Ένα πλασματάκι με αυτιά λαγού, πρόσωπο gremlin και σώμα που θυμίζει Teletubby έχει γίνει το πιο απροσδόκητο σύμβολο στάτους του 2025. Το όνομά του: Labubu. Η προέλευση: ένα παιδικό βιβλίο του 2015. Η συνέπεια: 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε μία μέρα στο ταμείο του CEO της Pop Mart, Wang Ning.
Το περίεργο αυτό πλασματάκι ονόματι Labubu γεννήθηκε από τη φαντασία του Kasing Lung, καλλιτέχνη από το Χονγκ Κονγκ. Ξεκίνησε ως χαρακτήρας στο εικονογραφημένο βιβλίο The Monsters, ένα σύμπαν πλασμάτων που θα ταίριαζε καλύτερα σε pop-up γκαλερί στο Βερολίνο παρά σε παιδικό δωμάτιο.
Μέχρι που ήρθε η Pop Mart, η κινεζική εταιρεία-κολοσσος στην κουλτούρα των συλλεκτικών παιχνιδιών. Η Pop Mart κατάφερε να κάνει τα κουκλάκια Labubu viral αξιοποιώντας ένα πανέξυπνο κόλπο: τα mystery ή blind boxes.
Πολύ απλά, ο συλλέκτης αγοράζει ένα κουτί χωρίς να ξέρει ποιον χαρακτήρα περιέχει. Τζόγος, FOMO και μια έκρηξη ντοπαμίνης. Το αποτέλεσμα είναι εθιστικό. Ο μηχανισμός αυτός, που παίζει με την επιθυμία και τη σπανιότητα του προϊόντος, μετατρέπει την αγορά σε τυχερό παιχνίδι και τη συλλογή σε εμμονή. Μόνο το 2024, τα Labubu έφεραν στην Pop Mart πάνω από 400 εκατομμύρια δολάρια.


