Η αναμονή άξιζε. Από τη στιγμή που ο Glenn Martens ανακοίνωσε την αποχώρησή του από τον οίκο Y/Project, ο κόσμος της μόδας περίμενε κάτι μεγάλο. Και το πήρε: ο Βέλγος σχεδιαστής ανέλαβε επισήμως τα ηνία του Maison Margiela και έκανε το ντεμπούτο του με μια haute couture συλλογή που τίμησε το παρελθόν και άνοιξε δυναμικά ένα νέο κεφάλαιο.
Σε μια κίνηση γεμάτη συμβολισμό, ο Martens επανέφερε τις διάσημες μάσκες του Margiela – ένα από τα πιο εμβληματικά και ιδιοσυγκρασιακά στοιχεία του οίκου. Από το πρώτο κιόλας σόου του Martin Margiela την Άνοιξη του ’89, οι μάσκες είχαν σκοπό να αφαιρέσουν την προσωπική ταυτότητα του μοντέλου και να εστιάσουν το βλέμμα του κοινού αποκλειστικά στα ρούχα. Ο Martens όχι μόνο τίμησε αυτό το concept, αλλά το εξέλιξε δημιουργικά, με μάσκες από πλαστικό, δαντέλα, μεταλλικά στοιχεία, ακόμη και ένα «κουτάλι» που μετατράπηκε σε γλυπτό-αξεσουάρ.
Αν και το κοινό εντυπωσιάστηκε από την εικαστική δύναμη των μασκών, αυτό που πραγματικά ξεχώρισε ήταν τα ίδια τα ρούχα. Η πασαρέλα άνοιξε με γλυπτά φορέματα από PVC, που θύμιζαν τις πειραματικές υφές του Margiela στα πρώτα του χρόνια, όταν χρησιμοποιούσε μέχρι και σακούλες σκουπιδιών ή σελοφάν. Στη συνέχεια, ήρθαν οι avant-garde δημιουργίες – φορέματα σαν από άλλον πλανήτη, με χρυσαφένιες μάσκες που παρέπεμπαν σε όντα μιας άλλης διάστασης.
