ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Group 7: Τι είναι αυτή η νέα «τρέλα» των sοcial media και γιατί θέλουν όλοι να είναι μέρος της

Group 7: Τι είναι αυτή η νέα «τρέλα» των sοcial media και γιατί θέλουν όλοι να είναι μέρος της 1

Το φαινόμενο ξεκίνησε από ένα απλό κοινωνικό πείραμα και μέσα σε λίγες ημέρες μετατράπηκε σε viral trend, με δεκάδες χιλιάδες βίντεο να εμφανίζονται με το hashtag #group7.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Το TikTok έχει πλέον μια νέα τάση που έχει κατακλύσει το διαδίκτυο: το «Group 7». Όσοι καταφέρνουν να δουν ένα συγκεκριμένο βίντεο της μουσικού Sophia James και να θεωρηθούν μέλη αυτής της ομάδας, αισθάνονται ότι έχουν εισαχθεί σε μια… «ελίτ» του μέσου. Το φαινόμενο ξεκίνησε από ένα απλό κοινωνικό πείραμα και μέσα σε λίγες ημέρες μετατράπηκε σε viral trend, με δεκάδες χιλιάδες βίντεο να εμφανίζονται με το hashtag #group7. Χρήστες πανηγυρίζουν την ένταξή τους, σχολιάζοντας πως μια δύσκολη μέρα μπορεί να γίνει καλύτερη απλώς επειδή είσαι «μέλος της ομάδας».

@sophiajamesmusic

Group 7 who are you

♬ So Unfair - Sophia James

Η ιστορία ξεκινά τον Οκτώβριο του 2025, όταν η Sophia James ήθελε να προωθήσει το νέο της τραγούδι «So Unfair». Δημοσίευσε επτά διαφορετικά βίντεο ως πείραμα, για να δει ποιο από αυτά θα είχε τη μεγαλύτερη απήχηση. Το πρώτο βίντεο αφορούσε ένα πρόστιμο για παράνομη στάθμευση, ενώ το δεύτερο απλώς ονομαζόταν «Post number 2». Στο τρίτο, η James δήλωσε πως πάντα θα είναι «εναντίον του αλγορίθμου», ενώ στο τέταρτο βίντεο άρχισε να εισάγει τον κανόνα των ομάδων, λέγοντας στους θεατές: «Αν βλέπετε αυτό, είστε στην ομάδα 4».

Το έβδομο βίντεο, όμως, ήταν το καθοριστικό. Εκεί δημιούργησε το «Group 7», καλωσορίζοντας τους θεατές με τα λόγια: «Έχετε δει όλα τα επτά βίντεο, και αυτό είναι το έβδομο – απλώς ως ένα μικρό επιστημονικό πείραμα για να δω ποιο έχει τη μεγαλύτερη απήχηση. Εσείς είστε στο Group 7, καλώς ήρθατε!» Το αποτέλεσμα ήταν συντριπτικό: τα βίντεο του Group 7 έχουν ήδη φτάσει πάνω από 31 εκατομμύρια προβολές, ενώ τα υπόλοιπα έξι βίντεο είχαν σαφώς λιγότερη απήχηση.

@chiefs Chiefs Kingdom welcome to Group 7 😤 #chiefs #chiefskingdom #kansascity #nfl #group7 ♬ PRADA - Marigold & Overpade

Το Group 7 θεωρείται η «εκλεκτή ομάδα» του TikTok, με τους χρήστες να αυτοχαρακτηρίζονται ως μέλη μιας κοινότητας κουλ, τεχνολογικά ενημερωμένης και «σκληρής», όπως σχολίασε ο δημιουργός περιεχομένου Jason Sappy: «Ή είσαι στο Group 7 ή δεν είσαι κανείς, κατά την προσωπική μου άποψη». Ωστόσο, η ένταξη δεν είναι επιλογή του χρήστη, καθορίζεται αποκλειστικά από τον αλγόριθμο του TikTok και ποιο από τα επτά βίντεo της James εμφανίζεται στη ροή του.

Όπως συμβαίνει συχνά στο διαδίκτυο, η ιδέα μετατράπηκε σε γενικό κανόνα: το να είσαι στο Group 7 σημαίνει ότι είσαι κορυφαίος, ξεχωριστός ή "cool", και αντίστροφα, όποιος θεωρείται κορυφαίος ή ξεχωριστός, θεωρείται ότι ανήκει στο Group 7.

Παρά την αποκλειστικότητα, το Group 7 έχει ήδη μεγάλη λίστα με μέλη. Το viral βίντεο της James έχει πάνω από 185.000 σχόλια από χρήστες που δηλώνουν συμμετοχή, ενώ η κοινότητα περιλαμβάνει δημιουργούς περιεχομένου, μεγάλες μάρκες όπως η OREO και το MTV, αθλητές, ηθοποιούς και influencers. Μάλιστα, πολλοί από αυτούς αναμένεται να βρεθούν στις 24 Οκτωβρίου σε συνάντηση στο Λονδίνο, που διοργανώνει η ίδια η James, φέρνοντας σε πραγματική ζωή το ψηφιακό φαινόμενο που ξεκίνησε από ένα πείραμα.

Αυτή η τάση δείχνει πόσο εύκολα μια μικρή ιδέα μπορεί να γίνει παγκόσμιο viral στο TikTok, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί ένα αίσθημα συντροφικότητας και αποκλειστικότητας σε μια κοινότητα που μοιάζει να υπερβαίνει τα ψηφιακά όρια.

Ο αλγόριθμος παίζει σημαντικό ρόλο στο ποιο περιεχόμενο φτάνει στη ροή σας. Ξαφνικά, μπορεί να νιώσετε ότι «πρέπει» να είστε μέλος μιας ομάδας, όχι επειδή το θέλετε εσείς, αλλά επειδή η πλατφόρμα επέλεξε να σας δείξει το σχετικό βίντεο και πολλοί γύρω σας αντιδρούν με ενθουσιασμό.

Αυτό που κάνει το Group 7 ξεχωριστό δεν είναι ότι περιορίζει την αίσθηση επιλογής - αυτό συμβαίνει άλλωστε με κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης -αλλά ότι την αναδεικνύει με πολύ ορατό τρόπο: ξαφνικά, όλοι γύρω σας συμμετέχουν, πανηγυρίζουν και δηλώνουν «μέλος», και εσείς αισθάνεστε, έστω και στιγμιαία, ότι πρέπει να συμμετάσχετε, ακόμα κι αν δεν σας ενδιαφέρει πραγματικά.

Με λίγα λόγια, το Group 7 είναι περισσότερο από ένα απλό social media trend: είναι ένα παράδειγμα του πώς οι πλατφόρμες μπορούν να καθοδηγούν τα ενδιαφέροντά σας και να δημιουργούν μια αίσθηση συμμετοχής που δεν προκύπτει αποκλειστικά από δική σας βούληση. Κάθε φορά που βλέπετε κάτι να γίνεται viral, αξίζει να σκεφτείτε: πόσο δική μου είναι η επιλογή, και πόσο αποτέλεσμα της πλατφόρμας;


Demy: Όρια, φόβοι και η επιστροφή στον πυρήνα

Η Ειρήνη και η Έλενα υποδέχονται στο στούντιο τη Demy για μια ειλικρινή συζήτηση που θα σας αγγίξει περισσότερο από όσο φαντάζεστε.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ