Η νέα σειρά του Ryan Murphy, American Love Story, εστιάζει σε ένα από τα πιο τραγικά και συναρπαστικά ειδύλλια της σύγχρονης Αμερικής: τη σχέση του John F. Kennedy Jr. με την Carolyn Bessette-Kennedy. Το κοινό, ενθουσιασμένο με την προοπτική να δει την ιστορία τους να ζωντανεύει, έσπευσε να σχολιάσει τις πρώτες εικόνες από τη σειρά. Κι ενώ οι ηθοποιοί Paul Kelly και Sarah Pidgeon έχουν πράγματι μια οπτική ομοιότητα με το ζευγάρι, πολλοί θεατές και ειδικοί εκφράζουν απογοήτευση για την απόδοση του στιλ και της αύρας μιας γυναίκας που έγινε διαχρονικό fashion icon, χωρίς ποτέ να το επιδιώξει.
Ένας έρωτας που γοήτευσε την Αμερική
Η σχέση του John F. Kennedy Jr. και της Carolyn Bessette υπήρξε κάτι παραπάνω από έναν κοσμικό γάμο. Ο γοητευτικός γιος του προέδρου Kennedy και η low-profile υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Calvin Klein έγιναν ένα από τα πιο εμβληματικά ζευγάρια της δεκαετίας του ’90. Η γνωριμία τους στα μέσα των '90s οδήγησε σε έναν πολυσυζητημένο γάμο το 1996, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, σε μια μικρή εκκλησία στο νησί Cumberland. Ο Τύπος τους ακολουθούσε παντού, όμως εκείνοι κρατούσαν τη σχέση τους μακριά από την υπερβολή. Η δυναμική τους ήταν σχεδόν κινηματογραφική: εκείνος ένας από τους τελευταίους πραγματικούς «πρίγκιπες» της Αμερικής, εκείνη μυστηριώδης, κομψή και εσωστρεφής. Η ιστορία τους όμως διακόπηκε βίαια με το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα του 1999, που στοίχισε τη ζωή και στην αδερφή της Carolyn, Lauren Bessette.
Η σιωπηλή κομψότητα της Carolyn
Η Carolyn Bessette-Kennedy έγινε πρότυπο στυλ χωρίς ποτέ να δώσει συνέντευξη ή να επιδιώξει δημοσιότητα. Η αισθητική της υπήρξε αυστηρή, μινιμαλιστική και ασύγκριτα κομψή. Με φόντο τα ’90s, υιοθέτησε την τάση του “quiet luxury” πολύ πριν γίνει mainstream: μονόχρωμα σύνολα, καθαρές γραμμές, παλτό που έπεφταν τέλεια πάνω της, δερμάτινα τζάκετ που έδειχναν φορεμένα, όχι στημένα. Δεν φορούσε επώνυμα λογότυπα — και όταν υπήρχαν, τα αφαιρούσε. Είχε την πειθαρχία να ντύνεται με τρόπο που δήλωνε ποια είναι, χωρίς να κραυγάζει. Αγόραζε πολλαπλά ίδια μαύρα ζιβάγκο, επανελάμβανε σύνολα. Το στιλ της δεν ήταν αποτέλεσμα styling αλλά επέκταση του εαυτού της. Εκεί ακριβώς έγκειται η δυσκολία να αναπαραχθεί επιτυχημένα.
Το χρώμα των μαλλιών
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της εμφάνισής της ήταν τα μαλλιά της. Το signature ξανθό της Carolyn επιμελούνταν ο κομμωτής Brad Johns, ο οποίος χρησιμοποίησε την τεχνική “chunking” για να δώσει φωτεινές ανταύγειες σε φυσική καστανή βάση. Όπως δήλωσε ο ίδιος σε γνωστό περιοδικό μόδας, η τηλεοπτική εκδοχή απέχει πολύ από την πραγματικότητα: «Είναι πολύ πλατινέ, πολύ 2024. Αν η Carolyn έβλεπε αυτό το χρώμα, θα γύριζε στον τάφο της». Ο Johns θυμήθηκε πώς δούλεψαν σκληρά για να επιτύχουν τον ήπιο, “child-of-the-beach” τόνο — ένα ξανθό που έμοιαζε φυσικό, ηλιόλουστο, ποτέ επιτηδευμένο. Η αντίθεση με την τηλεοπτική εκδοχή, που μοιάζει ομοιόμορφη και σχεδόν άψυχη, είναι ενδεικτική του πώς λεπτομέρειες καθορίζουν την αυθεντικότητα.
Η χαμένη ευκαιρία της παραγωγής
Η σειρά American Love Story είχε μια μοναδική ευκαιρία: να αναβιώσει όχι μόνο μια διάσημη σχέση, αλλά και μια ολόκληρη εποχή μέσα από την αισθητική της. Όμως, από τις πρώτες εικόνες, φαίνεται ότι οι δημιουργοί της σειράς περιορίστηκαν σε μια επιφανειακή αναπαράσταση. Τα κοστούμια δεν έχουν την υφή, τη γραμμή ή το συναίσθημα των πρωτότυπων. Αντί για Prada, Calvin Klein ή Yohji Yamamoto, οι θεατές βλέπουν ρούχα που θυμίζουν fast fashion. Η τσάντα Hermès μοιάζει αχρησιμοποίητη σαν να βγήκε μόλις από το κουτί της, τα παντελόνια υπερβολικά κοντά, τα δερμάτινα άκαμπτα. Δεν υπήρχε ανάγκη για ακριβή αναπαραγωγή, αλλά για σεβασμό στο ύφος.
Μπορεί να αποδοθεί σωστά η εικόνα της CBK;
Το ερώτημα παραμένει: μπορεί η τηλεόραση να αποδώσει μια γυναίκα που χτίστηκε μέσα από το μυστήριο; Η Carolyn Bessette-Kennedy δεν ήταν τηλεοπτικός χαρακτήρας. Ήταν μια γυναίκα που έζησε μακριά από τη δημοσιότητα και που τη «γνωρίσαμε» από φωτογραφίες στους δρόμους της Νέας Υόρκης, στα πάρτι του Whitney Museum. Η κληρονομιά της δεν είναι απλώς αισθητική, είναι υπαρξιακή: είναι η δύναμη της εσωστρέφειας, της απλότητας, της ειλικρίνειας μέσα από το ντύσιμο. Όπως συμβαίνει και με την πριγκίπισσα Νταϊάνα, οι γυναίκες συνεχίζουν να επιστρέφουν στην εικόνα της Carolyn όχι γιατί ήταν τέλεια, αλλά γιατί ήταν αληθινή. Και αυτό είναι δύσκολο — ίσως αδύνατο — να αποδοθεί χωρίς βαθιά κατανόηση και σεβασμό.
