Ο Γιώργος Βέλτσος «πειράζει» τον Ρήγα

Με αφορμή «Το “Σχολείον των ντελικάτων εραστών” ζητά έναν ντελικάτο αναγνώστη» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ένα έργο που συνδυάζει την ποίηση με τη μουσική και το θέατρο, ο ποιητής μιλάει στο «Βήμα» για τη λογική του ενοφθαλμισμού που επιχειρεί πάνω στο έργο του Βελεστινλή

Το πρώτο πράγμα που τύπωσε ο Ρήγας Βελεστινλής στη Βιέννη κατά το 1790 ήταν το Σχολείον των ντελικάτων εραστών, δηλαδή, όπως το περιέγραφε τότε ο ίδιος, ένα «βιβλίον ηθικόν, περιέχον τα περίεργα συμβεβηκότα των ωραιοτέρων γυναικών του Παρισίου, ακμαζουσών κατά τον παρόντα Αιώνα». Επρόκειτο, επί της ουσίας, για τη μετάφραση και τη συνακόλουθη διασκευή των Contemporaines mêlées του Ρεστίφ ντε λα Μπρετόν, έξι ερωτικών διηγημάτων, αισθησιακών και ηδονικών, στα οποία ο Ρήγας ενσταλάζει με τον δικό του, πρωτότυπο και σκαμπρόζικο τρόπο, τις επαναστατικές ιδέες (για την κοινωνία, την πολιτική, την ηθική) εκείνης της εποχής.

Δημιουργική συνέργεια

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.