ΤΟ ΒΗΜΑ logo

“Pucci-girl summer”: Από τη χρωματιστή κληρονομιά του Emilio Pucci στη μεγάλη επιστροφή του trend το 2025

“Pucci-girl summer”: Από τη χρωματιστή κληρονομιά του Emilio Pucci στη μεγάλη επιστροφή του trend το 2025 1
EMILIO PUCCI

O oίκος Pucci έρχεται να θυμίσει πως η ευχαρίστηση και η φαντασία δεν είναι επιπόλαιες – είναι αναγκαίες. Και αν αυτό δεν είναι διαχρονικό, τότε τι είναι;

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Ο Emilio Pucci υπήρξε για δεκαετίες σύμβολο χαράς, ελευθερίας και ενέργειας μέσα από τη μόδα. Σήμερα, το καλοκαίρι του 2025, τα έντονα ψυχεδελικά prints του επιστρέφουν με εκκωφαντικό τρόπο στην καρδιά της παγκόσμιας μόδας, καθιερώνοντας την τάση “Pucci-girl summer” ως την απόλυτη έκφραση στυλ και ανεμελιάς.

Αν το “Quiet Luxury” και το “old money aesthetic” κυριάρχησαν τα προηγούμενα χρόνια, τώρα βλέπουμε μια ξεκάθαρη στροφή: η μόδα γίνεται και πάλι εξωστρεφής, γεμάτη ενέργεια και χρώμα, όπως ακριβώς την καθιέρωσε ο Emilio Pucci από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Οι νεότερες γενιές, μέσα από TikTok, Instagram και Pinterest, ανακαλύπτουν ξανά τη μαγεία του dopamine dressing, με το Pucci να βρίσκεται στο επίκεντρο. Τα swirling prints, το διάσημο “marmo” μοτίβο και τα ζωηρά χρώματα δημιουργούν ένα νέο, φωτεινό αφήγημα που διαφοροποιείται από τη μινιμαλιστική σοβαρότητα της προηγούμενης εποχής.

Τι είναι το “Pucci-girl summer”;

Η τάση αυτή δεν είναι απλώς ένα hashtag – είναι mood. Αναφέρεται στη γυναίκα που τολμά να φορέσει χρώμα, που θέλει να εκφραστεί, να ξεχωρίσει, να διασκεδάσει μέσα από το στυλ της. Είναι η απάντηση στην προηγούμενη εποχή που το “διακριτικό” και το “συγκρατημένο” είχαν τα ηνία.

Φανταστείτε kaftans με έντονα patterns στην παραλία, μεταξωτά φορέματα που κυματίζουν στον ήλιο της Μεσογείου, μαγιό με αρχειακά prints και retro γυαλιά. Στο κέντρο όλων αυτών βρίσκεται η ιδέα της απενοχοποιημένης χαράς, της ελαφρότητας που όμως δεν είναι επιφανειακή – είναι statement.

Η Camille Miceli, creative director του brand από το 2021, κατάφερε όχι απλώς να ανανεώσει τον οίκο, αλλά να του δώσει σύγχρονη ταυτότητα που μιλάει τη γλώσσα του τώρα. Η συλλογή για το καλοκαίρι του 2025 δεν είναι μόνο εμπνευσμένη από το αρχείο Pucci, αλλά επανερμηνεύεται με φρέσκια ματιά, ενισχύοντας τον διάλογο μεταξύ παράδοσης και νεωτερικότητας.

Τα social media, καταλύτης της αναγέννησης

Το TikTok έχει κατακλυστεί από περιεχόμενο με το hashtag #Puccigirl, με χρήστριες να φορούν vintage ή upcycled Pucci, να δημιουργούν outfit transitions, να δείχνουν πώς να φορέσουν ένα καφτάνι στην πόλη ή πώς να μετατρέψουν ένα μεταξωτό φουλάρι σε top.

Η Hailey Bieber, η Kendall Jenner, η Bella Hadid και άλλες σύγχρονες “style leaders” υιοθέτησαν το νέο Pucci μέσα από εμφανίσεις σε events, ταξίδια ή social campaigns. Η Hailey μάλιστα επέλεξε custom Pucci σε παστέλ κίτρινο για το λανσάρισμα του νέου προϊόντος της Rhode, αναδεικνύοντας τη δύναμη του brand όχι μόνο ως μόδα, αλλά ως πολιτιστικό προϊόν. Το Pucci είχε πάντα αναγνωρίσιμη ταυτότητα: χρώμα, μοτίβα, θηλυκότητα, ελευθερία. Σε μια εποχή όπου η μόδα αναζητά αυθεντικότητα, αυτό το DNA έχει ξανά αξία. Δεν χρειάζεται να εφεύρει κάτι καινούριο· αρκεί να επιστρέψει στις ρίζες του με τόλμη και συναίσθημα – και αυτό ακριβώς κάνει η Miceli.

Η μεγάλη διαφορά σήμερα είναι η επανανοηματοδότηση του στυλ: το Pucci δεν αφορά πια μόνο τις γυναίκες της ελίτ ή του jet-set, αλλά κάθε γυναίκα που επιλέγει να φορέσει κάτι που την κάνει να νιώθει ζωντανή, θελκτική και δυναμική.

Πολλοί αναρωτιούνται αν το “Pucci-girl summer” είναι ένα παροδικό trend ή αν θα αφήσει πραγματικό αποτύπωμα στη μόδα. Ίσως η απάντηση να είναι: και τα δύο. Η ένταση των prints μπορεί κάποτε να ξεθωριάσει, όμως το μήνυμα που μεταδίδουν – η επιστροφή της χαράς στο ντύσιμο – έχει διάρκεια.

Σε μια περίοδο όπου η μόδα προσπαθεί να βρει ξανά το νόημά της, ο Pucci έρχεται να θυμίσει πως η ευχαρίστηση και η φαντασία δεν είναι επιπόλαιες – είναι αναγκαίες. Και αν αυτό δεν είναι διαχρονικό, τότε τι είναι;


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ