ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Zeopatra: Μιλήσαμε με την influencer που μαθαίνει τις γυναίκες να ντύνονται χωρίς να αντιγράφουν άλλα outfits

Zeopatra: Μιλήσαμε με την influencer που μαθαίνει τις γυναίκες να ντύνονται χωρίς να αντιγράφουν άλλα outfits 1
@zeopatra/Instagram

Με σύνθημά τo «Do Not Copy Paste», η Afaf εμπνέεται από οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς: από τη φύση και την αρχιτεκτονική μέχρι την ποπ κουλτούρα και τον σουρεαλισμό.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Μέσα σε έναν ψηφιακό κόσμο γεμάτο εικόνες, φίλτρα και ατελείωτα “outfit inspo”, σπάνια συναντάς κάποιον που δεν προσπαθεί απλώς να ξεχωρίσει — αλλά να αποδομήσει το ίδιο το σύστημα της μίμησης. Ανάμεσα λοιπόν στα εκατομμύρια δημιουργούς των social media, ξεχωρίσαμε την Afaf Fi Seyam, μια σχεδιάστρια και creative director που μέσα από το προφίλ της στο Instagram, @zeopatra, μας υπενθυμίζει με χιούμορ και ευφυΐα πώς να μην είσαι βαρετή.

Με το σύνθημα το «Do Not Copy Paste», η Afaf εμπνέεται από οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς: από τη φύση και την αρχιτεκτονική μέχρι την ποπ κουλτούρα και τον σουρεαλισμό. Για εκείνη, η έμπνευση ξεκινά πάντα από το χρώμα· είναι το πρώτο πράγμα που την τραβά, το σημείο απ’ όπου ξεδιπλώνεται η ιστορία κάθε δημιουργίας της. «Μου αρέσει να βλέπω πράγματα εκεί όπου δεν ανήκουν», λέει — κι αυτή η φράση συνοψίζει τη ματιά της: απροσδόκητες συναντήσεις, αντιθέσεις, συνδυασμοί που δεν υπακούουν σε κανέναν κανόνα.

Η φύση τη συναρπάζει με την αστείρευτη ικανότητά της να εκπλήσσει, η αρχιτεκτονική τη γοητεύει για την πειθαρχία και τη γεωμετρία της· ενώ η φωτογραφία και το φαγητό αποτελούν για εκείνη πεδία καθαρής αισθητικής απόλαυσης. Πρόσφατα, η τεχνητή νοημοσύνη άνοιξε ένα εντελώς νέο σύμπαν σουρεαλισμού, δίνοντάς της τη δυνατότητα να εξερευνά εικόνες και αφηγήσεις που κινούνται ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό.

Η Afaf Fi Seyam είναι η ιδρύτρια του ανεξάρτητου brand Boy Vienna, που ισορροπεί ανάμεσα στο design, το κόσμημα και την καλλιτεχνική έκφραση. Με σπουδές στο Textile Science & Design, κινείται δημιουργικά ανάμεσα στην τέχνη και τη λογική, μετατρέποντας καθημερινά υλικά σε αφηγηματικά έργα μόδας.

Η παρουσία της έχει ήδη τραβήξει το ενδιαφέρον διεθνών μέσων: εμφανίστηκε ως σχεδιάστρια στη σειρά του Hulu “Dress My Tour” (Season 1), ενώ η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε πλατφόρμες όπως το People.com και το Canvas Rebel.

Αιγύπτια στην καταγωγή, μεγαλωμένη ανάμεσα στη Βόρεια Καρολίνα και την Αίγυπτο, η Afaf αντλεί έμπνευση από τις αντιθέσεις: την επιστήμη και την τέχνη, το παλιό και το φουτουριστικό, το αυθεντικό και το ειρωνικό. Το ψευδώνυμό της, Zeopatra, προέκυψε από ένα παιδικό αστείο -«η Κλεοπάτρα του μέλλοντος» - και αποτυπώνει τέλεια τη διπλή της φύση: ρίζες στην παράδοση, ματιά στραμμένη στο μέλλον.

Ποια είναι η βασική φιλοσοφία και το όραμα πίσω από το Boy Vienna;

Φτιάχνω μόνο ό,τι πραγματικά αγαπώ. Όλα είναι διαισθητικά, βασισμένα στη διάθεσή μου και στο τι με εμπνέει τη δεδομένη στιγμή. Θέλω το brand να είναι μια γνήσια προέκταση του εαυτού μου. Πάντα αγαπούσα τον σουρεαλισμό, τα vintage στοιχεία, το ornate στυλ, τη γοητεία του sporty glamour και τη street αισθητική. Είναι ένας συνδυασμός του δημιουργικού χάους στο κεφάλι μου.

Ποιες αξίες θέλεις να ενσωματώνει το brand σου και τι το κάνει να ξεχωρίζει στον χώρο της μόδας;

Θέλω να με βλέπουν ως καλλιτέχνη και αυτό που κάνω να εκλαμβάνεται ως εμπειρία στην οποία ο κόσμος μπορεί να συμμετέχει. Νομίζω πως αυτό που με κάνει να ξεχωρίζω είναι ότι δεν προσπαθώ να ξεχωρίσω. Πιστεύω πως, αν αγαπάω πραγματικά αυτό που δημιουργώ και δεν το κάνω απλώς για να πουλήσει, τότε θα το αγαπήσουν και άλλοι. Είμαστε πιο όμοιοι απ’ ό,τι νομίζουμε. Κάποιες φορές αυτό σημαίνει να εφευρίσκω κάτι καινούργιο (όπως τα incense cigarettes μου), να επαναχρησιμοποιώ «σκουπίδια» (όπως το key dress), ή να δίνω τη δική μου πινελιά σε κάτι ήδη υπάρχον ώστε να το κάνω πιο αυθεντικό για μένα (όπως τα 11:11 Jerseys).

Ποιες προκλήσεις αντιμετώπισες ως γυναίκα δημιουργός και επιχειρηματίας, και πώς τις ξεπέρασες;

Είναι δύσκολο να κάνεις το όραμά σου πραγματικότητα και να δημιουργείς ελεύθερα σε έναν κόσμο γεμάτο αβεβαιότητα. Μερικές φορές νιώθω ρηχή που «πουλάω» κάτι, όταν υπάρχει τόση λύπη γύρω μας. Προσπαθώ να θυμάμαι ότι ίσως αυτά που δημιουργώ να προσφέρουν στιγμές χαράς ή έμπνευσης στους άλλους.
Γενικά, όταν έχεις μια επιχείρηση, είναι δύσκολο να πάρεις ρίσκα και να επενδύσεις στο όραμά σου χωρίς να σκέφτεσαι το οικονομικό αποτέλεσμα. Ως γυναίκα, ωστόσο, θεωρώ ότι αυτό είναι δύναμη. Οι γυναίκες έχουμε ισχυρή διαίσθηση — δεν χρειάζεται να λειτουργούμε «σαν άντρες» για να είμαστε επιτυχημένες.

Αν είχες ένα μαγικό ραβδί και μπορούσες να αλλάξεις κάτι στη βιομηχανία της μόδας, τι θα ήταν και γιατί;

Θα ήθελα οι άνθρωποι να κατανοούν καλύτερα την αξία της διαδικασίας, και όχι μόνο του τελικού προϊόντος. Η βιομηχανία χρειάζεται περισσότερο σεβασμό — τόσο εκ των έσω όσο και από την πλευρά των καταναλωτών.

Στα social media σου, έχεις μια σειρά από βίντεο με τίτλο “how not to be boring”. Τι κρύβεται πίσω από αυτή την ιδέα;

Προσεγγίζω τα πάντα στη ζωή με τη σκέψη: «αν μπορούσα να το έχω ακριβώς όπως το θέλω, πώς θα ήταν;». Αυτό ισχύει για το φαγητό, το σπίτι, τη μόδα, τα ταξίδια, τη δουλειά — κάθε εμπειρία. Θέλω να απολαμβάνω ακόμα και τις πιο απλές, αναγκαίες στιγμές. Νιώθω πως πολλές συζητήσεις σήμερα, τόσο στα social όσο και στην καθημερινότητα, περιστρέφονται γύρω από τη μίμηση της επιτυχίας των άλλων, αντί γύρω από γνήσια, αυθεντική απόλαυση. Αυτή η σειρά από βίντεο γεννήθηκε από την απογοήτευσή μου για αυτό το «κυνήγι του ίδιου». Το γεγονός ότι δημιουργήθηκε κοινότητα γύρω της, μου δείχνει ότι πολλοί άνθρωποι αισθάνονται το ίδιο.

Στα βίντεο και τις αναρτήσεις σου, τονίζεις τη σημασία του να μην αντιγράφουμε τα outfits των άλλων. Παρατηρείς σήμερα εκτεταμένη μίμηση στη μόδα; Πώς το ερμηνεύεις;

Πιστεύω ότι οι άνθρωποι κυνηγούν αποτελέσματα -και πλέον, μέσω των social media, όλα είναι μετρήσιμα. Αυτό συμβαίνει σε όλους τους κλάδους, όχι μόνο στη μόδα. Η επιτυχία συνδέεται με το ποιος βγάζει τα περισσότερα ή ποιος τραβάει τη μεγαλύτερη προσοχή. Φυσικά όλοι θέλουμε να είμαστε επιτυχημένοι, αλλά για μένα ο τρόπος που φτάνω εκεί, έχει σημασία. Η συμπεριφορά της αντιγραφής είναι πια κουραστική. Υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι, αλλά η ανάγκη για προσοχή και οικονομικό όφελος ξεπερνά πλέον την επιθυμία για πειραματισμό και αυθεντικότητα.

Πώς καλλιεργείς το προσωπικό σου στιλ και δημιουργείς τα ιδιαίτερα, avant-garde looks σου;

Η μητέρα μου, μου μετέφερε από νωρίς τη χαρά του ντυσίματος, κι έτσι από μικρή μαζεύω ρούχα και αντικείμενα που με ενθουσιάζουν. Μου αρέσει να προσαρμόζω ρούχα, να κάνω απροσδόκητους συνδυασμούς. Δεν το κάνω για να δείχνω avant-garde - είναι περισσότερο μια διαδικασία που ξεκινά από το «τι με ενθουσιάζει σήμερα για αυτό που έχω να κάνω». Κάποιες μέρες θέλω άνεση και φοράω κάτι πιο sporty, αλλά προσθέτω και πολλά δαχτυλίδια. Δεν προσπαθώ να καθορίσω μια συγκεκριμένη αισθητική - η ντουλάπα μου είναι ένα μίγμα πρακτικών και διασκεδαστικών επιλογών που έχω συλλέξει μέσα στα χρόνια.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια και φιλοδοξίες - προσωπικά και επαγγελματικά;

Ο στόχος μου είναι να συνεχίσω να είμαι καλλιτέχνης, να κάνω ενδιαφέρουσες και απροσδόκητες συνεργασίες με άλλους δημιουργούς και brands που με εμπνέουν. Με βλέπω σαν έναν σαρκαστικό φιλόσοφο που εκφράζει τις θεωρίες του μέσα από διαφορετικά μέσα. Δεν ξέρω πού θα με οδηγήσει αυτό -ίσως σε μια τηλεοπτική εκπομπή, ίσως το Boy Vienna να επεκταθεί σε κάθε μορφή τέχνης. Θα δείξει.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

Exit mobile version