε ότι έχει ως ξεκάθαρη προτεραιότητα την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφίας και τόνισε ότι «διαγράφει αυστηρά το πλαίσιο για τα μείζονα» ενώ «αφήνει το περιθώριο ορισμού της πολιτικής από τα πρόσωπα που θα αναλάβουν την ευθύνη».

Ο Αθανάσιος Δαβάκης, εκ μέρους της ΝΔ, δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο χαρακτηρίζοντάς το «ψυχρό κατασκεύασμα» που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ανθρώπων του χώρου, ενώ καταλόγισε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι δεν διεξήγε διάλογο με τους φορείς της ελληνικής κινηματογραφίας παρά μόνο με μια «μικρή ομάδα, που εξυπηρετεί ιδιοτελή συμφέροντα».

«Στόχος των πολιτικών της ΕΕ είναι να οικοδομηθεί μια μεγάλη καθετοποιημένη κινηματογραφική βιομηχανία στα πρότυπα της χολιγουντιανής» ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Ι. Ζιώγας τονίζοντας ότι «σε αυτό το περίγραμμα εντάσσεται και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο».

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Β. Αποστολάτος, αλλά επισήμανε πως το νομοθέτημα επιδέχεται βελτιώσεων.

Κατά του σχεδίου νόμου τάχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον Τάσο Κουράκη να τονίζει ότι δεν εκφράζει μέριμνα για την κινηματογραφική παιδεία ενώ απουσιάζουν οι αναφορές στον σκηνοθέτη, δεν έχει προβλέψεις για τις ταινίες μικρού μήκους κ.ά.

«Φέρνει καινούργια πράγματα» είπε ο Γρ. Ψαριανός δηλώνοντας ότι οι ανεξάρτητοι βουλευτές -μέλη της Δημοκρατικής Αριστεράς- είναι θετικοί επί της αρχής του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας ταυτόχρονα σημεία που πρέπει ή να βελτιωθούν ή να ξεκαθαριστούν.

Απαντώντας στην κριτική που ασκήθηκε τόσο από τα κόμματα όσο και στη διάρκεια της διαβούλευσης ο Π. Γερουλάνος τόνισε αναφορικά με την έλλειψη του θεσμού της κινηματογραφικής παιδείας στο νομοσχέδιο ότι είναι κεφαλαιώδους σημασίας και θα γίνει με το υπουργείο Παιδείας, ενταγμένη μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.

Καθώς το νομοσχέδιο δεν αναφέρει την Ταινιοθήκη, το Φεστιβάλ Ταινιών Μήκους της Δράμας, καθώς και τις κινηματογραφικές λέσχες, ο υπουργός Πολιτισμού είπε πως έπρεπε να τεθεί μια διαχωριστική γραμμή μεταξύ νομοθετικού πλαισίου και πολιτιστικής πολιτικής και ενημέρωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα διάλογο με αυτούς τους φορείς, για να βρεθεί η κατάλληλη λύση για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη τους.

Για το ζήτημα ότι δεν συμπεριλήφθηκε αναφορά σε οποιαδήποτε μορφή κρατικών βραβείων, ο κ. Γερουλάνος είπε ότι αναζητείται ο συλλογικός εκείνος φορέας που θα κάνει τη διαδικασία επαρκώς δημοκρατική και διάφανη.

Αναφερόμενος στην απόφαση ο υπουργός να είναι υπεύθυνος για την επιλογή των μελών του ΔΣ ενός οργανισμού, σημείωσε πως έγινε για δύο λόγους αρχής: Αφενός γιατί έπρεπε να μπει τέλος σε μια συναλλαγή που εξελίσσονταν και αφετέρου γιατί έπρεπε κάποιος να είναι ο υπεύθυνος, καθώς όπως είπε «συνευθύνη στα εύκολα και ανευθυνότητα στα δύσκολα είναι η φόρμουλα που εξασφαλίζει την αδιαφάνεια και την απουσία λογοδοσίας».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.