ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο»

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 1
Σακάκι και παντελόνι ZARA. Φανελάκι INTIMISSIMI UOMO. Μαξιλάρια, πάπλωμα και σεντόνι ΙΚΕΑ.

Με αφοπλιστική ειλικρίνεια, ο Γιώργος Χρυσοστόμου μιλά για τους ρόλους του, το ξεκίνημά του, το πώς διαχειρίζεται την αποδοχή, αλλά και για την επιστροφή του στο MEGA με τη σειρά «Κάμπινγκ», σε μια πολύ δημιουργική περίοδο για εκείνον.

ΑΠΟ ΜΙΚΑΕΛΑ ΘΕΟΦΙΛΟΥ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΝΙΚΟΛ ΜΠΑΡΤΖΩΚΑ (D-TALES) ΒΙΝΤΕΟΓΡΑΦΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΤΣΕΤΗΣ FASHION EDITOR ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΓΚΩΝΑΚΗ GROOMING ΡΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ (D- TALES) ΒΟΗΘΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ ΕΛΠΙΝΙΚΗ ΤΣΟΥΦΛΑ ΒΟΗΘΟΣ STYLING ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΡΟΥΣΑΚΑ

Οι ρυτίδες που τόσο επιθυμούσε μικρός «σκιαγραφούν» το πρόσωπό του. Διεκδικεί και κερδίζει από το συνομιλητή του τον ίδιο σεβασμό για τη δουλειά του που δείχνει κι εκείνος, προστατεύοντας τον κόπο του, απ’ όταν ξεκινούσε από τη Ρόδο.

Θυμάται πάντα πώς ξεκίνησε, σε ποιον είναι ευγνώμων, αλλά, ακόμα και τώρα, μετά από τόσα χρόνια σκληρής δουλειάς και τόσες επιτυχίες, η γλώσσα του κοντοστέκεται προτού χρησιμοποιήσει για τον εαυτό του τη λέξη «καριέρα». «Ανοίγει» πάντα όταν μιλά για τη διαδικασία του θεάτρου. Θα πει και την πιο αδιόρατη διά γυμνού οφθαλμού λεπτομέρεια που ανακάλυψε σε κάποιο ρόλο του, για τη ζωή του ως ηθοποιού – πολλές φορές, κοιτάζει στον εσωτερικό του καθρέφτη και μιλά αφοπλιστικά ειλικρινά για τον εαυτό του. «Κλείνει» με συστολή όταν ακούει καλά λόγια.

Αυτή η συνέντευξη ήταν μια ευκαιρία να γνωρίσω τον Γιώργο Χρυσοστόμου από κοντά, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Είναι σοβαρός, όταν γελάει γελάνε και τα μάτια του, έχει ένα ραντάρ συναισθηματικής ευφυΐας, ένα σμιλεμένο ένστικτο που σκανάρει και φιλτράρει λόγια και εκφράσεις – δικές του και του άλλου.

Φυσικά, τον γοητεύει το παράλογο, και στη ζωή και στο θέατρο. Με ένα τέτοιο έργο, άλλωστε –το «Μίστερο Μπούφο» του Ντάριο Φο–, κατέκτησε το 2014 το βραβείο Χορν. «Ίσως γιατί το παράλογο βγάζει περισσότερο νόημα», μου λέει. Φέτος, με το «Κάμπινγκ» στο MEGA και το «Τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ, επιβεβαιώνει όχι μόνο τη γοητεία που του ασκεί το παράλογο, αλλά και την ανάγκη του να βάζει τρικλοποδιές στον εαυτό του στους ρόλους του και «μετά να βάζω και στους θεατές – να μην περιμένουν ότι θα έκανα ποτέ κάτι τέτοιο». Σωστό! Αν σκεφτεί κανείς ότι το καλοκαίρι έκανε «Όρνιθες», πριν τον σκοτεινό Αρτούρο Ούι και πριν το «Σώσε», Αντιγόνη και το «κουνημένο» «Mute», μια παράσταση χωρίς κείμενο.

Πρώτα κάναμε μια off-the-record απόλυτα ψυχοθεραπευτική κουβέντα και μετά ξεκινήσαμε τη συνέντευξη... Παράλογο;

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 2
Σακάκι και παντελόνι ZARA. Φανελάκι INTIMISSIMI UOMO. Μαξιλάρια, πάπλωμα και σεντόνι ΙΚΕΑ.

Φέτος ετοιμάζεστε για το «Κάμπινγκ» στο MEGA.

Ναι! Είναι ένα project που έγινε την καταλληλότερη στιγμή, με ένα υπέροχο cast και συναδέλφους που εκτιμώ και θαυμάζω, ενώ με κάποιους είμαστε και φίλοι: ντουέτο με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και πάλι, Βίκυ Σταυροπούλου, Νάντια Κοντογεώργη κ.ά., σε σκηνοθεσία του σημαντικού Χρίστου Γεωργίου. Ο ρόλος μου είναι ο Σοφοκλής, ένας εντελώς παράλογος και απαθής χαρακτήρας που, παρ’ όλα αυτά, ό,τι κάνει είναι απόλυτα λογικό και, εντέλει, δικαιώνεται για όλες τις πράξεις του. Όμως δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερα.

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 3
Παλτό SOTIRIS GEORGIOU. Φανελάκι ZARA. Παντελόνι Η&Μ.

Στο θέατρο ανεβάζετε το «Tέλος του παιχνιδιού» του Σάμιουελ Μπέκετ με τον Μάκη Παπαδημητρίου, ο οποίος σκηνοθετεί την παράσταση στο Ιλίσια.

Όπως με διαφώτισε ο Μάκης Παπαδημητρίου, η φράση «τέλος του παιχνιδιού» είναι η διαδικασία της τελευταίας παρτίδας μιας σκακιστικής αναμέτρησης. Για την παράσταση, αυτό το τέλος έχει μια υπαρξιακή διάσταση. Στο έργο, έξω από το καταφύγιο όπου ζουν τέσσερις άνθρωποι, δεν ξέρουμε τι έχει γίνει, μπορεί να έχει έρθει το τέλος του κόσμου ή του μικρόκοσμου του καθενός μας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με θεατρικούς όρους η κάθε φράση, η κάθε στιγμή που συμβαίνει, ίσως να είναι η τελευταία. Ακόμα και όπως ξεκινά η παράσταση, με το «πάει, τέλειωσε», θα μπορούσε να γίνει υπόκλιση.

Αγαπάτε περισσότερο το τέλος ή τη νέα αρχή των πραγμάτων;

Έχω ανακαλύψει ότι με ηρεμεί κάθε φορά που τελειώνει κάτι γιατί είναι τα πρώτα δευτερόλεπτα μιας νέας αρχής, τα οποία βρίσκονται στον απόηχο μιας διαδικασίας πένθους – είτε είναι κακό είτε καλό αυτό που τελειώνει. Ακόμα και το τέλος μιας κακής συνήθειας έχει ένα πένθος. Αν μπορούσε να υπάρξει μια λέξη για αυτό, θα το περιέγραφα ως «τελαρχή». Είναι το μεταίχμιο μεταξύ αυτού που τελειώνει και του άλλου που αρχίζει. 

Ο Μάκης Παπαδημητρίου έγραψε για την παράσταση ότι ο Μπέκετ δεν γελάει για να ξεχάσει, αλλά για να αντέξει. Για σας, ποιο είναι το κίνητρο για να γελάσετε;

Εγώ δεν έχω καταφέρει να γελάσω περισσότερο απ’ όσο έχω κάνει τους άλλους να γελάσουν. Βρίσκω λύτρωση όταν γελάσει ο διπλανός. Όταν μπορέσω να γελάσω, ωστόσο, για αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα, αισθάνομαι ότι δεν ισχύει κανένα παρελθόν ή μέλλον. Είναι μια απόλυτη σύνδεση με το τώρα και, παράλληλα, σαν να φεύγω από το κέντρο μου και να πηγαίνω κάπου χαρούμενα – και γι’ αυτό η επιστροφή μου στο κέντρο μου έχει δάκρυα ή μικρή θλίψη. Με τον Μάκη μού συμβαίνει να γελάμε μέχρι δακρύων. Θυμάμαι, δουλεύαμε μαζί και, μέσα σε μία εβδομάδα, συνέβη κάτι έντονο και στους δυο μας. Τότε είχαμε ενεργοποιήσει αυτό τον ιδανικό μηχανισμό που έχουν οι άνθρωποι όταν λένε ένα αστείο στις κηδείες. 

«Εγώ δεν έχω καταφέρει να γελάσω περισσότερο απ’ όσο έχω κάνει τους άλλους να γελάσουν. Βρίσκω λύτρωση όταν γελάσει ο διπλανός».

Στην παράσταση υποδύεστε τον Κλοβ, τον υπηρέτη. Ποια στοιχεία του πραγματικού χαρακτήρα σας μοιράζεστε με το ρόλο;

Αρχικά να πω ότι ενστικτωδώς οι ρόλοι μοιράστηκαν σοφά για πιο βαθείς λόγους, τους οποίους ανακάλυψα μετά. Επίσης, συμβαίνει κάτι πολύ συγκινητικό που ονομάζεται «κβαντικός εναγκαλισμός». Είναι το φαινόμενο όπου δύο σωματίδια τα οποία αλληλεπιδρούν παραμένουν σε διεμπλοκή μεταξύ τους, ό,τι κι αν γίνει. Δηλαδή, αν συμβεί κάτι σε οποιοδήποτε από τα δύο, το άλλο αντιδρά ακαριαία και αλλάζει θέση για να βρίσκονται και πάλι σε επαφή. Αυτό είναι ό,τι πιο τρυφερό έχω ακούσει από την επιστήμη. Για να το φέρω λοιπόν στον υπηρέτη και τον αφέντη, δεν ξέρουμε ποτέ ποιος έχει ανάγκη ποιον σε αυτό το σύστημα των δύο που κάποιοι θα πουν εξάρτηση, κάποιοι εναγκαλισμό και άλλοι σύνδεση. Σε ό,τι αφορά το δικό μου ρόλο, στον κύκλο «προσφέρω, είμαι εδώ για σένα, αλλά φεύγω, όμως δεν μπορώ και να πάω πουθενά» βρίσκω εμένα γιατί είμαι διαρκώς έτσι στις επαγγελματικές και φιλικές σχέσεις μου. 

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 4
Μπλούζα και παντελόνι DOLCE & GABBANA, luisaworld.com. Brogues KALOGIROU. Ρολόι Le Locle με ελβετικό αυτόματο μηχανισμό Powermatic 80 και αυτονομία 80 ωρών ΤΙSSOT, Swatch Group.

Γενικά, δρουν οι ρόλοι πάνω σας ψυχαναλυτικά;

Έχει μπλεχτεί έντονα η ζωή μου με ρόλους. Κάποτε είχα συμφωνήσει να παίξω σε μια παράσταση όπου δεν είχα διαβάσει τις λεπτομέρειες του έργου. Τις διάβασα για πρώτη φορά στην ανάγνωση. Σταμάτησε η πρόβα επειδή είπα σοκαρισμένος στο σκηνοθέτη ότι αυτό που διαβάζαμε είχε γίνει στη ζωή μου τον τελευταίο μήνα. Για έναν ολόκληρο χειμώνα, έπρεπε να λύνω αυτό που έζησα στη ζωή μου μέσα από το ρόλο, μια διαδικασία που μάλλον μου είχε κάνει δώρο η δουλειά μου. Αυτό λέγεται «συστημική αναπαράσταση» και κάποιοι πληρώνουν για να το κάνουν. Εγώ, πάλι, πληρώνομαι... (γέλια).

Μεγαλώσατε σε ένα ορεινό χωριό της Ρόδου, τη Σάλακο. Πώς πήρατε εκεί ερεθίσματα για να γίνετε ηθοποιός;

Δεν ήταν μόνο το χωριό. Απέκτησα ερεθίσματα σε όλο το νησί. Σκεφτείτε ότι πρόλαβα ένα διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου, τον Νίκο Χατζηπαπά, ο οποίος είχε πάντα μια ιδιαίτερη σχέση με το μεσαιωνικό θέατρο. Τότε, λοιπόν, η Ρόδος αξιοποίησε πολύ τη μεσαιωνική ιστορία της με τα Ανθεστήρια, τα μεσαιωνικά δράματα, τους ξυλοπόδαρους αλλά και το θέατρο του δρόμου. Στο χωριό τα Χριστούγεννα υπήρχε το δρώμενο της ζωντανής φάτνης, όπου τα παιδιά παίζαμε ανά δύο ώρες διάφορους ρόλους. Εγώ έκανα τον Ηρώδη, μετά τον Ιωσήφ, η αδελφή μου την Παναγία και πάει λέγοντας. Υπάρχει και η αστεία ιστορία με την κυρία Αγλαΐα στην πέμπτη δημοτικού που έβαζε εμένα και την αδελφή μου να διαβάζουμε τους υπότιτλους σε ένα βραζιλιάνικο παίζοντας εγώ τους αντρικούς ρόλους και η αδελφή μου τους γυναικείους. Όλα αυτά ήταν μια ψυχική διέξοδος για μένα – ή, μάλλον, μια ψυχική είσοδος σε κάτι που με χαροποιούσε και μου έδινε δημιουργικότητα. Στη συνέχεια αυτό βρήκε έδαφος στις τελευταίες τάξεις του λυκείου, όπου ανέλαβα τη θεατρική ομάδα. Έγραφα εγώ τα κείμενα και έτσι οργάνωνα τις σχολικές γιορτές. Ακόμα και η σχέση με τη γη μού έβγαλε μια θεατρικότητα. 

Οι δικοί σας πώς αντέδρασαν στην απόφαση να γίνετε ηθοποιός;

Με φόβο. Δεν έχω θυμό για αυτό γιατί καταλαβαίνω ότι για εκείνους το επάγγελμα του ηθοποιού ήταν αέρας. «Θα πας να γίνεις θεατρίνος, αριστερός, άθεος;», ήταν μια ατάκα. Ήταν κάτι άγνωστο σε αυτούς καθώς δεν υπήρχε κάποιος συγγενής που να είχε καλλιτεχνική φλέβα ή ιδιότητα. Οι δουλειές ήταν αγροτικές και τουριστικές και ό,τι είχε να κάνει με θέατρο αφορούσε ερασιτεχνικούς συλλόγους. 

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 5
Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 5

Τζάκετ MONCLER και παντελόνι SAINT LAURENT, luisaworld.com. Φανελάκι INTIMISSIMI UOMO.

Και πώς τους πείσατε;

Τους είπα να με αφήσουν να δοκιμάσω και ότι δεν θα πλήρωναν τίποτα. Γιατί υπήρχε και το οικονομικό στη μέση για μια οικογένεια με επτά παιδιά όταν το ένα έφευγε από τη Ρόδο για την Αθήνα. Οπότε, πήρα απολυτήριο λυκείου για να μη χάνω χρόνο, αφού η συμφωνία με τους γονείς μου ήταν ότι αν δεν περνούσα με την πρώτη στη σχολή, θα γυρνούσα στη Ρόδο για να δουλέψω ή να μπω μόνιμος στο στρατό ή σε καράβι.

Ήσαστε καλός μαθητής;

Όχι και πάρα πολύ, και πρέπει να ομολογήσω ότι οφείλω την καριέρα μου σε έναν μαθηματικό, τον κύριο Σαμαρτζή, στον οποίο είμαι ευγνώμων. Τον είδα πρόπερσι περπατώντας στη Ρόδο θυμωμένος, βράδυ, κοντά στη θάλασσα. Με σταμάτησε ένας κύριος με τη γυναίκα του και, όταν μου συστήθηκε και κατάλαβα ποιος ήταν, έβαλα τα κλάματα. Κάθισα δίπλα τους και είπα στη σύζυγό του ότι αυτός ο άνθρωπος είναι ο λόγος που έγινα ηθοποιός. Συγκινηθήκαμε όλοι. Με πέρασε στις εξετάσεις στα μαθηματικά συμψηφίζοντας κάποιους βαθμούς και με ενθάρρυνε να κυνηγήσω το όνειρό μου. Αυτός ήταν ο πιο σημαντικός δάσκαλος για μένα.

Τώρα οι γονείς σας τι λένε;

Είναι ήσυχοι.

Περήφανοι;

Προφανώς, αλλά, επειδή είναι πολύ χαμηλών τόνων και δεν θα κοκορευτούν για μένα –χαίρομαι πολύ για αυτό–, η υπερηφάνειά τους βγαίνει όταν έρχεται κάποιος τρίτος να τους πει για μένα. 

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 6
Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 6

Τζάκετ MONCLER και παντελόνι SAINT LAURENT, luisaworld.com. Φανελάκι INTIMISSIMI UOMO.

Πρωταγωνιστής σε επιτυχημένες παραστάσεις και τηλεοπτικές σειρές... Αισθάνομαι όμως ότι δεν απολαμβάνετε εύκολα τις επιτυχίες σας. Δεν σας κουράζει αυτό;

Είναι πολύ κουραστικό. Υπάρχουν οι καρποί της επιτυχίας, αλλά εγώ δεν τους απολαμβάνω, και ξέρω γιατί, το έχω ψάξει. Πρώτον, γιατί έχω εθιστεί στη διαδικασία της ταλαιπωρίας, δεύτερον, γιατί φοβάμαι μήπως παραδεχθώ ότι τα κατάφερα και ξαφνικά όλο αυτό καταρρεύσει και, τρίτον, γιατί υπάρχει ένα «δεν μου αξίζει». Βρίσκομαι σε ένα survival mode ακόμη. Είναι μια δεκαπενταετία κατά την οποία βίωσα ψυχικά πολύ άγρια πράγματα, και αυτά ο κόσμος δεν μπορεί να τα ξέρει. Με έβλεπε απλώς πάνω στη σκηνή να δίνω τον καλύτερο εαυτό μου. Όμως, για μένα, στη σκηνή ήταν η εκτόνωση. Δεν έβλεπα την επιτυχία.

Έχετε δηλώσει ότι θα θέλατε πάντα να είστε στην ηλικία των 45-50. Γιατί;

Με γοήτευε ανέκαθεν η εικόνα ενός Γιώργου πάνω στον οποίο έχουν καταγραφεί μεγάλες εμπειρίες. Πρόσεχε τι εύχεσαι λέγεται αυτό! (γέλια) Είχα φτιάξει την εικόνα του ότι κάποιος που τελειώνει το σχολείο, τις σπουδές και το στρατό δεν έχει κανένα πρόβλημα και άγχος. Και, να σας πω την αλήθεια, με έναν τρόπο ακόμη το πιστεύω. Είμαι πολύ σίγουρος πως, ό,τι κι αν μου έχει συμβεί, ό,τι κι αν γίνει από εδώ και πέρα, δεν θα θέλω ποτέ να ξαναζήσω την ηλικιακή περίοδο 1-21. Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο.

«Είμαι πολύ σίγουρος πως, ό,τι κι αν μου έχει συμβεί, ό,τι κι αν γίνει από εδώ και πέρα, δεν θα θέλω ποτέ να ξαναζήσω την ηλικιακή περίοδο 1-21. Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο».

Δεν είναι όμως τόσο ανέμελο το να μην επιτρέπετε στον εαυτό σας να κάνει λάθος.

Δεν έχω το δικαίωμα επειδή κάποιοι άνθρωποι περιμένουν στη γωνία να πέσεις. Και γρήγορα. Υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι παντού, και στο σινάφι μας. Στο χώρο υπάρχει φθόνος και ίσως κάποιοι αναμένουν την αποτυχία. Συμβαίνει βέβαια αυτό με τους ανθρώπους. Μπορεί να σε έχουν ψηλά, αλλά, αν καταρρεύσεις, θα νιώθουν μια δικαίωση καθώς πίσω από το θαυμασμό κρύβεται ένα «γιατί αυτός και όχι εγώ;», το οποίο είναι και μια συνήθεια του Έλληνα. Είναι η γνωστή περίπτωση της κατσίκας του άλλου.

Έχετε δηλώσει αρκετές φορές ότι δεν ξέρετε πώς να διαχειριστείτε την αποδοχή. Είναι ακόμη έτσι;

Υπάρχει κάποια βελτίωση σε αυτό. Το κεντρικό μου σύστημα δεν ήξερε για πολλά χρόνια τη λέξη «αποδοχή» – από τους συγγενείς, την κοινωνία, το σχολείο... Αυτό αρκετοί δημοσιογράφοι το μετέφρασαν ως σνομπισμό. Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται για τρομερή συστολή και μη διαχείριση του τι γράφουν για μένα, γιατί με κοιτάζουν, για ποιο λόγο με πλησιάζει κάποιος. Κουμπώνομαι, δεν ξέρω πώς να το διαχειριστώ. Είμαι μικρό παιδί μέσα μου. Αυτό το ένιωσα πρώτη φορά στα 30 μου, όταν ως ηθοποιός ήμουν μέσα μου 5-6 ετών. Φανταστείτε λοιπόν ένα παιδί που ο κόσμος το δείχνει και του φωνάζει: «Τι καλός που είσαι! Τι όμορφος που είσαι!». Θα σαστίσει. Αυτό δεν μπορείς να το εξηγήσεις σε όλους. Σας παρακαλώ, γράψτε το όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται: δεν μπορείς να αισθανθείς εύκολα αποδοχή αν δεν την έχεις βιώσει από μικρός. Δεν είμαι σνομπ ή περίεργος λοιπόν. Απλώς, παλεύω να αποδεχθώ την αποδοχή.

Σας αρέσει να είστε μόνος ή μπορεί να νιώθετε μόνος και ανάμεσα σε κόσμο;

Θέλω να είμαι μόνος, κι αυτό είναι επίσης παρεξηγήσιμο. Όμως η δουλειά μας έχει πολλή ένταση και είμαστε διαρκώς εκτεθειμένοι. Κάποιοι συνάδελφοι, παρόλο που είναι με κόσμο και φαίνονται φυσιολογικοί, πίνουν αλκοόλ για να ξεφύγουν και, ενώ βγαίνουν με παρέες, είναι απόντες. Εγώ την πέρασα αυτήν τη φάση της νύχτας 22 χρόνια και, τα τελευταία 6-7, επιλέγω όντως τη μοναχικότητά μου. Μετά την παράσταση, δεν χρειάζομαι παρέα. Θέλω ησυχία για να κάνω reset. Είναι αυτό που λένε ότι η καλύτερη παρέα είναι ο εαυτός σου. Αν τον αντέχεις. 

Έχετε μιλήσει ωστόσο και για τη σχέση σας με το αλκοόλ.

Με ανάγκασε η νυχτερινή εργασία να πίνω. Δούλευα για 22 χρόνια νύχτα και, μέσα σε αυτά, κάποια παράλληλα με το θέατρο, ψάχνοντας ημερήσια απασχόληση. Τον πρώτο καιρό που βγαίνεις από τη σχολή, δεν έχει το θέατρο τόσα λεφτά ώστε να βιοποριστείς, οπότε εργάζεσαι και νύχτα. Το βράδυ, λοιπόν, για να συντονιστείς, πίνεις ένα ποτό, το ένα γίνεται δύο και ακολουθεί η καθημερινή κατανάλωση. Αυτήν τη συνθήκη εγώ την είδα να έρχεται και με έτρωγε πάρα πολλά χρόνια. Έτσι, αποφάσισα ότι θα το κόψω. Μόνος μου. Με βλέπω σε παλιότερες φωτογραφίες και είμαι πιο κουρασμένος απ’ ό,τι είμαι τώρα. Πλέον έχει ηρεμήσει το πρόσωπό μου. Έχει μείνει μια σκιά που λέγεται «νυχτερινή αϋπνία» καθώς ακόμη ο οργανισμός μου θυμάται ότι δούλευα νύχτα. Για μεγάλο διάστημα, αυτό μεταλλάχθηκε σε βραδινή υπερφαγία, με τη συνήθεια του ποτού να μου βγαίνει σε μεταμεσονύκτιο φαγητό, κυρίως junk food. Μου έχει αφήσει επίσης μια μνήμη: όταν βρίσκομαι σε πολύ χαμηλή ψυχολογική δόνηση, θα φάω, αλλά προσπαθώ να είναι κάτι υγιεινό για να κοροϊδέψω την ανάγκη μου.

Γιώργος Χρυσοστόμου: «Οτιδήποτε κι αν έχει συμβεί στα υπαρξιακά μου, αυτό που ζω τώρα είναι ό,τι πιο ανέμελο» 7
Σακάκι και παντελόνι PAUL SMITH, attica. T-shirt MASSIMO DUTTI. Κάλτσες CALZEDONIA. Loafers GIOVANNI MORELLI, Tsakiris Mallas.

Αγαπάτε τον Γιώργο;

Πάρα πολύ και, όσο περνά ο καιρός, περισσότερο. Και τον υποστηρίζω και τον ταχταρίζω. Έχω ακόμη δρόμο όμως. Δεν συνέβαινε πάντα αυτό. Παλαιότερα τον έβριζα.

Τι είναι ομορφιά για σας;

Έχω μια διαχωριστική γραμμή: είναι άλλο κάποιος/α που είναι όμορφος/η και άλλο κάποιος/α που αρέσει σε μένα. Για παράδειγμα, όλες οι γυναίκες είναι όμορφες, ωστόσο όσο πιο πολλές πληροφορίες αφαιρέσει από πάνω της τόσο πιο όμορφη είναι για μένα μια γυναίκα. Καταλαβαίνω το παιχνίδι της περιποίησης και το πόσο καλό είναι για την ψυχολογία της, παρ’ όλα αυτά εμένα με συγκινεί η ομορφιά που δεν χρειάζεται τίποτα.

«Διαχειρίζομαι το γεγονός ότι για χρόνια ήθελα ασυναίσθητα να με καταστρέψω με τη σκέψη ότι δεν θέλω να με αγαπούν επειδή με βλέπουν όμορφο, θέλω να με αγαπούν επειδή έχω ταλέντο, οπότε θα διαλύσω αυτό που θεωρούν εκείνοι ωραίο για να δούμε αν αντέχει».

Τον εαυτό σας τον θεωρείτε ωραίο;

Πέρασα φάσεις που έλεγα «τι ωραίος που είμαι σε αυτήν τη φωτογραφία», κάποιες που δεν κοιταζόμουν στον καθρέφτη και άλλες που αυτό το οποίο έβλεπα εκεί δεν είχε σχέση με την πραγματικότητα. Σήμερα δεν θα ήθελα να πω ότι είμαι ωραίος, αλλά πρέπει να αποδεχθώ ότι μάλλον αρέσω σε αρκετό πληθυσμό, και είμαι ευγνώμων για αυτό. Ωστόσο δεν είναι μια ήσυχη θέση για μένα αυτή. Διότι διαχειρίζομαι το γεγονός ότι για χρόνια ήθελα ασυναίσθητα να με καταστρέψω με τη σκέψη ότι δεν θέλω να με αγαπούν επειδή με βλέπουν όμορφο, θέλω να με αγαπούν επειδή έχω ταλέντο, οπότε θα διαλύσω αυτό που θεωρούν εκείνοι ωραίο για να δούμε αν αντέχει. Τώρα μπορώ να δεχθώ ένα κομπλιμέντο περί ομορφιάς και να πω ευχαριστώ.  

Πώς θέλετε να κλείσουμε αυτήν τη συνέντευξη;

Με κάτι πολύ θαρραλέο. Νομίζω ότι αυτή η συνέντευξη θα πρέπει να κλείσει όπως άρχισε προτού ξεκινήσουμε να την ηχογραφούμε (σ.σ. κι αυτό θα μείνει μεταξύ μας).


Demy: Όρια, φόβοι και η επιστροφή στον πυρήνα

Η Ειρήνη και η Έλενα υποδέχονται στο στούντιο τη Demy για μια ειλικρινή συζήτηση που θα σας αγγίξει περισσότερο από όσο φαντάζεστε.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ