Ο «σταυρός» του πολλαπλασιασμού

Η σειρά του ΒΗΜΑScience για όσους θέλουν να φτιάξουν ξανά τη... σχέση τους με τα μαθηματικά μπήκε σε καινούργια ενότητα όπου οι προαπαιτούμενες γνώσεις δεν ξεπερνούν τις τέσσερις πράξεις της αριθμητικής και σήμερα επιστρέφουμε στη δοκιμή του πολλαπλασιασμού από το Δημοτικό

Η σελίδα αυτή δεν το έχει κρύψει. Ευχαρίστως δέχεται δώρα από τους αναγνώστες! Οπως αυτό που μας έκανε ο καθηγητής στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Ανδρέας Αρβανιτογεώργος.

Πρόκειται για μια απόδειξη (παρουσιασμένη «με δικά μας λόγια») σχετική με τη δοκιμή του πολλαπλασιασμού, τον κλασικό εκείνο «σταυρό», που διδάσκεται ήδη από το δημοτικό σχολείο. Αν και το γιατί «δουλεύει» δεν το μαθαίνουν οι μικροί μαθητές (τις πιο πολλές φορές ούτε και οι μεγάλοι). Εχει όμως να κάνει με τις ιδιότητες της αριθμητικής των ισοϋπολοίπων ή ισότιμων αριθμών (modular arithmetic) που κάποια εξοικείωση με αυτήν προσπαθήσαμε να αποκτήσουν οι αναγνώστες τις προηγούμενες εβδομάδες.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.