Τις τελευταίες μέρες, οι εικόνες από τον εξωτερικό χώρο του Μουσείο Λούβρου στο Παρίσι κάνουν το γύρο του διαδικτύου για έναν λόγο που δεν έχει καμία σχέση με τα κλοπιμαία: ένας κομψότατος άνδρας με κοστούμι, γιλέκο και καπέλο έγινε viral. Το σκηνικό ήταν απλό: τρεις αστυνομικοί, ντυμένοι στα μπλε, στέκονταν δίπλα σε ένα ασημί αυτοκίνητο, αποκλείοντας την είσοδο του μουσείου, μόλις λίγες ώρες μετά την κλοπή της συλλογής γαλλικών κοσμημάτων ανεκτίμητης αξίας.
Κι εκεί, δεξιά στη φωτογραφία, εμφανίστηκε ο άνδρας με το καφέ καπέλο, το μαύρο παλτό και το γιλέκο, κρατώντας μια ομπρέλα, σαν να είχε βγει κατευθείαν από ασπρόμαυρη ταινία μυστηρίου. Η εμφάνισή του, άκρως περιποιημένη και αριστοκρατική, ήρθε και έβαλε φωτιά στην φαντασία των χρηστών των social media. Κάποιοι υποστήριξαν ότι ήταν ντετέκτιβ που παρακολουθούσε τη σκηνή, εμπνευσμένος από χαρακτήρες όπως ο Sherlock Holmes ή ο Hercule Poirot. Άλλοι σχολίασαν με χιούμορ ότι «για να λυθεί η υπόθεση χρειάζεται ένας κανονικός, κουρασμένος, χωρισμένος, αφρόντιστος ντετέκτιβ με προβλήματα αλκοόλ», όχι κάποιος ντυμένος σαν από παλιό φιλμ.
Η φαντασία όμως δεν σταμάτησε εκεί. Σύντομα ξεκίνησαν οι θεωρίες ότι ο άνδρας δεν ήταν καν πραγματικός, αλλά δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης - κάτι που φαινόταν πιθανό σε αρκετούς, καθώς η φωτογραφία είχε έναν σχεδόν υπερβολικά καλοφτιαγμένο χαρακτήρα: το καπέλο στη σωστή γωνία, το δέρμα του άψογο, η στάση αριστοκρατική. Ο καθηγητής Matt Groh από το Northwestern University, ειδικός στις AI-generated εικόνες, σχολίασε ότι ο άνθρωπος «φαίνεται πολύ καλός για να είναι αληθινός», σαν να είχε βγει από παλιά χολιγουντιανή ταινία.
Ωστόσο, ο φωτογράφος της Associated Press, Thibault Camus, επιβεβαίωσε ότι ο άνδρας ήταν πραγματικός και απλώς περνούσε τυχαία από την αυλή, χωρίς καμία σχέση με την έρευνα. «Δεν τον ξέρω», είπε. «Ίσως είναι Γάλλος, ίσως τουρίστας, ίσως Άγγλος. Απλώς μου φάνηκε ένα ενδιαφέρον στιγμιότυπο, κάποιος ντυμένος με παλιομοδίτικο στιλ να περπατάει μπροστά σε ένα ιστορικό κτίριο».
