ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Η Λενιώ Κακλέα χορογραφεί την πρώτη καμπάνια της Bottega Veneta υπό τη Louise Trotter

Η Λενιώ Κακλέα χορογραφεί την πρώτη καμπάνια της Bottega Veneta υπό τη Louise Trotter 1

Η σχέση της με τον Οίκο Bottega Veneta δεν είναι καινούργια. Το 2022, συμμετείχε στην εικαστική παρουσίαση του oίκου στην Punta della Dogana στη Βενετία, σε συνεργασία με τον τότε καλλιτεχνικό διευθυντή Matthieu Blazy.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Με αφορμή τα 50 χρόνια από τη δημιουργία του εμβληματικού Intrecciato —του πλέγματος που ταυτίστηκε με την ταυτότητα του ιταλικού οίκου— η Bottega Veneta παρουσιάζει την πρώτη της καμπάνια υπό τη δημιουργική διεύθυνση της Louise Trotter. Με τίτλο “Craft is our Language”, η καμπάνια λειτουργεί ως ωδή στην τέχνη του χειροποίητου και αναδεικνύει την παγκόσμια σημασία της χειρονομίας ως μορφή επικοινωνίας.

Στον πυρήνα της βρίσκονται τα χέρια: χέρια που αγγίζουν, επικοινωνούν, ερμηνεύουν. Μέσα από τη λιτή, ασπρόμαυρη αισθητική του φωτογράφου Jack Davison και με τη μορφή ενός οπτικού κώδικα, ξετυλίγεται μια χορογραφημένη διαδοχή κινήσεων. Την επιμέλεια υπογράφει η χορογράφος και καλλιτέχνις Λενιώ Κακλέα, η οποία συνέθεσε μια διαλεκτική χορογραφία χειρονομιών, γεμάτη από νοήματα και συναισθηματική βαρύτητα. Κινήσεις που εκφράζουν νίκη, αγάπη, ενότητα και μυστήριο, συνυφαίνονται σε μια βαθιά πολιτική και ανθρώπινη πρόταση για τη συνύπαρξη και την άρση των διαχωρισμών.

Η Λενιώ Κακλέα γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στο Παρίσι. Είναι διεθνώς αναγνωρισμένη για τη δουλειά της, η οποία συνδυάζει τη χορογραφία με τις εικαστικές τέχνες, τον λόγο και τη βίντεο- τέχνη. Οι δημιουργίες της, διαποτισμένες από τον φεμινισμό και τη μετα- αποικιακή σκέψη, διερευνούν την κατασκευή της ταυτότητας μέσω της επανάληψης και της μετάδοσης της κίνησης. Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε μερικές από τις σημαντικότερες πολιτιστικές σκηνές της Ευρώπης και των ΗΠΑ — από το Centre Pompidou μέχρι τη Documenta 14 και τη Serpentine Gallery.

Η σχέση της με τον Οίκο Bottega Veneta δεν είναι καινούργια. Το 2022, συμμετείχε στην εικαστική παρουσίαση του oίκου στην Punta della Dogana στη Βενετία, σε συνεργασία με τον τότε καλλιτεχνικό διευθυντή Matthieu Blazy, χορογραφώντας μια performance με έμπνευση από την αρχιτεκτονική και τις συλλογές του oίκου. Αυτή η νέα συνεργασία, ωστόσο, είναι πιο καθοριστική, καθώς η Λ. Κακλέα δεν περιορίζεται στην ερμηνεία ενός concept — γίνεται η κινησιολογική φωνή της ίδιας της ταυτότητας της Bottega Veneta.

Πλάι στις χορογραφημένες εικόνες, εμφανίζονται αναγνωρίσιμες προσωπικότητες όπως η Julianne Moore, η Zadie Smith, ο Dario Argento και η Lauren Hutton, μαζί με τεχνίτες του οίκου. Μέσα από προσωπικές αφηγήσεις, μιλούν για την έννοια της μνήμης που μεταφέρει η αφή, για τη δύναμη των χεριών να αφηγούνται ιστορίες, να εμπνέουν και να ενώνουν.

Η καμπάνια συνομιλεί και με το εικαστικό σύμπαν του Bruno Munari, και ιδιαίτερα το έργο του Supplemento al Dizionario Italiano (1963), όπου καταγράφει τη γλώσσα των ιταλικών χειρονομιών σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Όπως και ο Munari, έτσι και η Bottega Veneta βλέπει τη μη λεκτική έκφραση ως τρόπο επανασύνδεσης με την ουσία της ανθρώπινης επικοινωνίας.

Το Intrecciato, που γεννήθηκε το 1975, παραμένει έως σήμερα σύμβολο αυτής της φιλοσοφίας. Κάθε κομμάτι δημιουργείται από δεκάδες ώρες χειροποίητης εργασίας, με δερμάτινες λωρίδες πλεγμένες σε έναν άρτιο γεωμετρικό ρυθμό. Η τεχνική αυτή δεν είναι απλώς ένας τρόπος κατασκευής — είναι η ενσάρκωση της συνεργασίας, της επιμέλειας και της πολιτιστικής συνέχειας.

Τον Σεπτέμβριο, η καμπάνια θα μεταφραστεί και σε ένα συλλεκτικό λεύκωμα, με πρόσθετο φωτογραφικό υλικό και μικρού μήκους ταινίες, δημιουργώντας ένα είδος λεξικού της τέχνης, της κίνησης και των αξιών της Bottega Veneta.

ΑΠΟΡΡΗΤΟ