Το "Metropolis" (1927) αποτελεί μία από τις πιο εμβληματικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας όλων των εποχών και ένα από τα σημαντικότερα έργα του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Η σκηνοθεσία του Φριτς Λανγκ, σε συνδυασμό με την οπτική αισθητική και την εντυπωσιακή σκηνογραφία, συνέβαλε στη δημιουργία ενός κόσμου που συνεχίζει να επηρεάζει τον κινηματογράφο μέχρι και σήμερα. Ωστόσο, ένα από τα στοιχεία που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ατμόσφαιρας της ταινίας ήταν τα κοστούμια, σχεδιασμένα από την Aenne Willkomm, μία από τις πιο πρωτοπόρες και ταλαντούχες ενδυματολόγους της εποχής.

Η Aenne Willkomm και η συμβολή της στο "Metropolis"
Η Aenne Willkomm γεννήθηκε στη Σαγκάη το 1902 από Ευρωπαίους γονείς και ξεκίνησε την καριέρα της στη βιομηχανία της μόδας πριν ασχοληθεί με τον κινηματογράφο. Έκανε τα πρώτα της βήματα ως συνεργάτιδα του σχεδιαστή Heinrich Umlauff στην ταινία "Die Nibelungen" (1924) του Φριτς Λανγκ. Η επιτυχία της ταινίας και η προσοχή στη λεπτομέρεια στα κοστούμια της άνοιξαν τον δρόμο για τη συμμετοχή της στο "Metropolis", όπου ανέλαβε την πρόκληση να δημιουργήσει χιλιάδες φουτουριστικά κοστούμια εμπνευσμένα από το ρεύμα του Μπάουχαους και του κυβισμού.
Η Willkomm δεν είχε μόνο τον σχεδιαστικό έλεγχο, αλλά επέβλεπε και την παραγωγή των κοστουμιών, διασφαλίζοντας ότι το τελικό αποτέλεσμα θα ταίριαζε απόλυτα με το όραμα του Λανγκ. Παρά τις έντονες απαιτήσεις του σκηνοθέτη, η Willkomm κατάφερε να δημιουργήσει ενδύματα που υπογράμμιζαν τις κοινωνικές ανισότητες του φιλμ. Οι εργάτες φορούσαν βαριές, μονότονες στολές που τόνιζαν την καταπίεση και την έλλειψη ατομικότητας, ενώ οι ανώτερες τάξεις είχαν κοστούμια κομψά, λεπτοδουλεμένα, με ρευστές γραμμές και φωτεινά υφάσματα που υποδήλωναν την πολυτέλεια και την εξουσία τους.