ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Το φετινό Hollywood issue του Vanity Fair είναι αφιερωμένο σε μια νέα γενιά ανδρών

Το φετινό Hollywood issue του Vanity Fair είναι αφιερωμένο σε μια νέα γενιά ανδρών 1
Vanity Fair, Hollywood issue 2026

Στα τρία εξώφυλλα εμφανίζονται οι A$AP Rocky, Glen Powell, Austin Butler, Jonathan Bailey, Jeremy Allen White, Michael B. Jordan, Andrew Garfield, Paul Mescal, Callum Turner, Harris Dickinson, LaKeith Stanfield και Riz Ahmed. Ωστόσο, η επιλογή αποκλειστικά ανδρών προκάλεσε αντιδράσεις.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Το περιοδικό Vanity Fair παρουσίασε την Τρίτη 18 Νοεμβρίου το 32ο ετήσιο Hollywood Issue, αφιερωμένο –όπως αναφέρεται στο editorial– στη «νέα γενιά πρωταγωνιστών που καθορίζουν το κοινό, επηρεάζουν τον πολιτιστικό διάλογο και αναδεικνύονται σε μια εποχή μετασχηματισμού για τη βιομηχανία».

Ο νέος διευθυντής του περιοδικού, Mark Guiducci, εξήγησε στην εισαγωγική του επιστολή ότι το φετινό τεύχος επιχειρεί να διαφοροποιηθεί από τα προηγούμενα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η επιλογή των ηθοποιών δεν στηρίχθηκε στο μοντέλο του παλιού “matinee idol” (ηθοποιός που ξεχωρίζει μόνο για την εμφάνισή του), ούτε στην εικόνα του άνδρα-σουπερήρωα που κυριάρχησε τις τελευταίες δεκαετίες. Αντίθετα, όπως σημειώνει, η νέα γενιά πρωταγωνιστών παρουσιάζεται ως «ανθρώπινη, ευάλωτη και προσιτή», συχνά γνωστή στο κοινό μέσα από τη δημόσια παρουσία και τις “internet boyfriend” περσόνες τους.

Το φετινό Hollywood Issue περιλαμβάνει τρία εξώφυλλα, στα οποία εμφανίζονται οι A$AP Rocky, Glen Powell, Austin Butler, Jonathan Bailey, Jeremy Allen White, Michael B. Jordan, Andrew Garfield, Paul Mescal, Callum Turner, Harris Dickinson, LaKeith Stanfield και Riz Ahmed. Ο τίτλος του αφιερώματος είναι «Let’s hear it for the boys!» και πλαισιώνει το concept μιας «νέας γενιάς ανδρών πρωταγωνιστών». Μάλιστα, τον Glen Powell και τον Jonathan Bailey τους είχαμε δει και στο περσινό Hollywood issue, ως τα νέα αστέρια που θα απασχολήσουν τον χώρο του θεάματος.

Το αφιέρωμα υπογράφει η Ottessa Moshfegh, ένα από τα σημαντικότερα ονόματα της λογοτεχνίας του 21ου αιώνα. Όπως αναφέρεται στο τεύχος, στη «χρυσή εποχή» του Χόλιγουντ, τα στούντιο μετέτρεπαν συνηθισμένους άνδρες σε λαμπερούς θεούς. Οι μάνατζερ και οι εταιρείες παραγωγής άλλαζαν τα ονόματα των ηθοποιών, έπλαθαν μια νέα ταυτότητα για εκείνους κι έκρυβαν τις αδυναμίες τους. Σήμερα όμως, η εποχή του απόμακρου ειδώλου έχει τελειώσει και η άνοδος του σχεδόν προσιτού, γοητευτικά αυθεντικού σύγχρονου ηθοποιού βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Αυτή είναι η νέα γενιά πρωταγωνιστών.

Η επιλογή αποκλειστικά ανδρικού cast έρχεται σε μια περίοδο έντονης συζήτησης γύρω από τη θέση των γυναικών στο Χόλιγουντ και την υποχώρηση των DEI πολιτικών υπό την κυβέρνηση Trump. Για το λόγο αυτό, μεγάλο μέρος του κοινού σχολίασε αρνητικά την απόφαση του περιοδικού να αναδείξει μόνο άντρες καλλιτέχνες. Παρά τις αντιδράσεις, ο Guiducci υποστηρίζει ότι η απόφαση δεν συνδέεται με πολιτική τοποθέτηση. Όπως αναφέρει, τα τελευταία χρόνια το Hollywood Issue είχε μετατραπεί σε μια άτυπη πρόβλεψη των πιθανών οσκαρικών υποψηφιοτήτων. Μετά την υιοθέτηση της ίδιας πρακτικής από άλλα μέσα, η συντακτική ομάδα επιδίωξε να επιστρέψει σε ένα κεντρικό θέμα που να αντανακλά την τρέχουσα κατάσταση του Χόλιγουντ.

Η σύλληψη της κεντρικής ιδέας είχε προηγηθεί της ανάληψης καθηκόντων του Guiducci τον Ιούνιο του 2025, ο οποίος διαδέχτηκε την Radhika Jones. Ο ίδιος αναφέρει ότι πρόκειται για μία από τις ιδέες που παρουσίασε κατά τη διαδικασία επιλογής του, τονίζοντας ότι οι σημερινοί πρωταγωνιστές διαφέρουν αισθητά από παλαιότερα πρότυπα. Από τα «κατασκευασμένα» είδωλα του παλιού Χόλιγουντ, μέχρι τους σκληρούς macho ήρωες των ’90s, η βιομηχανία περνά πλέον σε μια περίοδο όπου οι ηθοποιοί εμφανίζονται πιο αυθεντικοί και δημόσια προσβάσιμοι μέσα από τα social media τους.

Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε από τον Theo Wenner σε Malibu και Λονδίνο, με styling του Tom Guinness. Οι ηθοποιοί, ηλικίας από 29 έως 42 ετών, φορούν σε άλλες φωτογραφίες σμόκιν και πουκάμισα, ενώ αλλού εμφανίζονται με πιο casual look, όπως σκισμένα τζιν και σορτσάκια της Abercrombie & Fitch — αισθητική που σύμφωνα με το περιοδικό υπογραμμίζει το «νέο, χαμηλότερων τόνων» προφίλ των ανδρών του star system.

Το Hollywood Issue, το σημαντικότερο ετήσιο τεύχος του Vanity Fair, σηματοδοτεί κάθε χρόνο την έναρξη της οσκαρικής περιόδου. Η σημασία του είναι ιδιαίτερη για την Condé Nast, σε μια περίοδο που ο CEO Roger Lynch έχει υπογραμμίσει ότι η διαφήμιση δεν αποτελεί πλέον πεδίο αναμενόμενης ανάπτυξης, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία «παγκόσμιων πολιτιστικών στιγμών».

Ο Guiducci, ο πρώτος global editorial director στην ιστορία του Vanity Fair, εμφανίζεται αισιόδοξος. Όπως δηλώνει, προτιμά να βλέπει τον χώρο των media ως ένα τοπίο ταχείας εξέλιξης παρά στασιμότητας. Στόχος του, όπως τονίζει, είναι να στηρίξει και να αναδείξει το Χόλιγουντ σε μια περίοδο αβεβαιότητας, από την πανδημία και τις πυρκαγιές της Καλιφόρνια, μέχρι τη μείωση παραγωγών, την κάμψη του MeToo και την εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης.

«Πολλοί μιλούν για το τέλος του Χόλιγουντ», σχολιάζει. «Αυτό δεν με ενδιαφέρει. Η δουλειά μου είναι να το παρακολουθώ καθώς αλλάζει και να το ενισχύω όσο βρίσκει ξανά τον δρόμο του».


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

Exit mobile version