ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Lyst: Τα πιο hot brands του 2024 αποκαλύφθηκαν – Miu Miu στην κορυφή

Lyst: Τα πιο hot brands του 2024 αποκαλύφθηκαν – Miu Miu στην κορυφή 1
Getty/Ideal Images

Gen Z και Millennials καθορίζουν τις τάσεις, επιλέγοντας brands που τους προσφέρουν αυθεντικότητα, πρακτικότητα και προσιτή πολυτέλεια.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Η πλατφόρμα πολυτελών αγορών Lyst κυκλοφόρησε για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία του οίκου Miu Miu ως το «πιο hot brand» της χρονιάς. Η Miu Miu διατήρησε την πρώτη θέση για τρίτη φορά στα τελευταία τέσσερα τρίμηνα, με μόνο τον Loewe να την εκτοπίζει στο δεύτερο τρίμηνο.

Ωστόσο, η έκθεση του Lyst φέρνει στο φως μια ενδιαφέρουσα μετατόπιση στην αγορά πολυτελείας: τα brands υψηλής ραπτικής δεν κυριάρχησαν απόλυτα. Αντιθέτως, η ζήτηση για πιο προσιτά luxury labels, όπως τα Coach, Cos και Massimo Dutti, σημείωσε μεγάλη άνοδο. Αυτή η στροφή δείχνει ότι οι καταναλωτές επανεξετάζουν την αξία των πολυτελών οίκων και ανακαλύπτουν νέες, πιο προσιτές επιλογές.

Το τέταρτο τρίμηνο, η Miu Miu διατήρησε την κορυφή, ενώ η Prada – η μητρική της εταιρεία – σταθεροποιήθηκε στην τρίτη θέση καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Ο Saint Laurent σημείωσε σημαντική πρόοδο, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση, γεγονός που επιβεβαιώνει τη δυναμική της το 2024.

Παράλληλα, ο Loewe έπεσε στην τέταρτη θέση, ενώ η Coach σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 10 θέσεων, φτάνοντας στην πέμπτη θέση.

Σύμφωνα με το Lyst, η Coach αύξησε τη δημοτικότητά της κατά 65% τριμηνιαία και 332% ετησίως, χάρη σε μια επιτυχημένη στρατηγική που προσέγγισε αυθεντικά τους Gen Z καταναλωτές.

Άλλα brands που ξεχώρισαν:

Bottega Veneta (6η θέση)

Alaïa (7η θέση)

Moncler (8η θέση)

The Row (9η θέση)

Ugg (10η θέση, επανένταξη στη λίστα)

Skims (11η θέση, με σταθερή άνοδο)

Gucci (12η θέση, πτώση 4 θέσεων)

Jacquemus (13η θέση, πτώση 6 θέσεων)

Versace (14η θέση, πτώση 3 θέσεων)

Balenciaga (15η θέση, άνοδος 2 θέσεων, δείγμα ανάκαμψης μετά το σκάνδαλο των προηγούμενων ετών)

Valentino (16η θέση, πτώση 6 θέσεων)

Cos (17η θέση, πρώτη φορά στη λίστα)

Ralph Lauren (18η θέση, πτώση 4 θέσεων)

Chloé (19η θέση)

Totême (20η θέση)

Η λίστα αντικατοπτρίζει μια αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς ορισμένα από τα πιο ακριβά brands χάνουν έδαφος προς όφελος πιο προσιτών εναλλακτικών.

Η άνοδος των προσιτών luxury brands

Ένα από τα σημαντικότερα trends της σεζόν είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα των πιο προσιτών πολυτελών brands.

Ugg: Επανήλθε στη δεκάδα, καταγράφοντας αύξηση αναζητήσεων κατά 358% τους τελευταίους τρεις μήνες.

Skims: Ανέβηκε μια θέση, ενισχυμένη από επιτυχημένες συνεργασίες, όπως αυτή με τη North Face.

Cos: Εισήλθε στη λίστα για πρώτη φορά, χάρη στο viral κασμιρένιο πουλόβερ του που συγκρίνεται με τις πολυτελείς εκδοχές του The Row.

Coach: Το Brooklyn bag σημείωσε αύξηση αναζητήσεων κατά 46%, ενώ το Coach cherry bag charm εκμεταλλεύτηκε το Gen-Z trend για customization (αύξηση 77% στις αναζητήσεις για charms).

Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται και στις τιμές των προϊόντων: Το μέσο κόστος για τα πιο hot προϊόντα της σεζόν ήταν 628 δολάρια, μειωμένο κατά 27% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα πιο hot προϊόντα του Q4

Η λίστα με τα κορυφαία προϊόντα της περιόδου υπογραμμίζει την αυξανόμενη τάση προς πιο προσιτές πολυτελείς επιλογές.

  1. Coach Brooklyn bag (+46% αναζητήσεις)
  2. Ugg Classic Ultra Mini boot
  3. Miu Miu fleece
  4. Coach cherry bag charm
  5. Cos viral cashmere sweater (το οποίο έγινε trend ως «The Row dupe»)
  6. Wardrobe NYC RHW Blazer Dress (blazer dress που φόρεσε η Beyoncé, αυξάνοντας τις αναζητήσεις κατά 110%)
  7. Skims x North Face jacket
  8. Charlotte Simone leopard coat (αύξηση 242% λόγω της Taylor Swift)
  9. &Daughter Ada cardigan (το απόλυτο “it-knit” της σεζόν, viral στο TikTok)
  10. Massimo Dutti penny loafer

Η νέα κατάταξη του Lyst Index δείχνει ότι:

Οι καταναλωτές επανεκτιμούν την αξία των luxury brands, αναζητώντας πιο προσιτές εναλλακτικές.

Gen Z και Millennials καθορίζουν τις τάσεις, επιλέγοντας brands που τους προσφέρουν αυθεντικότητα, πρακτικότητα και προσιτή πολυτέλεια.

Οι στρατηγικές συνεργασίες (π.χ. Skims x North Face, Auralee x New Balance) γίνονται όλο και πιο σημαντικές για την επιτυχία ενός brand.

Η προσαρμογή στην εποχικότητα (όπως οι Ugg μπότες) μπορεί να οδηγήσει σε τεράστια αύξηση της ζήτησης.

Παρότι τα κορυφαία luxury brands διατηρούν τη θέση τους, η άνοδος των Coach, Cos, Massimo Dutti και Ugg δείχνει ότι η αγορά πολυτελείας αλλάζει. Το κοινό θέλει ποιότητα, κομψότητα, αλλά με προσιτό τρόπο – και τα brands που θα ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα νοοτροπία, θα κυριαρχήσουν στο μέλλον.

ΑΠΟΡΡΗΤΟ