Έφυγε από τη ζωή σε ηλικια 91 ετών ο Έλληνας σχεδιαστής μόδας Φιλήμων που είχε ντύσει τις σταρ του κινηματογράφου, την Αλίκη, την Τζένη, αλλά και την Τζέιν Μάνσφιλντ για το «Συνέβη στην Αθήνα», την Χριστίνα Ωνάση, όπως και τις κυρίες της Αθηναϊκής society που παρέμειναν πίστες του πελάτισσες επί δεκαετίες ξεκινώντας από αυτήν του 60. Είχε επίσης την δεκαετία του 60 σχεδιάσει τις στολές των πληρωμάτων της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο Φιλήμων είχε γεννηθεί στην Κρήτη και όπως θα αφηγείτο ο ίδιος παρά τις αντιδράσεις της οικογένειας του πατέρα του σπούδασε σχέδιο στο Παρίσι με δάσκαλο τον Ζαν Ντεσέ και συμμαθητή του τον Βαλεντίνο.
«Ο πατέρας μου δεν ήθελε καν να ακούσει τη λέξη «σχεδιαστής». Έλεγε: «Πώς θα πω εγώ στους φίλους μου ότι έχω γιο μόδιστρο;» Όταν όμως άρχισαν οι πρώτες επιτυχίες και τα εξώφυλλα, έπαιρνε τις εφημερίδες και με καμάρι έλεγε στους φίλους του: «Αυτός είναι ο γιος μου» είχε πει ο Φιλήμων σε συνέντευξη του στον Νίκο Νικόλιζα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Elena’s Diary Blog (@elenasdiary_blog)
«Με δυσκολία έντυνα τις θεατρίνες και τις τραγουδίστριες. Απέφευγα ακόμα και να το συζητάω, γιατί οι πλούσιες κυρίες δεν ήθελαν τα ρούχα με τα οποία έντυνα εκείνες να τα δίνω και για το θέατρο ή για τις πίστες.»
Επιστρέφοντας στην Αθήνα ξεκίνησε τα βήματα του στον χώρο της μόδας δίπλα στον Ντίμη Κρίτσα πριν ανοίξει το δικό του ατελιέ στο Κολωνάκι, όπου έμεινε μέχρι το τέλος της επαγγελματικής του δραστηριότητας όσο και της ζωής του. Ο Φιλήμων δεν έκρυψε ποτέ την σεξουαλικότητα του και δεν μασούσε τα λόγια του : «Δεν είχα ποτέ σχέσεις με συναδέλφους, γιατί δεν μπορώ τις μιζέριες, τα κουτσομπολιά. Με λέγανε κακό ή σνομπ, δεν ισχύουν όμως αυτά, απλώς δεν ενδιαφερόμουν» θα έλεγε σε συνέντευξή του. «Με δυσκολία έντυνα τις θεατρίνες και τις τραγουδίστριες. Απέφευγα ακόμα και να το συζητάω, γιατί οι πλούσιες κυρίες δεν ήθελαν τα ρούχα με τα οποία έντυνα εκείνες να τα δίνω και για το θέατρο ή για τις πίστες. Την Αλίκη δεν την έντυσα ξανά γιατί, εκτός του ότι δεν πλήρωνε, δεν με ενέπνεε να την ντύσω. Η Τζένη ήταν λίγο πιο υποφερτή. Όμως μετά τον γάμο της με τον Καζάκο χάλασε ο χαρακτήρας της. Είχε αποκτήσει ένα ύφος μπλαζέ και δεν την ενδιέφερε τίποτα!».