ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Μια κούκλα Labubu ύψους 1,20 μέτρων πωλήθηκε για 170.000 δολάρια σε δημοπρασία

Μια κούκλα Labubu ύψους 1,20 μέτρων πωλήθηκε για 170.000 δολάρια σε δημοπρασία 1
Getty

Ήταν μόνο μία από τις 48 συλλεκτικές Labubu φιγούρες που άλλαξαν χέρια εκείνο το βράδυ, αποφέροντας συνολικά 520.000 δολάρια. Η διοργανώτρια Yongle Auction ανακοίνωσε πως παρόμοιες δημοπρασίες θα πραγματοποιούνται τακτικά στο εξής.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Πριν από λίγες ημέρες, σε δημοπρασία στο Πεκίνο, μια κούκλα Labubu ύψους 1,20 μέτρων πουλήθηκε για περίπου 170.000 δολάρια. Ήταν μόνο μία από τις 48 συλλεκτικές Labubu φιγούρες που άλλαξαν χέρια εκείνο το βράδυ, αποφέροντας συνολικά 520.000 δολάρια. Η διοργανώτρια Yongle Auction ανακοίνωσε πως παρόμοιες δημοπρασίες θα πραγματοποιούνται τακτικά στο εξής.

Οι Labubu είναι μικρές, τερατόμορφες φιγούρες με κοφτερά δόντια, αυτιά λαγού και μεγάλα μάτια. Ανήκουν στην οικογένεια των «blind boxes»: συλλεκτικά παιχνίδια που πωλούνται χωρίς να γνωρίζει ο αγοραστής ποια φιγούρα περιέχεται μέσα στο κουτί. Κυκλοφόρησαν αρχικά σετο 2023 από την κινεζική εταιρεία Pop Mart και έκτοτε έχουν προκαλέσει υστερία παγκοσμίως. Σήμερα, κρέμονται από designer τσάντες και κατακλίζουν τις αρχικές μας σελίδες σε όλα τα social media.

Διάσημοι όπως η Rihanna, η Dua Lipa, η Lisa και η Rose των Blackpink καθώς και ο David Beckham έχουν συμβάλει στην εξάπλωση του φαινομένου. Αποτέλεσμα; Τα έσοδα της Pop Mart υπερδιπλασιάστηκαν το 2024, αγγίζοντας τα 1,81 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα βελούδινα Labubu οδήγησαν σε αύξηση άνω του 1.200% στις σχετικές πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 22% του συνολικού τζίρου.

Στις ΗΠΑ, η λιανική τιμή μιας Labubu ξεκινά από 20 έως 30 δολάρια, αλλά η απόκτησή της δεν είναι απλή υπόθεση. Οι «τυχεροί» προσπαθούν να τις αποκτήσουν μέσα από flash sales στην ιστοσελίδα της Pop Mart, ανταγωνιζόμενοι χιλιάδες άλλους φαν, ενώ στα φυσικά καταστήματα (που είναι ακόμη ελάχιστα) δεν λείπουν οι καβγάδες μεταξύ των πελατών.

Η δευτερογενής, second-hand αγορά, ωστόσο, δίνει άλλες διαστάσεις στο φαινόμενο. Οι μεταπωλήσεις φτάνουν συχνά τα 300, 600 ή και 1.000 δολάρια, ενώ υπάρχουν αναφορές για μαύρη αγορά με απομιμήσεις, κλοπές και επεισόδια σε καταστήματα. Πρόσφατα, επιβάτης σε μετρό φέρεται να πρότεινε σε άγνωστο να του αγοράσει τη Labubu που κρατούσε.

@alexrein333 How to get a labubu from the official pop mart TikTok live 👹 @POP MART US SHOP @POP MART US LOCAL I’m so happy I was able to get 5 labubus and an Impressionism skullpanda over the weekend! I know it’s kind of a lot, but I got different ones to try out✨ Let me know if you were able to get Labubus from the TikTok lives or pop mart website restocks! #greenscreen #labubu #labubuthemonsters #labububigintoenergy #popmart #blindbox #skullpanda #skullpandalimpressionnisme #popmartlive #labubuunboxing #labubucollection ♬ Bossa Nova jazz that seems to fit in a cafe(1433079) - TAKANORI ONDA

Το φαινόμενο των Labubu δεν είναι μεμονωμένο. Προστίθεται σε μια σειρά από παιχνίδια που έχουν αποκτήσει φανατικό ενήλικο κοινό, από τους Sonny Angels μέχρι τα Funko Pops. Πρόκειται για μια αγορά που κινείται μεταξύ συλλεκτικής μανίας, μόδας και προσωπικής ταύτισης, αλλά και μιας αγοράς που θολώνει τα όρια μεταξύ του ενήλικου κοινού και των παιδικών παιχνιδιών.

Η Pop Mart δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Και όσο το φαινόμενο Labubu συνεχίζει να επεκτείνεται, τόσο περισσότερο θα γίνεται εμφανές πως δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμα χαριτωμένο trend, αλλά για μια εμπορική στρατηγική που βασίζεται στην τεχνητή σπανιότητα, την τυχαιότητα (όπως συμβαίνει με τον τζόγο), τη μανία της συλλογής και την ενστικτώδη ανάγκη για κατοχή του «σπάνιου».


Summer Body: Ήλιος, παραλία και… ανασφάλεια

Το καλοκαίρι φέρνει ήλιο, αλάτι στα μαλλιά και άμμο παντού. Αλλά φέρνει και κάτι άλλο, πιο ύπουλο: ανασφάλεια.


ΑΠΟΡΡΗΤΟ