Η Edith Sitwell αναδείχθηκε ως η απόλυτη εκκεντρική σε μια εποχή που παρήγαγε περισσότερους από τον μέσο όρο τέτοιους χαρακτήρες. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στο γεγονός ότι καταγόταν από μια εντελώς εκκεντρική οικογένεια – μια οικογένεια όπου η μητέρα της φυλακίστηκε στο Holloway για απάτη και ο πατέρας της έγραψε το Μια Σύντομη Ιστορία του Πιρουνιού, το Η Ιστορία του Ψύχους και εφηύρε ένα πιστόλι για να πυροβολεί σφήκες. Θα μπορούσε επίσης να αποδοθεί στο ότι η ίδια η Edith ήταν, κατά κάποιον τρόπο, αυθεντία στο θέμα των ιδιορρυθμιών, έχοντας συγγράψει το ιστορικό έργο Οι Άγγλοι Εκκεντρικοί.
Ωστόσο, η Sitwell ξεχώρισε όχι λόγω των συνδέσεών της, αλλά χάρη στην απόλυτη καινοτομία της. Ξεπέρασε κατά πολύ την εικόνα της εκκεντρικής αλλά ακίνδυνης επαρχιώτισσας. Ο σημαντικός Άγγλος λογοτεχνικός κριτικός, δοκιμιογράφος και επιμελητής, ιδιαίτερα γνωστός για τη συμβολή του στα λογοτεχνικά και καλλιτεχνικά δρώμενα του 20ού αιώνα στη Βρετανία, Raymond Mortimer την είχε περιγράψει κάποτε ως «μια επικίνδυνη μπολσεβίκα, τρόμο των συνταγματαρχών, φρίκη των λεσχών γκολφ και αιτία πανικού για τους φιλόζωους ανά την επικράτεια» – η καθωσπρέπει Αγγλία ήταν, τελικά, γι’ αυτήν ένα απόλυτο ανάθεμα.
Πρώτα και κύρια, η Sitwell ήταν ποιήτρια. Αποτελούσε θεμέλιο λίθο της καλλιτεχνικής ζωής στο Λονδίνο και ενσάρκωνε μια πτυχή του Μοντερνισμού που σήμερα τείνει να υποεκπροσωπείται. «Το καλό γούστο είναι το χειρότερο ελάττωμα που επινοήθηκε ποτέ», έλεγε, πάντοτε σε αντίθεση με τα κυρίαρχα αισθητικά πρότυπα – είτε αυτά ανήκαν στο κατεστημένο είτε στην πρωτοπορία.
Η εξωτερική της εμφάνιση θεωρούνταν εξαιρετικά παράξενη- σε τέτοιο βαθμό ώστε ο πατέρας της την υποχρέωσε να φορά έναν νάρθηκα στη μύτη για να τη «διορθώσει».
