ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Δύο φίλες, ένα όραμα: Η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη μας μυούν στην κυκλική οικονομία

Δύο φίλες, ένα όραμα: Η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη μας μυούν στην κυκλική οικονομία 1
Νίκη Λαλιώτη, Ιλεάνα Ισμυρίδη

Η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη, φίλες και οι γυναίκες πίσω από τα MomCycle και StyleCycle, μιλούν μαζί μας για ζωή και μόδα ξεκινώντας από τη φιλία και καταλήγοντας στη δημιουργικότητα.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΝΙΚΟΣ ΜΑΛΙΑΚΟΣ FASHION EDITORS ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΓΚΩΝΑΚΗ, ΠΕΝΝΥ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΜΑΚΙΓΙΑΖ/ ΧΤΕΝΙΣΜΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΓΕΝΤΗ

Κάποιες φιλίες μοιάζουν να είναι γραφτό να γίνουν κάτι περισσότερο. Η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη γνωρίστηκαν κορίτσια ακόμη – μοιράστηκαν παιδικές στιγμές, εφηβικές ανησυχίες, σπουδές και, τελικά, μια παράλληλη επαγγελματική πορεία στον κόσμο του marketing και της επικοινωνίας. Όμως η σχέση τους δεν έμεινε εκεί. Μεγαλώνοντας μαζί, έμαθαν να εμπιστεύονται το ένστικτό τους και να στηρίζουν η μία την άλλη, ώσπου ήρθε η στιγμή να τολμήσουν κάτι δικό τους.

Το 2021 γεννήθηκε το momcycle.gr, μια ιδέα τόσο απλή και ταυτόχρονα τόσο δυνατή: ένα marketplace φτιαγμένο για γονείς, με πυρήνα την κυκλική οικονομία και την αγάπη για το περιβάλλον. Μια πλατφόρμα που ξεκίνησε από μια κοινή ανάγκη και γρήγορα μετατράπηκε σε κοινότητα. Δεν σταμάτησαν όμως εκεί – γιατί η δημιουργία φέρνει κι άλλη δημιουργία. Έτσι, την άνοιξη του 2024, παρουσίασαν το επόμενό τους project, το StyleCycle, ανοίγοντας τον κύκλο καθώς και νέους δρόμους για να εξελιχθεί το όραμά τους.

Τις συνάντησα στα ολοκαίνουρια γραφεία τους στο Κολωνάκι. Ένα χώρο φωτεινό και ζεστό που μοιάζει ήδη να κουβαλά την ενέργεια αυτών των δύο γυναικών: οργανωμένος αλλά και φιλόξενος, έτοιμος να λειτουργήσει σύντομα και ως showroom, να γεμίσει με αντικείμενα και ιστορίες, να γίνει σημείο αναφοράς.

Δύο φίλες, ένα όραμα: Η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη μας μυούν στην κυκλική οικονομία 2

Νίκη Λαλιώτη, Ιλεάνα Ισμυρίδη

Εκεί μιλήσαμε για την πορεία τους, τα βήματα που έκαναν, τα όνειρα που συνεχίζουν να τρέφουν. Και, κυρίως, για το πώς δύο φίλες απέδειξαν ότι όταν η πίστη συναντά την πράξη, η ιδέα μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Ποιο ήταν το βασικό κίνητρο που σας έκανε να ξεκινήσετε το πρώτο σας project, το MomCycle;

ΙΛΕΑΝΑ ΙΣΜΥΡΙΔΗ: Το MomCycle ξεκίνησε το 2021 και ήρθε φυσικά, από τις ζωές μας. Είχαμε κάνει παιδιά και οι δύο και πολύ σύντομα καταλάβαμε ότι προκύπτουν συνεχώς ανάγκες – αγοράζεις πολλά και ακριβά πράγματα που πολύ γρήγορα δεν χρειάζεσαι και είτε τα κρατάς σε μια αποθήκη μέχρι να κάνεις, αν κάνεις, άλλο παιδί είτε τα χαρίζεις. Προσωπικά, ένιωθα ότι είχα αηδιάσει από αυτή την υπερβολική κατανάλωση. Με τη Νίκη, με την οποία γνωριζόμαστε πολλά χρόνια –από την τρίτη δημοτικού–, ενώ μετέπειτα εργαστήκαμε παράλληλα στο χώρο της επικοινωνίας, είχαμε πάντα αυτή την κουβέντα. Πίναμε έναν καφέ και ανταλλάσσαμε ιδέες, είχαμε και οι δύο το μικρόβιο του επιχειρείν.

ΝΙΚΗ ΛΑΛΙΩΤΗ: Είχαμε κοινές αναφορές, ερεθίσματα αλλά και επαφή με το εξωτερικό από τις δουλειές μας. Βλέπαμε λοιπόν ότι έξω υπήρχαν πράγματα που δεν είχαν έρθει ακόμη στην Ελλάδα και θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο που να δίνει λύσεις σε ένα αληθινό πρόβλημα. Σκεφτήκαμε «γιατί να μη δώσουμε νέα ζωή σε κάτι που δεν είναι πλέον χρήσιμο σε μας;».

Έπαιξε σημαντικό ρόλο και η επαφή με το εξωτερικό, κυρίως σε ό,τι αφορά το όραμα και την ιδέα;

Ν.Λ.: Νιώσαμε την ανάγκη να δημιουργήσουμε εδώ κάτι πρωτοποριακό, που όμως ξέραμε ότι θα μπορούσαμε να το στήσουμε σωστά. Γιατί πολλές ιδέες έρχονται από το εξωτερικό, αλλά πρέπει να ξέρεις πώς να τις υλοποιήσεις. Εμείς είχαμε την επαγγελματική εμπειρία και τη σύνδεση μεταξύ μας ώστε να τολμήσουμε αυτό το ξεκίνημα.

Ι.Ι.: Όταν το σκεφτήκαμε, ήταν ahead of time, δεν το είχε ακούσει ο κόσμος, ενώ τώρα, στα χρόνια που λειτουργούμε, έχει γίνει πιο γνώριμο, τόσο το second hand όσο και η λογική του να φωτογραφίζεις κάτι που δεν χρειάζεσαι πια και να το πουλάς σε αυτή την αγορά.

Πώς οδηγηθήκατε από το MomCycle στο StyleCycle;

Ν.Λ.: Το momcycle.gr απευθυνόταν στους γονείς, ήταν ένα marketplace μόνο με προϊόντα για κάθε στάδιο της ζωής του παιδιού. Ήταν λοιπόν φυσική εξέλιξη να πάμε σε μια μεγαλύτερη κατηγορία, αυτήν της γυναικείας μόδας, καθώς γνωρίζαμε ότι η πλατφόρμα μας είναι λειτουργική και υπάρχει στην Ελλάδα ένα κοινό, το οποίο όλο και μεγαλώνει, έτοιμο να αγκαλιάσει και το νέο μας project. Οπότε, θέλαμε να ανοίξουμε τον κύκλο.

Δύο φίλες, ένα όραμα: Η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη μας μυούν στην κυκλική οικονομία 3

Νίκη Λαλιώτη

Τι διαφοροποιεί το StyleCycle από αντίστοιχες διεθνείς πλατφόρμες resale;

Ν.Λ.: Είμαστε αμιγώς ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται μόνο στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρουμε προσωπική εξυπηρέτηση στον πελάτη, έχουμε την γκάμα των brands και τις τιμές που αναζητά η Ελληνίδα, επιμελούμαστε τι ανεβαίνει και θέλουμε να αντανακλά τις προτιμήσεις της. Σύντομα θα παρουσιάσουμε και συνεργασίες με Έλληνες σχεδιαστές, με θεματικά drops, archive sales και pop-up events, ενώ πρόκειται να ανανεώνουμε τακτικά το προϊοντικό μας offer με τις νέες αφίξεις και ό,τι καινούριο υπάρχει ώστε να έχει κάθε γυναίκα λόγους να επισκέπτεται συχνά την πλατφόρμα. Θέλουμε να είμαστε ένας fashion προορισμός. Βέβαια, μην ξεχνάμε και το κομμάτι της βιωσιμότητας. Οι διεθνείς πλατφόρμες στέλνουν από κάθε μεριά του πλανήτη στη χώρα μας. Έτσι, προκαλείται τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση, το ίδιο και με την υπηρεσία του authentication, όπου μπορεί να χρειαστούν για ένα αντικείμενο δύο πτήσεις. Εμείς στέλνουμε από την Ελλάδα στην Ελλάδα.

Τι εμπόδια συναντάτε;

Ι.Ι.: Το επιχειρείν στην Ελλάδα είναι γεμάτο εμπόδια ή, καλύτερα, προκλήσεις και έχουν να κάνουν με το πώς θα αλλάξει το στίγμα που υπάρχει γύρω από την αγορά μεταχειρισμένων και second hand. Είμαστε λίγο πίσω ακόμη, αλλά αυτό αλλάζει σιγά σιγά. Η νέα γενιά την ενστερνίζεται πιο πολύ. Ειδικά η Gen Z είναι πολύ εξοικειωμένη με αυτή την προσέγγιση.

Πώς φαντάζεστε το μέλλον του StyleCycle στην Ελλάδα και διεθνώς;

Ι.Ι.: Στόχος μας είναι να αποτελέσουμε ένα δυναμικό destination μόδας που θα μιλά για τη βιωσιμότητα και την υπεύθυνη κατανάλωση με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Ν.Λ.: Θέλουμε το StyleCycle να μπει και σε άλλες κατηγορίες, όπως σε αυτήν της αντρικής μόδας.

Πώς βλέπετε τις συνεχείς ανατιμήσεις στη luxury αγορά;

Ν.Λ.: Δεν δικαιολογείται πια στο μυαλό του καταναλωτή αυτή η συνεχής αύξηση τιμών των luxury brands. Πλέον, μάλιστα, σε αντίθεση με παλαιότερα, δεν πληρούν και τις προδιαγραφές ενός πραγματικά πολυτελούς brand, ενώ δεν αμείβουν και όπως πρέπει τους εργαζομένους τους. Επιπλέον, τα υλικά και τα δέρματα που χρησιμοποιούν δεν είναι αυτά που ισχυρίζονται πως είναι αφού συχνά παρουσιάζουν φθορές πολύ γρήγορα και εύκολα. Oι γυναίκες θέλουν να αγοράζουν luxury κομμάτια, αλλά οι τιμές είναι απαγορευτικές. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους στρέφονται στο vintage. Για μας, είναι πολύ σημαντική η γκάμα. Έχουμε αυτά τα luxury κομμάτια που όλες ονειρευόμαστε να αποκτήσουμε, αρχειακά, σπάνια και συλλεκτικά, αλλά και πιο προσιτά και προσβάσιμα.

Ι.Ι.: Πρόκειται για ένα democratization του luxury, το οποίο απευθύνεται πλέον σε πολύ λίγους.

Ν.Λ.: Το motto μας άλλωστε είναι «luxury for all». O καθένας ορίζει με άλλο τρόπο την πολυτέλεια, όλο αυτό είναι ένα κατασκεύασμα της βιομηχανίας της μόδας.

Ποια μαθήματα θέλετε να δώσετε στα παιδιά σας μέσα από το παράδειγμά σας;

Ι.Ι.: Η κατανάλωση έρχεται πολύ γρήγορα στη ζωή ενός παιδιού, κι αυτό συνδέεται με τα ερεθίσματα τα οποία παίρνει. Κάποια στιγμή, όλοι οι γονείς θα δώσουν στο παιδί τους ένα iPad, όπου, βλέποντας κινούμενα σχέδια, θα πεταχτεί μια διαφήμιση η οποία θα δείχνει κάτι υπέροχο που, φυσικά, θα το θέλει. Εγώ μίλησα στα παιδιά από τότε που ήταν πολύ μικρά για αυτό: ότι δεν σημαίνει πως ό,τι βλέπουμε και μας αρέσει πρέπει να το αγοράσουμε ή αξίζει. Έχουμε συζητήσει για την κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα. Ακόμα κι αν κάτι κοστίζει ένα ευρώ, είναι σημαντικό να καταλάβει το παιδί ότι έχει κι αυτό έναν αντίκτυπο. Ο καλύτερος τρόπος να του μάθεις κάτι ωστόσο είναι να αποτελείτε εσύ και οι επιλογές σου παράδειγμα προς μίμηση.

Πώς ισορροπείτε μεταξύ οικογενειακής ζωής και των απαιτήσεων μιας startup;

Ν.Λ.: Από πολύ μικρές, δεν σταματήσαμε ποτέ να δουλεύουμε σε απαιτητικά ωράρια. Είναι μέρος του τρόπου ζωής μας. Βέβαια, έχουμε την τύχη το περιβάλλον μας να στηρίζει τις επιλογές μας.

Ι.Ι.: Θεωρώ ότι αυτό αποτελεί μια εξίσωση που είναι λάθος να περιμένεις ότι θα λυθεί – δεν λύνεται. Απλώς, αποδέχεσαι ότι υπάρχουν περίοδοι που ένας τομέας θα προχωρά μπροστά, κάποιος άλλος θα μένει ίσως λίγο πίσω και αυτό είναι μέσα στην ομορφιά της ζωής.

Ν.Λ.: Συμπληρώνουμε η μία την άλλη, έχουμε κατανόηση, κι αυτό μας βοηθά πολύ.

Δύο φίλες, ένα όραμα: Η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη μας μυούν στην κυκλική οικονομία 4

Ιλεάνα Ισμυρίδη

Σκεφτήκατε ποτέ να τα παρατήσετε;

Ν.Λ.: Όχι, ούτε στιγμή! Πιστεύαμε ότι η ιδέα μας είχε νόημα και άξιζε να την κυνηγήσουμε, το βάλαμε στο μυαλό μας, δουλέψαμε σκληρά και το πετύχαμε.

Ι.Ι.: Για μας, παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο και το όραμα πίσω από αυτό, το οποίο μας εμπνέει και δημιουργεί μια συναισθηματική σύνδεση.

Πώς βιώνετε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα; Θεωρείτε ότι υπάρχουν ίσες ευκαιρίες;

Ν.Λ.: Το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι αν προέρχεσαι από ένα οικονομοτεχνικό background, είναι πιο εύκολο να μπεις στο παιχνίδι των επενδύσεων και των χρηματοδοτήσεων απ’ ό,τι αν ξεκινάς από ένα πιο soft περιβάλλον, όπως αυτό της επικοινωνίας και του marketing. Από την άλλη, είχαμε εμπορικό ένστικτο και ξέραμε πώς να στήσουμε την επιχείρησή μας – δεν σου δίνεται η ευκαιρία να τους πείσεις ότι μπορεί να έχεις κι εσύ μια καλή επιχειρηματική ιδέα. Μην ξεχνάμε ότι η ελληνική αγορά παραμένει μικρή, τα μεγέθη της είναι δύσκολα οικονομικά. Δεν είναι εύκολο να φτιάξεις κάτι από το μηδέν, εμείς επενδύσαμε χρόνο, ενέργεια και δικά μας κεφάλαια.

I.I.: Τύποις, ναι, υπάρχουν ίσες ευκαιρίες. Υπάρχει όμως και μια διάκριση στη χρηματοδότηση. Ο άντρας επενδυτής θα εμπιστευτεί πιο εύκολα άντρα – όχι ότι δεν θα το κάνει τελικά και με μια γυναικεία επιχείρηση, αλλά θα διστάσει. Μελλοντικά αυτή η διάκριση θα εξαλειφθεί, έχουμε όμως ακόμη δρόμο μπροστά μας.


Demy: Όρια, φόβοι και η επιστροφή στον πυρήνα

Η Ειρήνη και η Έλενα υποδέχονται στο στούντιο τη Demy για μια ειλικρινή συζήτηση που θα σας αγγίξει περισσότερο από όσο φαντάζεστε.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ