Το 2004, λίγο πριν από τον τελικό του Super Bowl XXXVIII, η διαφήμιση της Pepsi με πρωταγωνίστριες τις Beyoncé, Britney Spears και Pink έμελλε να γίνει μία από τις πιο εμβληματικές στιγμές στην ιστορία της ποπ κουλτούρας. Αν και η διαφήμιση δεν προβλήθηκε καν κατά τη διάρκεια του αγώνα, κατάφερε να χαραχτεί στη μνήμη του κοινού ως μια επική συνάντηση τριών κορυφαίων γυναικών της μουσικής σκηνής.
Το concept της διαφήμισης μάς ταξίδεψε στην αρχαία Ρώμη, με τις τρεις pop stars να υποδύονται μονομάχους που επρόκειτο να πολεμήσουν μεταξύ τους προς τέρψιν του αυτοκράτορα, τον οποίο ενσάρκωσε ο Enrique Iglesias. Όμως, αντί να αλληλοεξοντωθούν, οι τρεις γυναίκες ενώθηκαν και ερμήνευσαν μια δυναμική εκδοχή του “We Will Rock You” των Queen, παρασύροντας το πλήθος σε έναν ξέφρενο ρυθμό. Στο τέλος, με τη βοήθεια του κοινού, ανέτρεψαν τον αυτοκράτορα, αποκαλύπτοντας ότι το πραγματικό τους σχέδιο ήταν να ανοίξουν μια Pepsi και να απολαύσουν τη νίκη τους.
Η διαφήμιση, που έκανε πρεμιέρα στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, δεν ήταν απλώς μια προώθηση προϊόντος. Ήταν μια iconic στιγμή για τη μουσική, τη μόδα και τη γυναικεία δύναμη στη βιομηχανία του θεάματος.
Μόδα τολμηρή, προκλητική και ahead of its time
Εκτός από τη μουσική και τη σκηνοθεσία, εκείνο που έκανε τη διαφήμιση να ξεχωρίζει ήταν τα εκρηκτικά κοστούμια των πρωταγωνιστριών. Το gladiator style των Beyoncé, Britney Spears και Pink ήταν εμπνευσμένο από την αρχαία Ρώμη αλλά με μια μοντέρνα, τολμηρή αισθητική που προανήγγειλε τάσεις της μόδας που βλέπουμε ακόμη και σήμερα.
Beyoncé
Η Beyoncé, η οποία έχει αποδείξει πολλές φορές ότι ξέρει πώς να συνδυάζει το αισθησιακό με το ηρωικό, φόρεσε ένα καφέ halter bra με επικάλυψη από χρυσό μεταλλικό πλέγμα που θύμιζε φύλλα. Στους ώμους της είχε δυο ακόμα μεταλλικές λεπτομέρειες που περισσότερο θύμιζαν κόσμημα παρά πανοπλία.
Η φούστα της ήταν εξίσου εντυπωσιακή: έμοιαζε να είναι φτιαγμένη από μεταλλικό δίχτυ, παρόμοιο με αυτά που χρησιμοποιούν οι ψαράδες, και ήταν χαμηλοκάβαλη, δεμένη με καφέ δερμάτινη ζώνη. Το look της συμπληρώθηκε με ένα χρυσό headband, βραχιόλια και μια τρίαινα που παρέπεμπε σε μυθικές φιγούρες όπως ο Ποσειδώνας ή ο King Triton από τη «Μικρή Γοργόνα». Το σύνολό της είχε έντονα under-the-sea vibes, κάτι που μετέφερε έναν αέρα μυστηρίου και θεϊκής δύναμης, ενισχύοντας τη συμβολική της εικόνα ως ασταμάτητης καλλιτέχνιδας.
Britney Spears
Η Britney Spears επέλεξε ένα look που παρέπεμπε περισσότερο σε μια αρχαία Ελληνίδα θεά παρά σε Ρωμαία μονομάχο. Το μεταλλικό ασημένιο σουτιέν της είχε ανάγλυφο έναν ήλιο στο κέντρο, περιτριγυρισμένο από ένα περίτεχνο χρυσό σχέδιο, δημιουργώντας μια αντίθεση με το καφέ δερμάτινο halter strap.
Η mini φούστα της ακολουθούσε την ίδια αισθητική: χαμηλοκάβαλη, με καφέ δερμάτινη ζώνη και μεταλλικά στοιχεία που έμοιαζαν με λέπια. Ήταν ένα απόλυτα συμμετρικό look που όμως έδινε έμφαση στη θηλυκότητα και τη δυναμική της παρουσίας της.
Όπως και η Beyoncé, έτσι και η Britney ολοκλήρωσε την εμφάνισή της με headband και βραχιόλια, αν και το δικό της styling ήταν πιο «τακτοποιημένο» και συμμετρικό, δίνοντας μια πιο κλασική και βασιλική αίσθηση.
Pink
Η Pink, γνωστή για το αντισυμβατικό της στυλ, έφερε το πιο αυθεντικά πολεμικό look στη διαφήμιση. Το strapless bra της ήταν επενδεδυμένο με αλυσιδωτή πανοπλία (chainmail), δίνοντας ένα πιο σκληρό και warrior-like στυλ σε σχέση με τις υπόλοιπες δύο.
Το outfit της είχε επίσης shoulder pad straps, αντί για halter ή κλασικές τιράντες, προσθέτοντας έναν πιο επιθετικό, στρατιωτικό τόνο στο look. Τα μαλλιά της ήταν δεμένα σε ψηλή αλογοουρά, με ένα μαύρο headband, ολοκληρώνοντας την εικόνα μιας badass πολεμίστριας που ήταν έτοιμη για μάχη.

Εικοσιένα χρόνια μετά, η διαφήμιση αυτή δεν έχει ξεχαστεί. Αντίθετα, έχει γίνει ένα σημείο αναφοράς στη μόδα και την ποπ κουλτούρα.
