Η πλατφόρμα πολυτελών αγορών Lyst κυκλοφόρησε για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία του οίκου Miu Miu ως το «πιο hot brand» της χρονιάς. Η Miu Miu διατήρησε την πρώτη θέση για τρίτη φορά στα τελευταία τέσσερα τρίμηνα, με μόνο τον Loewe να την εκτοπίζει στο δεύτερο τρίμηνο.
Ωστόσο, η έκθεση του Lyst φέρνει στο φως μια ενδιαφέρουσα μετατόπιση στην αγορά πολυτελείας: τα brands υψηλής ραπτικής δεν κυριάρχησαν απόλυτα. Αντιθέτως, η ζήτηση για πιο προσιτά luxury labels, όπως τα Coach, Cos και Massimo Dutti, σημείωσε μεγάλη άνοδο. Αυτή η στροφή δείχνει ότι οι καταναλωτές επανεξετάζουν την αξία των πολυτελών οίκων και ανακαλύπτουν νέες, πιο προσιτές επιλογές.
Το τέταρτο τρίμηνο, η Miu Miu διατήρησε την κορυφή, ενώ η Prada – η μητρική της εταιρεία – σταθεροποιήθηκε στην τρίτη θέση καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Ο Saint Laurent σημείωσε σημαντική πρόοδο, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση, γεγονός που επιβεβαιώνει τη δυναμική της το 2024.
Παράλληλα, ο Loewe έπεσε στην τέταρτη θέση, ενώ η Coach σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 10 θέσεων, φτάνοντας στην πέμπτη θέση.
Σύμφωνα με το Lyst, η Coach αύξησε τη δημοτικότητά της κατά 65% τριμηνιαία και 332% ετησίως, χάρη σε μια επιτυχημένη στρατηγική που προσέγγισε αυθεντικά τους Gen Z καταναλωτές.
Άλλα brands που ξεχώρισαν:
Bottega Veneta (6η θέση)
Alaïa (7η θέση)
Moncler (8η θέση)
The Row (9η θέση)
Ugg (10η θέση, επανένταξη στη λίστα)
Skims (11η θέση, με σταθερή άνοδο)
Gucci (12η θέση, πτώση 4 θέσεων)
Jacquemus (13η θέση, πτώση 6 θέσεων)
Versace (14η θέση, πτώση 3 θέσεων)
Balenciaga (15η θέση, άνοδος 2 θέσεων, δείγμα ανάκαμψης μετά το σκάνδαλο των προηγούμενων ετών)
Valentino (16η θέση, πτώση 6 θέσεων)
Cos (17η θέση, πρώτη φορά στη λίστα)
Ralph Lauren (18η θέση, πτώση 4 θέσεων)
Chloé (19η θέση)
Totême (20η θέση)
Η λίστα αντικατοπτρίζει μια αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς ορισμένα από τα πιο ακριβά brands χάνουν έδαφος προς όφελος πιο προσιτών εναλλακτικών.
Η άνοδος των προσιτών luxury brands
Ένα από τα σημαντικότερα trends της σεζόν είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα των πιο προσιτών πολυτελών brands.
Ugg: Επανήλθε στη δεκάδα, καταγράφοντας αύξηση αναζητήσεων κατά 358% τους τελευταίους τρεις μήνες.
Skims: Ανέβηκε μια θέση, ενισχυμένη από επιτυχημένες συνεργασίες, όπως αυτή με τη North Face.
Cos: Εισήλθε στη λίστα για πρώτη φορά, χάρη στο viral κασμιρένιο πουλόβερ του που συγκρίνεται με τις πολυτελείς εκδοχές του The Row.
Coach: Το Brooklyn bag σημείωσε αύξηση αναζητήσεων κατά 46%, ενώ το Coach cherry bag charm εκμεταλλεύτηκε το Gen-Z trend για customization (αύξηση 77% στις αναζητήσεις για charms).
Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται και στις τιμές των προϊόντων: Το μέσο κόστος για τα πιο hot προϊόντα της σεζόν ήταν 628 δολάρια, μειωμένο κατά 27% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα πιο hot προϊόντα του Q4
Η λίστα με τα κορυφαία προϊόντα της περιόδου υπογραμμίζει την αυξανόμενη τάση προς πιο προσιτές πολυτελείς επιλογές.
- Coach Brooklyn bag (+46% αναζητήσεις)
- Ugg Classic Ultra Mini boot
- Miu Miu fleece
- Coach cherry bag charm
- Cos viral cashmere sweater (το οποίο έγινε trend ως «The Row dupe»)
- Wardrobe NYC RHW Blazer Dress (blazer dress που φόρεσε η Beyoncé, αυξάνοντας τις αναζητήσεις κατά 110%)
- Skims x North Face jacket
- Charlotte Simone leopard coat (αύξηση 242% λόγω της Taylor Swift)
- &Daughter Ada cardigan (το απόλυτο “it-knit” της σεζόν, viral στο TikTok)
- Massimo Dutti penny loafer
Η νέα κατάταξη του Lyst Index δείχνει ότι:
Οι καταναλωτές επανεκτιμούν την αξία των luxury brands, αναζητώντας πιο προσιτές εναλλακτικές.
Gen Z και Millennials καθορίζουν τις τάσεις, επιλέγοντας brands που τους προσφέρουν αυθεντικότητα, πρακτικότητα και προσιτή πολυτέλεια.
Οι στρατηγικές συνεργασίες (π.χ. Skims x North Face, Auralee x New Balance) γίνονται όλο και πιο σημαντικές για την επιτυχία ενός brand.
Η προσαρμογή στην εποχικότητα (όπως οι Ugg μπότες) μπορεί να οδηγήσει σε τεράστια αύξηση της ζήτησης.
Παρότι τα κορυφαία luxury brands διατηρούν τη θέση τους, η άνοδος των Coach, Cos, Massimo Dutti και Ugg δείχνει ότι η αγορά πολυτελείας αλλάζει. Το κοινό θέλει ποιότητα, κομψότητα, αλλά με προσιτό τρόπο – και τα brands που θα ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα νοοτροπία, θα κυριαρχήσουν στο μέλλον.
