ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Armani Privé: Η σκοτεινή πολυτέλεια του φιλμ νουάρ ενέπνευσε τη συλλογή

Armani Privé: Η σκοτεινή πολυτέλεια του φιλμ νουάρ ενέπνευσε τη συλλογή 1

Αν και ο ίδιος ο σχεδιαστής δεν ήταν εκεί, η υπογραφή του Giorgio Armani ήταν εμφανής σε κάθε λεπτομέρεια της πασαρέλας. Από τα υφάσματα μέχρι τα αξεσουάρ, τίποτα δεν ξέφυγε από το βλέμμα του – έστω και από απόσταση.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Στο ιστορικό Palazzo Armani, εκεί όπου ο χρόνος μοιάζει να ρέει διαφορετικά, η υψηλή ραπτική του Giorgio Armani για το Armani Privé επέστρεψε με μια βαθιά, σχεδόν υπνωτική κομψότητα. Σε μια παλέτα όπου το χρώμα ήταν σχεδόν απών, η αποθέωση του μαύρου μεταμορφώθηκε σε έναν ύμνο στην αισθητική του φιλμ νουάρ και στη γοητεία των σκιών.

Κάθε εμφάνιση έμοιαζε με καρέ από μια παλιά, ασπρόμαυρη ταινία. Σατέν τουαλέτες, σαν ρευστός καπνός, γλιστρούσαν στα σώματα των μοντέλων στην πασαρέλα, ενσαρκώνοντας ηρωίδες βγαλμένες από το σινεμά της δεκαετίας του '40. Γυναίκες με μυστήριο, αυτοπεποίθηση και ανυπότακτη φινέτσα – όχι απλώς μοιραίες, αλλά και αινιγματικές. Και μέσα σε αυτό το σκηνικό, αναδείχθηκε ένας απρόσμενος πρωταγωνιστής: η θηλυκή ντάντυ.

Αντλώντας έμπνευση από φιγούρες όπως η Marlene Dietrich, η συλλογή απέδωσε φόρο τιμής σε ένα ξεχασμένο αρχέτυπο – τη γυναίκα που φοράει το ανδρικό κοστούμι όχι για να μιμηθεί, αλλά για να κυριαρχήσει. Σμόκιν με βαθύ ντεκολτέ και πέτα αντί για κορσάζ, βελούδινα παντελόνια ιππασίας, κεντημένα σακάκια χωρίς τίποτα από μέσα και κυμαινόμενα παπιγιόν, λες και αιωρούνταν στη θέλησή της. Μια εκλεπτυσμένη πρόκληση με σιγασμένο τόνο.

Όπου υπήρχε χρώμα – κεντημένα άνθη, ροζ, μπλε και πράσινα φτερά με έναν γκρι μανδύα – λειτουργούσε σαν ελεγχόμενη έκρηξη σε έναν κόσμο γεμάτο σκοτεινή πολυτέλεια. Πυκνό βελούδο, αστραφτερά κρύσταλλα, κάπες με πέπλουμ που δίνουν κίνηση στους γοφούς, και νυχτερινές παγιέτες που σχημάτιζαν Γαλαξίες στο σώμα.

Το φινάλε ξέφυγε από τη σιωπή του σινεμά. Τα μοντέλα χειροκρότησαν, χαμογέλασαν, τίναξαν το πέπλο του μυστήριου. Το Armani Privé γιόρτασε φέτος τα 20 του χρόνια, την ίδια στιγμή που ο ίδιος ο οίκος Armani συμπληρώνει πενήντα.

Ο Giorgio Armani, που ετοιμάζεται να κλείσει τα 91 του χρόνια, δεν βρέθηκε φέτος στο Παρίσι λόγω ασθένειας. Αλλά η φυσική του απουσία δεν σήμαινε απομάκρυνση. Σε μήνυμά του ξεκαθάρισε: «Τα είδα όλα — τις πρόβες, τη σειρά των εμφανίσεων, το μακιγιάζ — όλα έγιναν υπό την καθοδήγησή μου. Και όλα φέρουν την έγκρισή μου». Μια δήλωση που περισσότερο ακούγεται ως διαβεβαίωση, παρά απολογία.

Και πράγματι, δεν υπήρχε αμφιβολία. Από τα βελούδινα pyjamas μέχρι τα λαμπερά γάντια χωρίς δάχτυλα και τα μαύρα παπιγιόν που έμοιαζαν με σφραγίδες στο λαιμό, όλα μιλούσαν την ίδια γλώσσα: την αψεγάδιαστη γραμμή, την ασκητική πολυτέλεια, το joie de noir του Armani.

Ήταν μια συλλογή γεμάτη σαγήνη, πειθαρχία και φαντασία — και πάνω απ’ όλα, μια υπενθύμιση ότι η τέχνη της υψηλής ραπτικής δεν χρειάζεται φανφάρες. Χρειάζεται απλώς τον Giorgio Armani. Ακόμα και από απόσταση.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

ΑΠΟΡΡΗΤΟ