ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Το “revenge dress” της Diana επιστρέφει στο Παρίσι μέσα από το πιο ρεαλιστικό κέρινο ομοίωμά της

Το “revenge dress” της Diana επιστρέφει στο Παρίσι μέσα από το πιο ρεαλιστικό κέρινο ομοίωμά της 1
Getty Images/ Ideal Image

Τριάντα χρόνια μετά την ιστορική συνέντευξη στο BBC και σχεδόν τρεις δεκαετίες από τον θάνατό της στο Παρίσι, η πριγκίπισσα Diana “επιστρέφει” στη γαλλική πρωτεύουσα μέσα από ένα νέο, εντυπωσιακό ρεαλιστικό κέρινο ομοίωμα στο Grevin Museum.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Το Grevin Museum, ένα από τα πιο ιστορικά μουσεία κέρινων ομοιωμάτων της Ευρώπης, αποφάσισε να προσθέσει το δικό του κομμάτι στο παζλ της μνήμης της πριγκίπισσας Diana.

Ο λόγος για μια ολοκαίνουργια, άκρως ρεαλιστική φιγούρα της πολυαγαπημένης πριγκίπισσας, με το μαύρο, εφαρμοστό, off-the-shoulder cocktail dress που φορούσε τη νύχτα που ο τότε πρίγκιπας Κάρολος παραδέχθηκε δημόσια την απιστία του με την Camilla Parker Bowles.

Η στιγμή δεν είναι τυχαία. Το μουσείο επέλεξε να παρουσιάσει το έργο στην επέτειο της πολυσυζητημένης συνέντευξης της Diana στο BBC Panorama, που άλλαξε για πάντα την εικόνα της βρετανικής μοναρχίας.

Το “revenge dress” της Diana επιστρέφει στο Παρίσι μέσα από το πιο ρεαλιστικό κέρινο ομοίωμά της 2
Getty Images

Ο διευθυντής του Grevin Museum, μετά από επίσκεψη στο Madame Tussauds στο Λονδίνο, δήλωσε απογοητευμένος από τη δική τους εκδοχή της πριγκίπισσας, γεγονός που τον οδήγησε στην απόφαση να παραγγείλει ένα νέο, πιο πιστό έργο.

Το αποτέλεσμα είναι μια φιγούρα που εντυπωσιάζει με την ακρίβεια, τη φυσικότητα και το στυλ της, ένα άγαλμα που μοιάζει έτοιμο να «ζωντανέψει».

Η επιλογή του “revenge dress” δεν έγινε απλώς για το εφέ. Το φόρεμα αυτό έχει συνδεθεί με την πιο ισχυρή στιγμή “απελευθέρωσης” της Diana, σύμφωνα με τη Γαλλίδα συγγραφέα Christine Orban, που έγραψε το Mademoiselle Spencer, ένα μυθιστόρημα εμπνευσμένο από τη ζωή της.

Όπως σημειώνει η ίδια, το γεγονός ότι μια πριγκίπισσα της Ουαλίας εμφανίστηκε με ένα τόσο τολμηρό, μαύρο φόρεμα, χρώμα που παραδοσιακά συνδέεται με πένθος στη βασιλική οικογένεια, ήταν μια πράξη συμβολικής ρήξης. Μια στιγμή όπου η Diana μίλησε χωρίς λόγια.

Η νέα φιγούρα δεν τοποθετήθηκε τυχαία στο μουσείο. Δημοσιογράφοι και επισκέπτες σχολίασαν με νόημα το ότι η Diana βρίσκεται σε απόσταση από τις φιγούρες του βασιλιά Charles III και της βασίλισσας Elizabeth II, μια επιλογή που μοιάζει να ενισχύει το αφήγημα της ανεξαρτησίας της.

Για το Παρίσι, όμως, η επιστροφή της Diana έχει μια επιπλέον συναισθηματική βαρύτητα. Η πόλη όπου η ζωή της κόπηκε απότομα το 1997 εξακολουθεί να κρατά ζωντανή την παρουσία της μέσα από λουλούδια και σημειώματα που συσσωρεύονται ακόμη στο μνημείο κοντά στη γέφυρα Pont de l’Alma. Η Diana, ή “Lady Di” όπως τρυφερά την αποκαλούν οι Γάλλοι, δεν ήταν ποτέ απλώς μια βασιλική φιγούρα, ήταν ένα σύμβολο δύναμης και δημόσιας αντανάκλασης.

Οι Παριζιάνοι έσπευσαν ήδη να δουν ή να σχολιάσουν το νέο δημιούργημα, με πολλούς να παραδέχονται ότι η παρουσία της φιγούρας ξύπνησε έντονες μνήμες.

Η τοποθέτησή της δίπλα στη Marie Antoinette προσθέτει ακόμη ένα επίπεδο συμβολισμού: δύο γυναίκες-σύμβολα, δύο τραγικές φιγούρες της ιστορίας που συνδέθηκαν με το Παρίσι με τρόπους οριστικούς και ανεξίτηλους.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

Exit mobile version