«Μου άρεσε που ήμουν μέσα στα κύρια ελατήρια της ιστορίας. Μου άρεσαν οι ευκαιρίες να δουλεύω για σκοπούς στους οποίους πίστευα. Ήμουν ενθουσιασμένη που έφερνα τη φωνή των γυναικών, τις αξίες τους, στους διαδρόμους της εξουσίας. Ήθελα να λειτουργώ με έναν αξιοπρεπή τρόπο σ’ ένα από τα πιο άσχημα παιχνίδια του κόσμου - την πολιτική», γράφει η Μαργαρίτα Παπανδρέου στο βιβλίο της «Έρωτας και Εξουσία», (εκδόσεις Πατάκη) που αφηγείται τον έρωτα της για τον Ανδρέα Παπανδρέου τον οποίο γνώρισε σε μια αίθουσα αναμονής ενός οδοντιάτρου στη Μιννεσότα το 1948, την κοινή τους πορεία στη ζωή και την πολιτική που κράτησε τέσσερις δεκαετίες, αλλά και τον επώδυνο χωρισμό τους εν μέσω ενός από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της δεκαετίας του 80:
Η σχέση του Έλληνα Πρωθυπουργού με την κατά πολλές δεκαετίες νεότερη του Δήμητρα Λιάνη, την οποία γνώρισε όταν εκείνη εργαζόταν ως αεροσυνοδός στο πλήρωμα της Ολυμπιακής για το πρωθυπουργικό αεροσκάφος του Ανδρέα Παπανδρέου είχε καθορίσει την επικαιρότητα της δεκαετίας του 80.
«Ντρεπόμουν που ξόδευα τόσο χρόνο και φαιά ουσία στην προσωπική μου κατάσταση, σ’ ένα συνηθισμένο ερωτικό τρίγωνο, σεξ και πολιτική, συζυγικοί καβγάδες και φωνές, απιστία και ζήλια - και γενικά μη παραγωγική αθλιότητα» γράφει η Μαργαρίτα Παπανδρέου που περιγράφει στις σελίδες του βιβλίου της μια ιδιαίτερα χαρακτηριστική σκηνή της οποίας ήταν μάρτυρας κατά τη διάρκεια θερινών διακοπών του πρωθυπουργικού ζεύγους:

“Ο Ανδρέας, ο πρωθυπουργός, ήταν ο εραστής μου, ο σύζυγός μου, ο πατέρας των παιδιών μου, ο σύντροφός μου στις πολιτικές δράσεις” γραφει στο βιβλίο της “Ερωτας και Εξουσία” (Εκδόσεις Πατάκη) η Μαργαρίτα Παπανδρέου.
«Υπήρχαν τουλάχιστον δέκα φιγούρες σε κύκλο γύρω από τον Ανδρέα, χοροπηδώντας δίπλα στην ακτή. Αναγνώρισα τον υπουργό Εξωτερικών, Κάρολο Παπούλια, και άνδρες από το πλήρωμα της Ολυμπιακής. Είδα και μια Αμαζόνα - σαν γυναικεία σιλουέτα που χοροπηδούσε γύρω από τον Ανδρέα. Θα έπεφτε με την πλάτη της στο νερό, με τα στήθη προτεταμένα σαν βουνά από ζελέ και τα πόδια της στην κυριολεξία γύρω από τον Ανδρέα. Έβλεπα αυτή την παράσταση με ένα κράμα περιέργειας και αηδίας».