Υπάρχουν πρόσωπα που δεν περιορίζονται στην εικόνα τους, που μεταμορφώνονται σε σύμβολα, σε σημεία αναφοράς μιας ολόκληρης εποχής. Η Άννα Καρίνα υπήρξε ακριβώς αυτό για το Γαλλικό Νέο Κύμα: η μούσα, η καρδιά και η σιωπηλή επαναστάτρια ενός κινηματογράφου που ξαναέγραψε τους κανόνες του. Αν ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ ήταν το βλέμμα και η γραφή της Nouvelle Vague, η Καρίνα ήταν η αναπνοή, η ασταμάτητη ενέργεια που δίνει νόημα στο πλάνο, στη στιγμή, στην αίσθηση. Είναι τρομερό πόσο η λέξη «Μούσα» είναι συνώνυμη με την παρακαταθήκη της Καρίνα. Η ίδια έλεγε για αυτό «Πώς να μην αισθανθώ τιμή; Ίσως ακούγεται υπερβολικό, τόσο επιτηδευμένο. Αλλά φυσικά με συγκινεί κάθε φορά που ακούω ανθρώπους να λένε κάτι τέτοιο. Γιατί ο Ζαν-Λυκ μου έδωσε το δώρο να ερμηνεύσω όλους αυτούς τους ρόλους. Ήταν σαν Πυγμαλίων, καταλαβαίνεις; Ήμουν η Ελίζα Ντουλίτλ κι εκείνος ο δάσκαλος».
Ήρθε στον κόσμο μέσα στην καταιγίδα της γερμανικής κατοχής, στις 22 Σεπτεμβρίου του 1940 στη Δανία. Το πραγματικό της όνομα ήταν Hanne Karin Bayer. Η μητέρα της ήταν ιδιοκτήτρια καταστήματος ενδυμάτων κι ο πατέρας της ναυτικός, που εγκατέλειψε την οικογένεια όταν εκείνη ήταν μόλις ενός έτους. Τα πρώτα χρόνια της ζωής της τα πέρασε με τους παππούδες της, στη συνέχεια σε ανάδοχη οικογένεια και τελικά επέστρεψε στη μητέρα της και τον κακοποιητικό πατριό της όταν ήταν οκτώ. Η παιδική της ηλικία, όπως λέει, χαρακτηριζόταν από έλλειψη αγάπης και απουσία τόσο της μητρικής όσο και της πατρικής φιγούρας. Η μητέρα της υποτιμούσε συνεχώς την εμφάνισή της, λέγοντάς της πως τα μάτια και το μέτωπό της ήταν «πολύ μεγάλα». Η ίδια περιέγραφε την παιδική της ηλικία ως «τρομερά γεμάτη από την ανάγκη να αγαπηθεί», με όνειρα να ξεφύγει μακριά, ακόμα και σε πλοία που θα την έπαιρναν στη Σουηδία ή την Αμερική.
H νεαρή Καρίνα εγκαταλείπει το σχολείο στα 14 της και ξεκινάει το ταξίδι της στο Παρίσι, μια πόλη που θα την υποδεχθεί ως σύμβολο του αέρα της. Χάρη σε έναν casting director που την ανακάλυψε στο café Les Deux Magots, στην καρδιά της αριστερής όχθης του Παρισιού, ανοίγεται ο δρόμος της προς τη δόξα Η Coco Chanel, η μεγάλη κυρία της γαλλικής μόδας, διέκρινε κάτι ανεξήγητο σε εκείνη την νεαρή από τη Δανία, μια σπίθα που δεν περιοριζόταν στην εμφάνιση. Η Bayer είχε αστερόσκονη στις φλέβες της κι ας μην το γνώριζε τότε. Όταν της εξομολογήθηκε ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός, η Chanel της έδωσε δύο απλές αλλά καθοριστικές συμβουλές: να βλέπει ασταμάτητα ταινίες για να τελειοποιήσει τα γαλλικά της και να αλλάξει το όνομά της σε Άννα Καρίνα. Ένα όνομα που θα γινόταν σύμβολο του 60s chic, ένα κλειδί για μια κινηματογραφική μοίρα που μόλις ξεκινούσε.
