ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Véronique Nichanian: Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Hermès Menswear αποχωρεί μετά από 37 χρόνια

Véronique Nichanian: Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Hermès Menswear αποχωρεί μετά από 37 χρόνια 1
Julie SEBADELHA / AFP / VISUALHELLAS.GR

Με τα έσοδα του Hermès να αγγίζουν τα 15,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, η αποχώρησή της έρχεται σε μια στιγμή κορύφωσης για τον οίκο.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες στο τιμόνι της ανδρικής συλλογής του οίκου Hermès, η Véronique Nichanian, η μακροβιότερη καλλιτεχνική διευθύντρια της σύγχρονης μόδας, αποχωρεί, κλείνοντας ένα κεφάλαιο που καθόρισε όχι μόνο την αισθητική του γαλλικού οίκου, αλλά και τη φιλοσοφία του σύγχρονου ανδρικού ντυσίματος.

Η είδηση της αποχώρησής της επιβεβαιώθηκε από τον οίκο, λίγο αφότου η ίδια μίλησε με ειλικρίνεια στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro, ανακοινώνοντας ότι η επόμενη συλλογή της, η οποία θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο, θα είναι και η τελευταία της. Με την ίδια τη νηφαλιότητα που χαρακτήριζε πάντα τη δουλειά της, η Nichanian δήλωσε:

«Η Hermès είχε την καλοσύνη να μου επιτρέψει να επιλέξω εγώ τη στιγμή που θα αποχωρήσω. Τώρα νιώθω πως είναι η κατάλληλη στιγμή να παραδώσω τη σκυτάλη».

Véronique Nichanian: Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Hermès Menswear αποχωρεί μετά από 37 χρόνια 2

Ένα ταξίδι τεσσάρων δεκαετιών γεμάτο συνέπεια και διαχρονικότητα

Η Véronique Nichanian εντάχθηκε στην οικογένεια του Hermès το 1988, όταν ο θρυλικός Jean-Louis Dumas –παππούς του σημερινού CEO, Axel Dumas– την προσέλαβε από τον οίκο Cerruti. Ήταν μια εποχή που η ιδέα του ανδρικού στιλ αναζητούσε νέα ταυτότητα: πιο απλή, πιο αληθινή, πιο ανθρώπινη.

Κι εκείνη ακριβώς τη στιγμή, η Nichanian έφερε στην Hermès την ήρεμη επανάσταση του “quiet luxury” πριν καν επινοηθεί ο όρος. Στο επίκεντρό της, η απλότητα χωρίς αυστηρότητα, η λεπτομέρεια χωρίς επίδειξη, η ποιότητα χωρίς κραυγή.

Η ίδια είπε:

«Ο οίκος έχει μεγαλώσει σημαντικά μέσα στα χρόνια, αλλά στην καρδιά του παραμένει ο ίδιος. Εξακολουθώ να νιώθω εκείνη την αίσθηση οικογένειας που μου έδειξε εμπιστοσύνη - μόνο που τώρα είναι μια πολύ μεγαλύτερη οικογένεια».

Κάτω από τη δημιουργική της καθοδήγηση, η ανδρική γραμμή του Hermès απέκτησε ταυτότητα αψεγάδιαστης διακριτικής πολυτέλειας, εκεί όπου το δέρμα, το μετάξι και το κασμίρι δεν φώναζαν αλλά ψιθύριζαν. Κάθε συλλογή της ήταν ένας ύμνος στη γαλλική τεχνική τελειότητα και στη χειροποίητη ψυχή των ραφών, των υφασμάτων και των κοπών.

Η δύναμη της συνέπειας σε μια εποχή ταχύτητας

Σε έναν κόσμο όπου οι δημιουργικοί διευθυντές αλλάζουν οίκους σχεδόν κάθε λίγα χρόνια, η παρουσία της Véronique Nichanian για 37 συνεχόμενα έτη φαντάζει σχεδόν μύθος. Δεν επεδίωξε ποτέ τη δημοσιότητα, δεν κυνηγούσε τάσεις. Αντίθετα, χτίζοντας σιωπηλά, δημιούργησε μια ανδρική ταυτότητα για τον Hermès που αντιπροσωπεύει το διαχρονικό, το αυθεντικό, το σταθερό.

Στις δηλώσεις της, μιλώντας με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη, τόνισε:

Η λέξη “craftsmanship” –η τέχνη του χειροποίητου, της λεπτομέρειας, της υπομονής– υπήρξε πάντα το θεμέλιο της δουλειάς της. Και ίσως αυτό να είναι το μυστικό της: η πίστη στη δύναμη του ανθρώπινου αγγίγματος, σε μια εποχή ψηφιακής ταχύτητας.

Το τέλος μιας εποχής

Με τα έσοδα του Hermès να αγγίζουν τα 15,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, η αποχώρησή της έρχεται σε μια στιγμή κορύφωσης για τον οίκο. Κι όμως, η Nichanian αποχωρεί όχι από ανάγκη, αλλά με επιλεγμένη αξιοπρέπεια - την ίδια που χαρακτήρισε κάθε βελονιά, κάθε ραφή, κάθε σιωπηλό fashion show που υπέγραφε.

Η τελευταία της συλλογή, που θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο, αναμένεται να είναι μια ωδή στη διαχρονικότητα, μια αποχαιρετιστήρια νότα που θα συνοψίζει τη φιλοσοφία της: κομψότητα χωρίς περιττά λόγια.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ