Πριν από λίγες ημέρες, σε δημοπρασία στο Πεκίνο, μια κούκλα Labubu ύψους 1,20 μέτρων πουλήθηκε για περίπου 170.000 δολάρια. Ήταν μόνο μία από τις 48 συλλεκτικές Labubu φιγούρες που άλλαξαν χέρια εκείνο το βράδυ, αποφέροντας συνολικά 520.000 δολάρια. Η διοργανώτρια Yongle Auction ανακοίνωσε πως παρόμοιες δημοπρασίες θα πραγματοποιούνται τακτικά στο εξής.
Οι Labubu είναι μικρές, τερατόμορφες φιγούρες με κοφτερά δόντια, αυτιά λαγού και μεγάλα μάτια. Ανήκουν στην οικογένεια των «blind boxes»: συλλεκτικά παιχνίδια που πωλούνται χωρίς να γνωρίζει ο αγοραστής ποια φιγούρα περιέχεται μέσα στο κουτί. Κυκλοφόρησαν αρχικά σετο 2023 από την κινεζική εταιρεία Pop Mart και έκτοτε έχουν προκαλέσει υστερία παγκοσμίως. Σήμερα, κρέμονται από designer τσάντες και κατακλίζουν τις αρχικές μας σελίδες σε όλα τα social media.
Διάσημοι όπως η Rihanna, η Dua Lipa, η Lisa και η Rose των Blackpink καθώς και ο David Beckham έχουν συμβάλει στην εξάπλωση του φαινομένου. Αποτέλεσμα; Τα έσοδα της Pop Mart υπερδιπλασιάστηκαν το 2024, αγγίζοντας τα 1,81 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα βελούδινα Labubu οδήγησαν σε αύξηση άνω του 1.200% στις σχετικές πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 22% του συνολικού τζίρου.
Στις ΗΠΑ, η λιανική τιμή μιας Labubu ξεκινά από 20 έως 30 δολάρια, αλλά η απόκτησή της δεν είναι απλή υπόθεση. Οι «τυχεροί» προσπαθούν να τις αποκτήσουν μέσα από flash sales στην ιστοσελίδα της Pop Mart, ανταγωνιζόμενοι χιλιάδες άλλους φαν, ενώ στα φυσικά καταστήματα (που είναι ακόμη ελάχιστα) δεν λείπουν οι καβγάδες μεταξύ των πελατών.