ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Ο Pierpaolo Piccioli είναι ο νέος creative director του Balenciaga

Ο Pierpaolo Piccioli είναι ο νέος creative director του Balenciaga 1

Όντας ξεκούραστος υποσχέθηκε να αναδείξει ξανά την κληρονομιά του Cristóbal Balenciaga μέσα από τολμηρές ιδέες, με σεβασμό στην παράδοση και την δυναμική δημιουργική κουλτούρα του οίκου.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Ο Pierpaolo Piccioli αναλαμβάνει αυτό το καλοκαίρι τα ηνία του Balenciaga, αντικαθιστώντας τον Demna Gvasalia ως creative director του οίκου του ομίλου Kering. Ο Ιταλός σχεδιαστής, μέχρι πρότινος επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής στον Valentino, χαρακτήρισε το νέο του ρόλο «μια σημαντική στιγμή για τη μόδα», με στόχο να συνδυάσει αυτοπεποίθηση, ανθρωπιά και ευφυΐα, τιμώντας παράλληλα την κοινότητα και το πνεύμα του Balenciaga και προσθέτοντας σεβαστά το δικό του «κεφάλαιο» στην ιστορία του.

Ο διορισμός του Piccioli τίθεται επισήμως σε ισχύ στις 10 Ιουλίου, αμέσως μετά την τελευταία haute couture επίδειξη του Demna, αλλά θα ξεκινήσει να δουλεύει στην πρώτη του συλλογή ήδη από νωρίτερα. Η νέα του δουλειά θα αποκαλυφθεί για πρώτη φορά στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού για την άνοιξη του 2026.

«Ο Pierpaolo ανήκει ανάμεσα στους πλέον ταλαντούχους και καταξιωμένους σχεδιαστές της εποχής μας», σχολίασε η Francesca Bellettini, αναπληρώτρια CEO του Kering. Η εμπειρία του στην υψηλή ραπτική, σε συνδυασμό με την ικανότητά του να σέβεται την παράδοση και να ενσωματώνει σύγχρονα στοιχεία, τον καθιστούν την ιδανική επιλογή για τον Balenciaga. Ο ίδιος εξήγησε ότι θεωρεί τον ρόλο του ως συνέχεια της δουλειάς του Nicolas Ghesquière και του Demna – «μια μεταβίβαση της δάδας, όχι απλώς ένα παιχνίδι μουσικών καρεκλών».

Ο Piccioli μεγάλωσε στην πόλη Nettuno και σπούδασε λογοτεχνία στη Ρώμη, πριν εργαστεί σε πρακτική άσκηση στον Brunello Cucinelli και στη συνέχεια στο Fendi με τη Maria Grazia Chiuri. Το 1999 μπήκε στον Valentino, όπου ανέλαβε το 2008, μαζί με τη Chiuri, τη δημιουργική διεύθυνση, και από το 2016 λειτουργούσε ως μοναδικός creative director. Στον Valentino απέδειξε την ικανότητά του τόσο στις εντυπωσιακές haute couture συλλογές όσο και στην ανανέωση ενός brand με βαριά κληρονομιά – προσόντα εξαιρετικά πολύτιμα για τον Balenciaga μετά την επιστροφή του στην υψηλή ραπτική το 2021.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, οι πωλήσεις του Balenciaga ανήλθαν στα 1,66 δισ. ευρώ το 2024 (από 360 εκατ. το 2015), παρά τις αναταράξεις που προκάλεσαν δύο αμφιλεγόμενες καμπάνιες στα τέλη του 2022 και τη γενική επιβράδυνση στον χώρο της πολυτέλειας. Το brand δείχνει σημάδια ανάκαμψης, κυρίως χάρη στην επιτυχία των δερμάτινων ειδών και των ειδών-ορόσημο, ενώ πρόσφατα η Nathalie Raynaud προήχθη σε αναπληρώτρια CEO, ενισχύοντας τη στρατηγική της στοχευμένης ανάπτυξης στις τσάντες.

Λίγο πριν αναλάβει επίσημα, ο Piccioli δήλωσε: «Είμαι ξεκούραστος και έτοιμος να αρχίσω». Για το μέλλον, υποσχέθηκε να αναδείξει ξανά την κληρονομιά του Cristóbal Balenciaga μέσα από τολμηρές ιδέες, με σεβασμό στην παράδοση και την δυναμική δημιουργική κουλτούρα του οίκου.

ΑΠΟΡΡΗΤΟ