Με μια δέσμη φιλολαϊκών μέτρων – που θα περιλαμβάνει την επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου για όλα τα νοικοκυριά και τους επαγγελματίες, την αύξηση του επιδόματος καυσίμων στα 60 ευρώ για τα ΙΧ και στα 50 ευρώ για τις μοτοσικλέττες για το τρίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος, το οποίο μάλιστα θα καταβληθεί σε περισσότερους από 2,7 εκατομμύρια φορολογουμένους (οι οποίοι ήδη έλαβαν το πρώτο επίδομα) – και ενεργοποίηση όλων των άμεσων επιδοτήσεων και κινήτρων από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και τον αναπτυξιακό νόμο προς τις επιχειρήσεις η κυβέρνηση θα επιδιώξει να επουλώσει τις «πληγές του πολέμου» και να απαλύνει τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στην οικονομία. Αποφάσεις για στήριξη των νοικοκυριών Θέλει έτσι να συντηρήσει το θετικό «μομέντουμ» της αυξημένης τουριστικής κίνησης και με έναν τρόπο να επιστρέψει στα νοικοκυριά τα αυξημένα φορολογικά έσοδα (κυρίως ΦΠΑ και έμεσοι φόροι) που προέρχονται από την έκρηξη των τιμών εμπορευμάτων και υπηρεσιών, που δυστυχώς έφθασαν στο ράφι και απειλούν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του «Βήματος», την ερχόμενη εβδομάδα θα ληφθούν οι αποφάσεις για τη στήριξη των νοικοκυριών και των ταξιδιωτών από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που έχει ήδη στα χέρια του τις εισηγήσεις των οικονομικών υπουργών. Περιθώρια λόγω των υπερεσόδων Καθώς τα μέτρα που θα ανακοινωθούν θα είναι γενναία, ειδικά μετά και την έξοδο της Ελλάδας από το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας, και θα ισχύσουν για το τρίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος, αναλυτές εκτιμούν ότι μπορεί να εντάσσονται στο γενικότερο πολιτικό σκηνικό και τα σενάρια που επιμένουν για προσφυγή σε πρόωρες κάλπες το φθινόπωρο. To «πράσινο φως» για την επέκταση της επιδότησης καυσίμων για ένα ακόμη τρίμηνο άναψαν τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού που δόθηκαν στα μέσα της εβδομάδας στη δημοσιότητα από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θεόδωρο Σκυλακάκη, ο οποίος κρατάει και το ταμείο του κράτους. Τα υπερ-έσοδα που εμφανίζει το πεντάμηνο Ιανουάριος – Μάιος 2022 ο κρατικός προϋπολογισμός επιτρέπουν στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να προχωρήσει σε πρόσθετα μέτρα επιδοματικής πολιτικής, καθώς έχει αποκλειστεί η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα ή των συντελεστών ΦΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ύψος των καθαρών εσόδων του προϋπολογισμού ανήλθε το πεντάμηνο Ιανουάριος – Μάιος σε 22,29 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1.888 εκατ. ευρώ ή 9,3% έναντι της αρχικής εκτίμησης, ενώ τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 20,68 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,91 δισ. ευρώ ή 16,4% έναντι του αρχικού στόχου. Ομως, τα στοιχεία εκείνα που δίνουν τη δυνατότητα επέκτασης του επιδόματος καυσίμων για το επόμενο τρίμηνο είναι αυτά του Μαΐου, καθώς το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4.597 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 1.188 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Επιστροφή €300 εκατ. στους ΙΧήδες Σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες, από αυτά περίπου 300 εκατ. ευρώ θα μπορέσουν να καλύψουν μέρος έστω της παρατεταμένης ανόδου τιμών στη βενζίνη και στο πετρέλαιο κίνησης, προσφέροντας διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια – και άρα περισσότερους δικαιούχους – και αυξημένα ποσά σε σύγκριση με ό,τι ίσχυσε για το τρίμηνο Απρίλιος – Μάιος – Ιούνιος. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», το σχέδιο επέκτασης επιδότησης καυσίμων για τους δύο τελευταίους μήνες του καλοκαιριού και τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής: l Σημαντική αύξηση του αριθμού των δικαιούχων καθώς το νέο ετήσιο εισοδηματικό όριο θα ανέλθει στις 45.000 ευρώ μετά την αφαίρεση των φόρων αντί για 30.000 ευρώ που ισχύει σήμερα. l Η επιδότηση θα δοθεί μέσω του Fuel Pass ή με απευθείας κατάθεση στην τράπεζα του δικαιούχου και τα νέα ποσά θα διαμορφωθούν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στα 60 ευρώ για την ηπειρωτική χώρα (από 40 ευρώ) για κάποιον που διαθέτει ΙΧ και 50 ευρώ (από 30 ευρώ) για ιδιοκτήτες μηχανής. Αντίστοιχα, τα ποσά για κάποιον που κατοικεί σε νησί θα είναι 70 ευρώ (από 50 ευρώ) και 55 ευρώ. Το ποσό αυτό θα αφορά το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, ενώ για όσους χρησιμοποιούν diesel κίνησης θα ισχύσει εκτός της εν λόγω επιδότησης και η μείωση κατά 15 λεπτά το λίτρο στην κάνουλα για όλους. l Θα υπάρξει μια προσαύξηση της επιδότησης κατά 5 ή 10 ευρώ (ακόμη δεν έχει αποφασιστεί) για κάποιον που θα χρησιμοποιήσει την άυλη ψηφιακή, ενώ θα εξακολουθήσει να επιδοτείται ένα όχημα ανά ιδιοκτήτη, το οποίο δεν πρέπει να είναι επαγγελματικό ή αγροτικό αλλά να αφορά μόνο ιδιωτική χρήση (ΙΧ). l Στην περίπτωση συζύγων, δικαιούνται και οι δύο, αρκεί να έχει ο καθένας όχημα στο όνομά του, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα ενήλικα τέκνα τους ή άτομα που φιλοξενούν, ενώ η υποβολή νέων αιτήσεων θα γίνει όπως και την περασμένη φορά, είτε μέσω της πλατφόρμας vouchers.gov.gr ή μέσω των ΚΕΠ. Επιδοτήσεις για το ρεύμα Μέσα σε αυτό το κλίμα την Πέμπτη (έναν μήνα μετά την εξαγγελία) άνοιξε και η πλατφόρμα για την επιστροφή έως 60% των πρόσθετων επιβαρύνσεων στο ρεύμα για λογαριασμούς που έχουν εκδοθεί από 1η Δεκεμβρίου 2021 έως 31 Μαΐου 2022. Τα ποσά επιστροφής θα κυμανθούν από 180 ευρώ έως 600 ευρώ ανά νοικοκυριό που έχουν ήδη πληρώσει τη ρήτρα αναπροσαρμογής στους παλαιότερους λογαριασμούς. Αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί – Ελάχιστη διαδρομή 4 ευρώ Αυξήσεις τόσο στην τιμή της «σημαίας» όσο και στην ελάχιστη διαδρομή ανακοίνωσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Η αρχική χρέωση (σημαία) θα ξεκινάει από 1,80 ευρώ (από 1,19 ευρώ σήμερα), ενώ η χρέωση για την ελάχιστη διαδρομή θα ανέβει στα 4 ευρώ, από 3,16 ευρώ σήμερα. Η χρέωση για μια απλή διαδρομή (μονή ταρίφα) αυξάνεται εξίσου σημαντικά από 0,68 ευρώ σήμερα σε 0,90 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Μικρότερη είναι η αύξηση για τη νυχτερινή διαδρομή (διπλή ταρίφα) στα 1,25 ευρώ ανά χιλιόμετρο από 1,19 ευρώ σήμερα. Επίσης, αναπροσαρμόζεται η κούρσα για το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στα 40 ευρώ από 35 ευρώ σήμερα, ενώ η χρέωση για διαδρομή από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και σταθμούς ΚΤΕΛ διαμορφώνεται στο 1,07 ευρώ και οι αποσκευές άνω των 10 κιλών θα χρεώνονται 40 λεπτά η μία.