ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Jacquemus: Aυτή τη φορά η έμπνευση περιορίστηκε στο σκηνικό, αλλά it’s ok

Jacquemus: Aυτή τη φορά η έμπνευση περιορίστηκε στο σκηνικό, αλλά it’s ok 1

Τα σχέδια προκάλεσαν σχόλια για τις έντονες ομοιότητές τους με δημιουργίες άλλων οίκων.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Ο Simon Porte Jacquemus, γνωστός για τη μοναδική του προσέγγιση στις πασαρέλες, επέστρεψε στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού με τη συλλογή του Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025/2026, παρουσιάζοντας το σόου του στο εμβληματικό art deco διαμέρισμα του Auguste Perret.

Η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου, με τους επενδυμένους με ξύλο τοίχους και τις τσιμεντένιες κολώνες, χάρισε μια αίσθηση οικειότητας και πολυτέλειας, σε αντίθεση με τις συνηθισμένες, μεγαλειώδεις παραγωγές του σχεδιαστή.

Μόλις 40 καλεσμένοι είχαν την τιμή να παρακολουθήσουν αυτό το ιδιαίτερο event, ανάμεσά τους οι Pamela Anderson, Carla Bruni και Audrey Tautou.

Η συλλογή, με τίτλο La Croisière, ήταν μια ρετρό ωδή στη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, με αναφορές στις δεκαετίες του ’40 και του ’50. Οι σιλουέτες αντλούσαν έμπνευση από σταρ όπως η Marilyn Monroe και η Grace Kelly, με μοντέρνες πινελιές που αποτυπώνουν τη signature αισθητική του Jacquemus.

Με εμβληματικά μοντέλα όπως η Christy Turlington και η Adriana Lima να περπατούν στην πασαρέλα, ο Jacquemus ανέδειξε τη μαγεία της υψηλής ραπτικής σε ένα πλαίσιο που συνδύαζε την κομψότητα με την τεχνολογία. Όλο το σόου γυρίστηκε αποκλειστικά με iPhone, τονίζοντας τον σύγχρονο χαρακτήρα της παρουσίασης.

Ωστόσο, τα σχέδια προκάλεσαν σχόλια για τις έντονες ομοιότητές τους με δημιουργίες των οίκων Alaïa, Schiaparelli, Balenciaga και Ferragamo, αντλώντας στοιχεία όπως το δραματικό tailoring, οι γλυπτικοί ώμοι και η αρμονία ανάμεσα στο παραδοσιακό και το avant-garde.

Ορισμένα από τα σχέδια του έδιναν την εντύπωση ότι κάπου τα έχουμε ξαναδεί. Όχι φυσικά ότι δεν ήταν υπέροχα, αλλά μοιάζει σαν αυτή την φορά η φαντασία και η έμπνευσή του να περιορίστηκαν στην επιλογή του χώρου και των προσώπων.

Από την άλλη, δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση από έναν δημιουργό να παρουσιάζει συνεχώς νέες, πρωτότυπες ιδέες και ταυτόχρονα να παραμένει συνεπής τόσο στη δημιουργική του ταυτότητα και αισθητική, όσο και στο calendar της Εβδομάδας Μόδας και τα shows δύο φορές τον χρόνο.

ΑΠΟΡΡΗΤΟ