ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Η Prada εξαγοράζει τη Versace έναντι σχεδόν 1,4 δισ. δολαρίων – Το στοίχημα του “Made in Italy”

Η Prada εξαγοράζει τη Versace έναντι σχεδόν 1,4 δισ. δολαρίων – Το στοίχημα του “Made in Italy” 1

Το "Made in Italy" αποκτά ξανά δυναμική – και ίσως αυτή να είναι μόνο η αρχή.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Μία από τις πιο εντυπωσιακές κινήσεις της χρονιάς στον χώρο της πολυτελούς μόδας ανακοινώθηκε την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025: Η Prada εξαγοράζει τον ιταλικό οίκο Versace από τον αμερικανικό όμιλο Capri Holdings έναντι 1,25 δισεκατομμυρίων ευρώ (περίπου 1,38 δισ. δολάρια).

Η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί όχι μόνο το τέλος της φιλοδοξίας της Capri να δημιουργήσει έναν αμερικανικό γίγαντα πολυτελείας που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί κολοσσούς όπως η LVMH και η Kering, αλλά και την αρχή μιας νέας εποχής για τον ιταλικό όμιλο Prada, ο οποίος επιχειρεί να δημιουργήσει έναν αμιγώς ιταλικό αντίπαλο στους διεθνείς παίκτες.

Η προσθήκη της Versace ενισχύει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο του Prada Group, το οποίο ήδη περιλαμβάνει τα brands Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe, το ιστιοπλοϊκό Luna Rossa και το ιστορικό ζαχαροπλαστείο Marchesi. Η Versace φέρνει στο τραπέζι μια εντελώς διαφορετική ταυτότητα – πιο τολμηρή, σέξι και εξωστρεφής – σε σχέση με τον εσωστρεφή, διανοητικό χαρακτήρα της Prada.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Prada Group, Andrea Guerra, δήλωσε πως η εξαγορά "προσθέτει μια νέα, διαφορετική και συμπληρωματική διάσταση" στον όμιλο και σημείωσε ότι "η Versace έχει τεράστιο δυναμικό", τονίζοντας όμως πως "το ταξίδι θα είναι μακρύ".

Η χρηματοδότηση της εξαγοράς θα γίνει κυρίως μέσω δανεισμού άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ η συμφωνία έχει ήδη εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια και των δύο εταιρειών. Η ολοκλήρωσή της αναμένεται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί από τις ρυθμιστικές αρχές.

Η χρονική στιγμή της εξαγοράς δεν είναι τυχαία. Η Prada σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις το 2024, με αύξηση εσόδων κατά 17% στα 5,4 δισ. ευρώ, κυρίως χάρη στη ραγδαία άνοδο του Miu Miu (+93% στις λιανικές πωλήσεις). Αντιθέτως, η Versace – σύμφωνα με την Capri – αναμένεται να δει τα έσοδά της να πέφτουν στα 810 εκατομμύρια δολάρια από 1 δισ. το 2024.

Η εξαγορά φέρνει επίσης την επανένωση της Donatella Versace με ιταλική ιδιοκτησία, κάτι που – όπως λέγεται – την ενθουσίασε. Παρότι αποχώρησε πρόσφατα από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας μετά από σχεδόν 30 χρόνια, παραμένει πρέσβειρα του brand και πιστή στην αποστολή της να διατηρήσει ζωντανή την κληρονομιά του αδερφού της, Gianni Versace.

Ο νέος creative director της Versace, Dario Vitale, είναι παλιός γνώριμος της Miuccia Prada, καθώς υπήρξε για χρόνια ο υπαρχηγός της στο Miu Miu. Έτσι, η μετάβαση μοιάζει πιο φυσική από όσο θα περίμενε κανείς.

Αν και η Versace και η Prada μοιάζουν αρχικά σαν δύο διαφορετικοί κόσμοι – με τη μία να εκπροσωπεί τη λάμψη και την πρόκληση, και την άλλη τη διανόηση και το “ugly chic” – φαίνεται ότι μοιράζονται ένα κοινό όραμα: την αξία της δημιουργικότητας, της χειροτεχνίας και της ιταλικής κληρονομιάς.

Με αυτή την κίνηση, η Prada δεν επεκτείνει απλώς το εμπορικό της αποτύπωμα. Κάνει ένα γενναίο βήμα προς την ενοποίηση της ιταλικής μόδας υπό ένα brand με παγκόσμια επιρροή. Το "Made in Italy" αποκτά ξανά δυναμική – και ίσως αυτή να είναι μόνο η αρχή.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ